ساعت کاری شنبه تا پنجشنبه ۸:۰۰ تا ۱۶:۰۰
تلفن گویا 021-44000098
ایمیل info@pensa.ir

پنجره دوجداره پیوت یا محوری چیست؟

  2
 1358

پنجره دوجداره پیوت یا محوری چیست؟

پنجره دوجداره پیوت یک نوع پنجره دو لایه است که هر دو لایه آن قابلیت باز و بسته شدن دارد. این نوع پنجره دوجداره معمولاً از دو بخش اصلی تشکیل شده است که هر کدام دارای یک قاب و یک پنجره هستند.

مهمترین ویژگی پنجره دوجداره پیوت این است که هر دو لایه آن با استفاده از یک محور مشترک یا محور پیوت، قابلیت باز و بسته شدن دارند. به این معنا که می‌توانید هر دو لایه را به طور مستقل یا همزمان باز یا بسته کنید، به طوری که از لایه داخلی به عنوان پنجره اصلی استفاده می‌شود و لایه خارجی معمولاً به عنوان پرده یا سرامیک برای حفظ حرارت و کاهش نفوذ صدا و گرما به کار می‌رود.

این نوع پنجره دوجداره به دلیل ویژگی های عایق حرارتی و صوتی بالا و همچنین قابلیت استفاده آسان و انعطاف پذیری در باز و بسته شدن، در بسیاری از مناطق با اقلیم های مختلف، به عنوان یک گزینه محبوب برای ساختمان های مسکونی و تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرد

پنجره دوجداره آلومینیوم سال ها ست که در نورگیرها و اتاق های زیرشیروانی مورد استفاده قرار می گیرد. اما امروزه یک سبک جدید از آن ها در معماری های خانه های مدرن مورد استفاده قرار گرفته است که نمایی ساده وخالی از پیچیدگی و چشم نواز را در آن ها ایجاد می کند. این خاصیت جذاب و منحصر به فرد با استفاده از سیستم پیوت  به وجود خواهد آمد. زیبایی و سادگی و مدرن بودن باعث محبوبیت این مدل پنجره شده است.

مکانیزم سیستم پیوت در پنجره های دوجداره

سیستم پیوت جزء سیستم های یراق آلات پنجره های دوجداره آلومینیومی می باشد.  مکانیزم این سیستم این گونه است که از دو لولای کناری تشکیل شده است که اجازه چرخیدن لنگه  را تا زاویه ی ۱۸۰ درجه می دهد البته به شرطی که پنجره از بیرون محافظ نداشته باشد. مکانیزم این سیستم باعث ورود هوا از یک طرف و خارج شدن آن از طرف دیگر خواهد شد. زاویه ی باز شوی این سیستم قابل تنظیم می باشد و در حالت نیمه باز دارای ایمنی بالایی است.

استفاده از این نوع سیستم در پنجره هایی که برای مکان های مرطوب تعبیه خواهد شد بسیار مناسب است.

این سیستم در اشکال مختلفی مانند دایره، مربع و مستطیل تولید می شود.

همچنین دارای عایق بندی صوتی و حرارتی بالایی می باشد.نکته: در سیستم پیوت تلاش شده است تا محل قرار گیری محور بر اساس وزن و اندازه پنجره تعیین شود.

طراحی پنجره دوجداره مخفی با استفاده از سیستم پیوت: سیستم خاص بازشویی که در این وسیله ساختمانی طراحی شده است موجب  ایجاد قابلیت مخفی کردن در آن خواهد شد. طراحی به این شکل است که می توان آن ها را به صورت یک شیشه بزرگ ساده یا رنگی در طرح و شکل های مختلف در فضای داخلی تعبیه کرد و هر زمان که نیاز به باز شدن پنجره بود فقط با لمس و فشار دادن یک دکمه می توان آن را باز کرد. حتی می توان از سیستم خودکار هم برای باز و بسته کردن آن استفاده کرد.

فواید استفاده از پنجره دوجداره آلومینیوم پیوت

پنجره دوجداره آلومینیوم پیوت

پنجره دوجداره آلومینیوم پیوت

 به طور کلی این مدل ها  مزیت و خاصیت های خاص خود را دارند حال اگر در ساخت آن ها از سیستم پیوت استفاده شده باشد فوایدشان چندین برابر خواهد شد. برخی از این فواید عبارتند از:

۱: دارای خطوط دید باریک.

۲: باز و بسته شدن آسان.

۳: هنگام باز شدن فضای کمی را اشغال خواهند کرد.

۴: دارای ایمنی بالا هنگام باز شدن.

۵: قابلیت  تهویه بالایی دارند.

۶: برای باز و بسته کردن نیاز به صرف انرژی کمتری دارند.

۷: استفاده برای فضا های کوچک.

۸: دارای عایق بندی مناسب.

