ساعت کاری شنبه تا پنجشنبه ۸:۰۰ تا ۱۶:۰۰
تلفن گویا 021-44000098
ایمیل info@pensa.ir

نحوه رگلاژ درب و پنجره آلومینیومی و Upvc

  4
 6846

روش تنظیم و رگلاژ درب و پنجره دوجداره

رگلاژ درب و پنجره دوجداره کشویی، رگلاژ پنجره تک حالته و دوحالته با روش‌های زیر انجام شود:

  1. تنظیم درب و پنجره: برای تنظیم درب و پنجره UPVC، بهتر است از ابزارهای مناسب مانند متر، تراز و آلن استفاده کنید. در ابتدا، بررسی کنید که آیا درب یا پنجره به طور صحیح بسته می‌شود یا نه. سپس می‌توانید طول و عرض درب یا پنجره را با استفاده از متر اندازه‌گیری کنید. در صورتی که درب یا پنجره معوج است، با استفاده از متر و تراز می‌توانید تنظیمات مورد نیاز را انجام دهید تا به شکل صحیحی بسته شوند.

  2. رگلاژ درب و پنجره: رگلاژ کردن درب و پنجره UPVC به منظور بهبود عایق‌بندی حرارتی و صوتی آنها استفاده می‌شود. برای انجام رگلاژ، لولای قابل تنظیم از آلن استفاده می شود. ابتدا باید سطح رگلاژ را تمیز کنید و سپس با یک دست لنگه را نگه داشته و با دست دیگر جای آلن خور را تنظیم کنید.

  3. تنظیم قفل و قفل‌های فرعی: در صورت نیاز، ممکن است بخواهید قفل‌ها و قفل‌های فرعی درب یا پنجره را تنظیم کنید. برای این کار، از ابزارهای مناسب استفاده کنید تا قفل‌ها را در موقعیت مورد نظر تنظیم کنید. اطمینان حاصل کنید که قفل‌ها به طور صحیح کار می‌کنند و درب یا پنجره به طور کامل بسته می‌شوند.

رگلاژ درب و پنجره دوجداره کشویی، تک حالته و دوحالته

 رگلاژ پنجره دوجداره

توصیه می‌شود در هر مورد، دستورالعمل تنظیم و رگلاژ مشخصات خاص تولید کننده پنجره و درب UPVC را رعایت کنید. همچنین، در صورت نیاز به تنظیمات پیچیده‌تر، بهتر است با تکنسین متخصص پنسا مشورت کنید

مراحل رگلاژ کردن پنجره دوحالته

مراحل رگلاژ کردن پنجره دوحالته (درب و پنجره با قابلیت باز و بسته شدن) عبارتند از:

  1. آماده‌سازی سطح: ابتدا سطح پنجره را بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که آن تمیز و خشک است. اگر لازم است، با استفاده از پارچه و محلول تمیزکننده مناسب، سطح یراق را تمیز کنید و به خوبی خشک کنید.

  2. بررسی نیاز به تعویض یراق: در صورتی که یراق قدیمی و آسیب دیده است، بهتر است آن را تعویض کنید. مطمئن شوید که یراق جدید مناسب با پنجره شما است.

  3. بررسی عملکرد کرنل: پس از رگلاژ یراق، بررسی کنید که پنجره باز و بسته شدن صحیح دارد و رگلاژ به طور کامل عایق‌بندی شده است. در صورت لزوم، تنظیمات اضافی را انجام دهید تا عملکرد پنجره بهینه باشد.

در نظر داشته باشید که مراحل رگلاژ کردن پنجره دوحالته ممکن است براساس نوع پنجره و یراق مورد استفاده، متفاوت باشد.

بنابراین، بهتر است دستورالعمل‌های تولید کننده را مشاهده و دنبال کنید یا در صورت نیاز، با تکنسین متخصص پنسا مشورت کنید.

رگلاژ پنجره تک حالته

آیا شما هم تمایل به استفاده از درب و پنجره پی وی سی دارید؟ در این صورت باید در نظر داشته باشید رگلاژ این سری از محصولات دارای تاثیر بسیار زیادی در عایق بندی داشته و باید با دقت بسیار زیادی نسبت به انجام این کار اقدام کنیم. اما باید در نظر داشته باشیم که آیا رگلاژ کردن این سری از محصولات به صورت شخصی وجود دارد؟ در این مورد باید بگوییم بله و شما می توانید به سادگی رگلاژ را انجام دهید. در برخی از موارد ممکن است که افراد بی تجربه ای که در زمینه نصب درب پی وی سی و پنجره ها در حال فعالیت می باشند، درب به خوبی ریگلاژ نشده و همین مسئله ممکن است که برای شما مشکلاتی را به وجود بیاورد.

