ساعت کاری شنبه تا پنجشنبه ۸:۰۰ تا ۱۶:۰۰
تلفن گویا 021-44000098
ایمیل info@pensa.ir

تمیز کردن بخار و لک داخل شیشه دوجداره

  6
 11712

روش تمیز کردن لک و بخار وسط شیشه دوجداره

برای تمیز کردن لکه‌ های داخل شیشه دوجداره و بخار بین دولایه شیشه، می‌توانید از روش زیر استفاده کنید:

  1. شیشه را بررسی کنید: ابتدا شیشه را با دقت بررسی کنید تا مطمئن شوید که لکه داخلی است و به سطح داخلی شیشه مربوط می‌شود و نه به سطح بیرونی. در صورتی که لکه در داخل شیشه است، نیاز به تعمیر یا تعویض شیشه خواهید داشت؛ زیرا شیشه دوجداره غیرقابل تمیزکردن است.

  2. تماس با تولیدکننده یا فروشنده: اگر شیشه دوجداره هنوز در گارانتی قرار دارد، بهتر است با تولیدکننده یا فروشنده تماس بگیرید و در مورد مشکل خود مشورت کنید. آنها ممکن است راهنمایی کننده باشند و به شما راهکارهای مناسب را برای حل مشکل ارائه دهند.

  3. تعویض شیشه: در صورتی که شیشه دوجداره خارج از گارانتی است و لکه غیرقابل تمیز است، بهترین راه حل ممکن این است که شیشه را تعویض کنید. برای این منظور، بهتر است با تولیدکننده یا فروشنده شیشه دوجداره تماس بگیرید و قطعه جدیدی را سفارش دهید و نصب کنید.

روش تمیز کردن لک و بخار وسط شیشه دوجداره

علت بخار شدن شیشه دوجداره

دلایل مختلفی وجود دارند که ممکن است باعث شوند لک و بخار میان شیشه های دوجداره به وجود بیاید و همین مسئله باعث بروز مشکل شود. از مهم ترین آن ها می توان به بروز اشکال در دستگاه CNC اشاره نمود که در هنگام برش، شیشه ها را دچار مشکل کرده و همین مسئله باعث می شود که شیشه دچار بخار و لک گرفتگی از ناحیه داخلی شود. شکستگی های ریز روی شیشه حاصل از برخورد اجسام مختلف را می توان از دلایل دیگری دانست که باعث بروز این مشکل در پنجره ها می شود.

بخار شدن بین شیشه دوجداره ممکن است به دلایل زیر رخ دهد:

  1. نشت گاز: در صورتی که هنگام پر کردن فضای بین شیشه‌های دوجداره با گاز، نشتی در رابطه با سیستم پر کننده گاز یا در اتصالات پنجره رخ دهد، گاز می‌تواند به صورت تدریجی از فضای بین شیشه‌ها نشت کند و باعث بخار شدن و تشکیل مه بین شیشه‌ها شود.

  2. خرابی شیشه: شیشه دوجداره ممکن است خرابی یا ترک‌هایی داشته باشد که به ورود رطوبت از محیط خارجی و به شکل تدریجی تشکیل بخار و مه بین شیشه‌ها منجر شود.

  3. تغییر شرایط آب و هوا: در شرایط آب و هوایی خاص مانند سرما، تغییرات دما و فشار می‌تواند به تغییرات حجم گاز بین شیشه‌ها و افزایش فشار داخلی منجر شود، که ممکن است باعث بخار شدن گاز و تشکیل مه بین شیشه‌ها شود.

روش تشخیص گاز بین دو شیشه

برای تشخیص وجود گاز مابین دو شیشه در پنجره دوجداره، می‌توان از روش‌های زیر استفاده کرد:

  1. تجسم بصری: اگر بین شیشه‌ها بخار و مه قابل مشاهده است، احتمالاً گازی در فضای میان شیشه‌ها وجود ندارد.

  2. تست حرارتی: با استفاده از یک دستگاه تست حرارتی، می‌توان دمای سطح شیشه‌ها را اندازه‌گیری کرد. اگر دما بین شیشه‌ها متفاوت است، این نشان می‌دهد که گازی در فضای میان شیشه‌ها وجود دارد.

  3. تست با لیزر: با استفاده از لیزر و روش تست فیزیکی، می‌توان گاز را تشخیص داد. در صورتی که لیزر به صورت ناهمگن یا اختلال دار عبور کند، این نشانگر وجود گاز است.