۹: جلوگیری از ورود سروصدا به داخل ساختمان.

طراحی پنجره دوجداره آلومینیومی پیوت

فواید استفاده از پنجره دوجداره آلومینیوم پیوت

 برای ساخت پنجره های دوجداره پیوت مانند سایر موارد این چنینی از یراق آلات و شیشه های دوجداره و موارد مورد نیاز دیگر استفاده می شود که درنظر نخست نمای یک پنجره عادی را دارد. اما آن چه آن ها را متفاوت خواهد کرد وجود یک مکانیسم متفاوت برای باز و بسته شدن است. دراین مدل قسمت زیرین روی لولا مانند درب آویزان نخواهد بود بلکه از قسمت وسط به صورت افقی از لولایی که در مرکز قاب تعبیه شده است می چرخد. البته در پنجره های سقفی و نورگیرها نقطه محور بالاتر از معمول طراحی خواهد شد تا در هنگام ایستادن به صورت عمودی فضای بیشتری برای آنها ایجاد شود.

کاربردهای پنجره دوجداره آلومینیوم پیوت

طراحی پنجره دوجداره آلومینیومی پیوت

هرگاه سخن از پنجره دوجداره با سیستم پیوت می شود افراد ناخودآگاه به یاد پنجره های سقفی مستطیلی شکل خواهند افتاد. اما باید دانست که کاربرد آن ها فقط در این سبک خلاصه نمی شود بلکه کاربردهای فراوان دیگری هم دارند از جمله: برای ساختمان های مرتفع مانند برج ها، ساختمان های وسیع  اداری مانند بانک ها، خانه های شهری، ویلاهای مسکونی لوکس و همچنین در معماری آپارتمان هایی که دارای فضای کمتری می باشند. پنجره دوجداره آلومینیوم سال ها ست که در نورگیرها و اتاق های زیرشیروانی مورد استفاده قرار می گیرد. اما امروزه یک سبک جدید از آن ها در معماری های خانه های مدرن مورد استفاده قرار گرفته است که نمایی ساده وخالی از پیچیدگی و چشم نواز را در آن ها ایجاد می کند. این خاصیت جذاب و منحصر به فرد با استفاده از سیستم پیوت  به وجود خواهد آمد.

پنجره دوجداره آلومینیوم پیوت

قیمت این مدل از پنجره ها با توجه به طرح، شکل و اندازه مورد نظر و همچنین متریالی که برای آن مورد نیاز است محاسبه خواهد شد. شاید قیمت این مدل ها کمی بالا باشد اما اگر جنبه های مختلف را در نظر بگیرید خواهید دید که ارزش هزینه کردن برای  نصب و استفاده را دارند. زیرا با توجه به جنس و سیستم به کار رفته در آن ها تا سالیان سال بدون ایجاد مشکل میتوان از آنها استفاده کرد.

دلایل جایگزینی پنجره دوجداره پیوت به جای پنجره های قدیمی

ساده ترین و رایج ترین دلیل برای انتخاب این وسیله به جای مدل های قدیمی بحث زیبا سازی و مدرن سازی می باشد. زیرا علاوه بر ایجاد یک فضای دل باز و پر نور در داخل ساختمان،  حس سادگی و در عین حال شیک بودن را به انسان منتقل می کند. یکی دیگر از دلایل تعویض مدل های قدیمی با متد های جدید صرفه جویی در مصرف انرژی در فصل های مختلف سال است زیرا وجود شیشه های چند لایه باعث خواهد شد تا حد زیادی از اتلاف انرژی جلوگیری شود. اما مهم ترین دلیل تمایل افراد برای این کار مسئله سر و صدا می باشد. زیرا امروزه بسیاری از ساختمان های مسکونی در خیابان ها پر رفت و آمد و شلوغ بنا شده اند به همین دلیل برای جلوگیری از ورود سروصدا به داخل ساختمان از این نوع وسیله مهم و کاربردی استفاده خواهد شد.

نتیجه: در سال های اخیر استفاده از تکنولوژی نوین در صنعت ساختمان سازی مورد توجه بسیاری از معماران این حوزه قرار گرفته است. به همین دلیل تقاضا برای خرید این مدل پنجره ها بسیار گسترده می باشد. در همین راستا شرکت پنسا بزرگترین تولید کننده این مدل پنجره در ایران، با سالها تجربه در زمینه تولید و ساخت و همچنین نصب و اجرای این ابزار و وسیله کاربردی آماده ارائه خدمات به مشتریان می باشد. برای مشاهده نمونه کارهای این شرکت به وبسایت رسمی آن مراجعه فرمایید.

اشتراک :
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha


دیدگاه کاربران
رضا
 ارسال شده در : پنجشنبه 01 مهر 1400

عالی بود

مدیر سایت
 ارسال شده در : پنجشنبه 01 مهر 1400

ممنون

021-44000098