از جمله مهم ترین این مشکلات را می توان عبور سرما از درب دانست که باید با دقت بسیار زیادی انجام شود. همچنین رگلاژ نشدن مناسب ممکن است باعث شود که دستگیره به خوبی باز نشود و همچنین باعث بروز عدم عملکرد صحیح در این محصول می شود. با توجه به این مسئله شما می توانید با ریگلاژ دوباره، این مشکلات را تا 90 درصد کاهش دهید.

در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری را در این خصوص با شما به اشتراک بگذاریم.

مراحل رگلاژ کردن درب آلومینیومی و Upvc

برای انجام ریگلاژ کردن این محصول باید دقت بسیار زیادی داشته باشید. ما در ادامه با شما هستیم تا مراحل را به ترتیب برای شما بیان کنیم که قطعا در انجام ریگلاژ کردن دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد. تنظیم و ریگلاژ درب و پنجره پی وی سی از اهمیت بسیار زیادی برای عملکرد صحیح محصول برخوردار می باشد و شما باید با دقت بسیار زیادی این کار را انجام دهید. در این مقاله با شما همراه هستیم تا اطلاعاتی را در این مورد با شما به اشتراک بگذاریم که قطعا می تواند برای شما مفید واقع شود.

بیشتر بدانید : رگلاژ درب لیف اند اسلاید

در اولین قدم شما باید کاور مربوط به لولا را خارج کنید. برای این مسئله باید حتما پنجره را باز کرده و سپس با استفاده از آلن یا پیچ گوشتی، کاور را جداسازی کنید. پس از انجام این کار شما باید حتما لنگه بازشو را در محور افقی و عمودی جابجا کنید. در صورتی که پنجره را باید در محور افقی حرکت دهید، نیاز به آلن 5 میلی متری دارید و باید یک پیچ ریگلاژ که به صورت افقی قرار گرفته است را باز و بسته کنید. در صورتی که این پیچ را باز و بسته کنید، لنگه بازشو محصول به صورت افقی حرکت خواهد کرد و جابجا می شود و تا زمانی که کاملا لنگه بازشو چفت شود این کار را انجام دهید.

بیشتر بدانید : رگلاژ پنجره فلوکس واگنی

در صورتی که شخصا نمی توانید این کار را انجام دهید، بهتر است از خدمات پنسا در این مورد استفاده کنید که قطعا می تواند برای شما مفید واقع شود. در صورتی که می خواهید ریگلاژ درب و پنجره پی وی سی را به صورت عمودی انجام دهید، باید از پیچی استفاده کنید که بالای لولای سه بعدی قرار گرفته است و در این صورت شما نیازمند استفاده از یک آلن 4 میلی متری می باشید. در صورتی که پیچ به صورت Clockwise (ساعتگرد) چرخانده شود، لنگه بازشو محصول به سمت بالا حرکت می کند و در صورتی که پیچ را Anti Clockwise (پادساعتگرد) بچرخانید، لنگه بازشو به سمت پایین حرکت می کند. ریگلاژ باید به دو صورت افقی و عمودی انجام شود تا در نهایت بتوانید بهترین عملکرد را در این زمینه داشته باشید.

برای ریگلاژ کردن درب و پنجره از متخصصان کمک بخواهید

افراد متخصص می توانند بهترین خدمات را در زمینه رگلاژ کردن این محصول برای شما انجام دهند و در این صورت شما می توانید عملکرد بسیار خوبی را انتظار داشته باشید. کارشناسان پنسا در این خصوص می توانند به شما خدمات بسیار خوبی را ارائه دهند و در صورت تمایل شما قادر خواهید بود که از این خدمات استفاده کنید. همچنین خرید درب و پنجره از شرکت پنسا باعث می شود تا محصولاتی کاملا رگلاژ شده در اختیار شما قرار داده شود که این روش از بروز مشکلات در آینده جلوگیری خواهد کرد.

نحوه رگلاژ درب و پنجره دوجداره آلومینیومی و Upvc

 رگلاژ پنجره دوجداره

آموزش تعمیر و رگلاژ پنجره دوجداره برای چه کسانی مناسب است؟

یکی از مهم ترین عملکرد هایی که باعث شده است از پنجره های دوجداره استفاده داشته باشیم، آن است که این سری از محصولات می توانند عملکرد بسیار خوبی را از لحاظ عایق بندی صوتی و حرارتی داشته باشند و به خصوص در فصول زمستان و تابستان که سرما و گرما به بیشترین حد می رسد، برای جلوگیری از هدر رفت انرژی پنجره دوجداره باید به صورت کامل ریگلاژ شده باشد. باید در نظر داشته باشید که دقت بسیار بالا در زمینه ریگلاژ کردن دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد و باعث می شود که منافذ بسیار ریز ایجاد شده از بین برود.