 

در صورتی که بخار شدن بین شیشه‌ها در پنجره دوجداره رخ داده باشد، بهتر است با تولیدکننده یا فروشنده پنجره تماس بگیرید تا علت بخارشدن را بررسی کنند و در صورت لزوم پنجره را تعمیر یا تعویض کنند.

علت بخار میان شیشه دوجداره چیست؟

چرا مابین شیشه ها دوجداره بخار می کند؟

یکی از مهم ترین مشکلاتی که در استفاده از شیشه های دوجداره ممکن است برای شما هم روی دهد، بخار میان دو لایه شیشه به شمار می رود. ما در این قسمت از مقاله با شما همراه هستیم تا دلایل بروز این مشکل را بررسی کرده و همچنین روش های از بین بردن این مشکل را برای شما بیان کنیم. شیشه دوجداره به طور کلی دارای مزایای بسیار زیادی است که در قسمت های قبلی بیان کردیم و استفاده از این محصول در پنجره ها بسیار متداول شده است. گاها پیش می آید که بروز لکه و بخار گرفتگی روی شیشه مشاهده شود که این مسئله می تواند تا حد بسیار زیادی ناراحت کننده باشد. شاید شما هم به دنبال آن باشید که این مشکل را برطرف کنید و البته باید در نظر داشته باشید که این کار امکان پذیر است. فرار بودن گاز آرگون را می توان از مهم ترین دلایلی دانست که باعث می شود شیشه ها دچار بخار زدگی باشند.

بیشتر بدانیم : انواع گاز شیشه دوجداره

همچنین باید در نظر داشته باشید که رطوبت و نور خورشید به مرور زمان باعث بروز مشکلاتی در آب بندی های مربوط به شیشه ها می شوند و همین مسئله باعث می شود که گاز آرگون از میان لایه های شیشه خارج شده و همین مسئله فضا را برای ورود بخار به محیط فراهم می کند. نباید از یاد برد که دمای هوا در تابستان و زمستان اختلاف بسیار زیادی می شود و همین مسئله باعث می شود که به مرور لایه داخلی پنجره دچار بخار زدگی و کدر شدگی شود. برای جلوگیری از این مسئله بهتر است حتما در انتخاب پنجره و شیشه دوجداره دقت داشته باشید و بر این اساس نسبت به انتخاب محصولاتی با بالاترین کیفیت اقدام کنید. نباید از یاد برد که جنس شیشه بهتر است به صورت صنعتی تولید شده باشد و تمامی مسائل فنی و استاندارد در ساخت مورد توجه قرار گیرد که البته پنسا به عنوان یکی از بزرگترین مراکز ساخت انواع پنجره بهترین شیشه های دوجداره را در محصولات خود مورد استفاده قرار می دهد و شما می توانید با خیال راحت از آن استفاده داشته باشید. با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری را در خصوص چگونگی از بین بردن بخار زدگی و همچنین نحوه تشخیص نوع گاز میان دو لایه در اختیار شما قرار دهیم که قطعا می تواند برای شما مفید واقع شود.

چگونه بین شیشه دوجداره را تمیز کنیم

لکه‌های موجود در میان شیشه دوجداره ناشی از نفوذ رطوبت و گرد و غبار به فضای میانی شیشه می‌باشند و تمیز کردن آنها معمولاً ممکن نیست. زیرا فضای میانی شیشه دوجداره در اکثر موارد محکم بسته شده است و دسترسی مستقیم به آن وجود ندارد.

اگر لکه بین شیشه‌های پنجره شما وجود دارد، بهتر است با تولیدکننده یا فروشنده پنجره تماس بگیرید تا مشکل را گزارش دهید. آنها می‌توانند نکاتی را به شما بیان کنند و در صورت لزوم، تعویض شیشه را برای شما انجام دهند. توجه داشته باشید که تمیز کردن یا تعمیر پنجره دوجداره به عنوان کاری که می‌توانید خودتان انجام دهید، پیچیده است و ممکن است منجر به تخلیه فضای میانی شیشه یا خرابی دیگری شود.

در هر صورت، تمیز نگه داشتن سطح خارجی پنجره و رعایت نکات مربوط به نگهداری و تمیزکاری پنجره‌ها می‌تواند به حفظ ظاهر و عملکرد آنها کمک کند

در هر صورت، توصیه می‌شود در صورت بروز مشکل در شیشه دوجداره، با شرکت پنسا در این زمینه مشورت کنید تا بهترین راهکار برای شرایط خاص شما را مشخص کنند.

چگونه بین شیشه دوجداره را تمیز کنیم

تعویض شیشه، بهترین و کارآمدترین راه

در ابتدای راه می توان گفت که کارآمدترین راهی که برای از بین بردن لک در ناحیه داخلی شیشه پنجره های دوجداره وجود دارد، تعویض شیشه می باشد. این روش در واقع باعث می شود تا از بخار و لک گرفتگی در این ناحیه به صورت مجدد جلوگیری شود و همچنین باعث می شود تا کارایی شیشه دوجداره بازیابی شود. این روش توسط پنسا به صورت حرفه ای و در مجموعه خدمات پس از فروش ارائه شده و در دسترس شما می باشد. پس در صورتی که قصد دارید نسبت راه حلی داشته باشید تا از بروز این مشکل جلوگیری شود، همانطور که گفته شد، تعویض شیشه اولین و بهترین راه حل پیش روی شما می باشد.

خدمات پنسا در تعویض شیشه پنجره دوجداره به صورت حرفه ای انجام شده و باعث می شود تا مشکل قدیمی دوباره برای پنجره شما پیش نیاید. اما ممکن است به دلایلی شما قصد تعویض پنجره را نداشته باشید، در این صورت باید چه کار کرد؟ در ادامه با شما همراه خواهیم بود تا اطلاعات بیشتری را در این خصوص در اختیار شما قرار دهیم که می تواند مفید واقع شود ولی از بروز دوباره این مشکل جلوگیری به عمل نخواهد آورد.

از بین بردن بخار شیشه دوجداره

سوراخ کردن پنجره

یک روش بسیار مطمئنی که برای بخار گرفتگی و حل این مشکل وجود دارد و می توانید از آن استفاده داشته باشید، سوراخ کردن شیشه ای است که دچار مشکل شده است. باید توجه داشت که این روش به طور کلی می تواند گزینه ای مناسب برای تمامی پنجره هایی باشد که دچار بخار گرفتگی شده اند و راه حل قطعی برای از بین بردن لک های حاصله نخواهد بود. برای این کار شما باید در ابتدا پنجره را از چارچوب خارج کرده و سپس از محلی که تزریق گاز انجام می شود، شیشه را سوراخ کنید. این کار باعث می شود که پس از قرار گیری پنجره در معرض نور خورشید، بخار وارد شده به شیشه از بین برود و تا حدی شیشه برای شما بازیابی خواهد شد. دقت داشته باشید که در هنگام سوراخ کردن شیشه، شیشه ترک بر ندارد و پس از این که بخار وارد شده به صورت کامل تخلیه شد، بهتر است از چسب های بسیار قدرتمند استفاده کنید تا محل سوراخ را مسدود کرده و از ورود گرد و غبار به لایه درونی جلوگیری به عمل بیاید. در نظر داشته باشید که پنجره بخار گرفته و سوراخ شده به هیچ عنوان نمی تواند عایق مناسبی برای حرارت به شمار رود.

از بین بردن بخار  و لک شیشه دوجداره

ماده خشک کن استفاده کنید

ماده خشک کن شیشه سیلیکاژل یا سیلیکوژن

ماده خشک کن را می توان به عنوان یکی از روش های فنی دانست که برای از بین بردن لک زدگی در یک شیشه مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع این محلول بخار را از بین می برد و استفاده از آن نیازمند تجربه و دانش خاصی است. ایجاد سوراخ در این روش نیز مورد نیاز بوده و از این روی باید حتما توسط افراد متخصص مورد استفاده قرار گیرد. پس در صورتی که می خواهید از ماده خشک کن استفاده کنید، قطعا پنسا می تواند گزینه ای مطلوب در دسترس شما باشد که می توانید از آن استفاده داشته باشید. سیلیکاژل جاذب خوبی برای آب، الکل، فنولها، آمین‌ها، و . . . است که این کار را از راه پیوندهای هیدروژنی انجام می‌دهد.

ماده خشک کن شیشه سیلیکاژل یا سیلیکوژن

ماده خشک کننده شیشه سیلیکاژل

ظرفیت جذب‌کنندگی سیلیکاژل در دماهای پایین بیشتر از آلومینا و زئولیت است، با این وجود اگر میزان رطوبت کم باشد، نسبت به زئولیت خاصیت جذب‌کنندگی کمتری نشان می‌دهد. بروز لک در قسمت داخلی شیشه های دوجداره باعث می شود که پنجره مات شده و همین مسئله روی زیبایی و اشراف به بیرون و همچنین عبور نور از شیشه تاثیر منفی خواهد داشت. ما در این مقاله با شما همراه بودیم تا روش برطرف کردن این مشکل را برای شما شرح دهیم. در مقابل احیای سیلیکاژل ساده‌تر است و با حرارت دادن آن تا دمای ۱۵۰ درجهٔ سلسیوس ممکن می‌شود، این در حالیست که زئولیت باید تا حدود ۳۵۰ درجهٔ سلسیوس حرارت داده شود. با توجه به این خواص سلیکاژل در محیط‌هایی که دما پایین، میزان فشار بخار آب متوسط، و ظرفیت جذب‌کنندگی زیادی نیاز است استفاده می‌گردد.

تعمیر و نظافت پنجره دوجداره

پنجره ها به عنوان مصالح ساختمانی شناخته می شوند و یکی از مهم ترین قسمت ها در هر ساختمان به شمار می روند. باید در نظر داشته باشیم که امروزه این مدل از مصالح در مدل های دوجداره در بازار عرضه شده و نیاز به نگهداری و مراقبت دارند. یکی از مهم ترین مباحث در خصوص ساخت و ساز را می توان عایق بندی حرارتی و عایق بندی صوتی دانست که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد. شیشه دوجداره به این دلیل بیشتر محبوبیت کسب کرده اند که از لحاظ تمیزی و زیبایی می توانند عملکرد خوبی را داشته باشند.

بیشتر بدانیم: نظافت پنجره دوجداره

یکی از مشکلاتی که پنجره های دوجداره دارند که پیش از این و در مدل ها و محصولات قبلی وجود نداشت را می توان ورود بخار و در نتیجه آن لک گرفتگی لایه داخلی پنجره دانست. همین مسئله همچنین می تواند باعث شود که گاز عایق بندی شیشه ها نیز خارج شود و در عایق بندی و میزان ضریب حرارتی این محصول تاثیر منفی خواهد داشت. در کنار این مسائل، زیبایی شیشه از بین خواهد رفت و عبور نور که از ملزومات در یک شیشه به شمار می رود نیز با کاهش بسیار زیادی مواجه خواهد شد.

از این روی ما در این مقاله با شما همراه بودیم تا ضمن معرفی روش هایی برای از بین بردن لک حاصل از بخار در لایه درونی شیشه دوجداره، اطلاعاتی دقیق را در خصوص مواد شوینده پنجره دوجداره که مخصوص بدنه پروفیل آلومینیوم و یو پی وی سی هستند را به شما معرفی کنیم.

در ضمن هر گونه سوالی را میتوانید در کامنت های همین صفحه برای واحد فروش پنسا قرار دهید.

ممنون از توجه شما موفق و پیروز باشید

روش تعمیر و رگلاژ پنجره دوجداره

اشتراک :
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha


دیدگاه کاربران
ناصر پورمشکی
 ارسال شده در : جمعه 25 اسفند 1402

شیشه دوجداره قوسی حدود ۲ متر. داخل لکه هایی از آثار بخار آب مانده نیاز به تعویض یا تمیز کردن دارد .به کجا مراجعه کنم.با تشکر و سپاس .جهت بعد از تعطیلات نوروز.

مدیر سایت
 ارسال شده در : چهارشنبه 15 فروردین 1403

درود تماس با تولیدکننده یا فروشنده: اگر شیشه دوجداره هنوز در گارانتی قرار دارد، بهتر است با تولیدکننده یا فروشنده تماس بگیرید و در مورد مشکل خود مشورت کنید. آنها ممکن است راهنمایی کننده باشند و به شما راهکارهای مناسب را برای حل مشکل ارائه دهند.

مریم عباسی
 ارسال شده در : چهارشنبه 07 تیر 1402

سلام ببخشید بخار گرفتگی ما بین شیشه قابل نظافت میباشد؟

مدیر سایت
 ارسال شده در : دوشنبه 13 شهریور 1402

با سلام و احترام درصورت مشاهده بخار بین دوشیشه شما باید با نمایندگی خود تماس گرفته و جهت رفع مشکل اقدام فرمایید.

هانی
 ارسال شده در : یکشنبه 02 آبان 1400

چگونه بین دو شیشه لک می شود؟

مدیر سایت
 ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 25 آبان 1400

دلایل مختلفی وجود دارند که ممکن است باعث شوند لک میان شیشه های دوجداره به وجود بیاید و همین مسئله باعث بروز مشکل شود. از مهم ترین آن ها می توان به بروز اشکال در دستگاه CNC اشاره نمود که در هنگام برش، شیشه ها را دچار مشکل کرده و همین مسئله باعث می شود که شیشه دچار بخار و لک گرفتگی از ناحیه داخلی شود.

021-44000098