در کنار این مسئله می توان گفت که طول عمر پروفیل و یراق آلاتی که برای پنجره ها مورد استفاده قرار می گیرد بسته به این موضوع بوده و باید حتما محصول در بهترین حالت عملکردی قرار داده شود تا شما بتوانید بدون مشکل از آن استفاده داشته باشید

ریگلاژ پنجره دوجداره

در کنار تمامی این مسائل از یاد نبرید که سهولت در استفاده یکی از مهم ترین مسائلی است که باعث می شود بسیاری از مصرف کنندگان به محصولات دوجداره روی بیاورند و در این خصوص باید گفت که سختی در باز و بسته کردن پنجره ها می تواند ناشی از عدم ریگلاژ مناسب محصول باشد. با توجه به تمامی مسائل بیان شده در این قسمت باید در نظر داشته باشید که قطعا تعمیر و ریگلاژ پنجره های دوجداره برای کسانی که در ساختمان خود از این محصول استفاده می کنند دارای اهمیت بسیار زیادی بوده و شما باید با دقت بسیار زیادی این کار را انجام دهید. برای کسانی که نیازمند اطلاعات بیشتری در خصوص ریگلاژ کردن این محصول داشته باشید، می توانید با کارشناسان پنسا در ارتباط باشید و سوالات خود را بپرسید.

در هنگام رگلاژ کردن پنجره به کدام موارد باید دقت داشته باشیم؟

باید دقت داشته باشید که در هنگام ریگلاژ کردن پنجره تمامی قسمت های آن مانند لولا، زاماک، اسپانولیت، لاستیک، شیشه و غیره باید حتما به آن ها دقت داشته باشیم تا بتوانیم انتظار عملکرد کاملی را از این محصول داشته باشیم. البته باید در نظر بگیریم که زیر شیشه مخصوص باید مورد استفاده قرار دهم تا مشکلی برای شیشه ها روی ندهد. در صورتی که می خواهید این کار را انجام دهید، می توانید با کارشناسان پنسا در ارتباط باشید و اطلاعات لازم و کامل را در این خصوص به دست بیاورید. خدمات ارائه شده در خصوص پنجره می تواند گزینه ای مناسب به شمار رود و شما می توانید با خیال راحت از این خدمات استفاده داشته باشید. امروزه محصولات دوجداره در مدل های متنوعی تولید می شوند و ریگلاژ کردن این محصول باید به گونه ای انجام شود تا شما بتوانید با خیال راحت از آن استفاده داشته باشید. در نظر داشته باشید که دریافت خدمات از سوی شرکت پنسا می تواند گزینه ای مناسب برای شما باشد و شما می توانید از آن استفاده داشته باشید.

تعمیر پنجره یو پی وی سی

روش تنظیم و رگلاژ یراق دوحالته

یکی دیگر از انواع پنجره های عرضه شده در بازار به صورت دو حالته می باشد که به دلیل لولای مخصوصی که در این محصول مورد استفاده بوده است، تنظیم و ریگلاژ آن با تفاوت هایی همراه می باشد. باید در نظر داشته باشید که در لولای پایینی این محصول شما می توانید اهرمی را مشاهده کنید که این اهرم در قسمت لولایی بالایی نیز مشاهده می شود. دو پیچ و حفره های شش ضلعی را در این قسمت می توانید مشاهده کنید که به شما این امکان را می دهد تا بتوانید لنگه پنجره را جابجا کنید. برای تنظیم این سری از محصولات باید در نظر داشته باشید که کاور ها را باید جداسازی کرده و پیچ های شش ضلعی که با استفاده از آلن تنظیم می شود می توانید مورد استفاده قرار دهید. سپس باید در نظر داشته باشید که لنگه بازشو را می توانید به صورت بالا، پایین و چپ و راست تنظیم کرده و آن را ببندید.

در صورتی که قصد دارید یک پنجره کاملا ریگلاژ شده داشته باشید می توانید از آچارهای مخصوص آلن استفاده داشته باشید. آلن مورد استفاده در این محصول با شماره چهار کار می کند و شما می توانید با خیال راحت این محصول را مورد استفاده قرار دهید. در صورتی که سوالی در خصوص ریگلاژ کردن پنجره داشته باشید می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید و سوالات خود را بپرسید. به طور کلی می توان گفت که انواع مختلفی از این سری محصولات در بازار عرضه می شوند و شما می توانید برای ریگلاژ کردن اصولی این سری از درب و پنجره ها از خدمات کارشناسان پنسا در زمینه خدمات پس از فروش استفاده داشته باشید. در ادامه توضیحات بیشتری در خصوص اهمیت ریگلاژ شدن لنگه متحرک با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

همه چیز درباره ریگلاژ پنجره

به ریگلاژ بودن پنجره اهمیت دهید

شما تنها زمانی می توانید یک محصول را به درستی استفاده قرار دهید که کاملا به صورت ریگلاژ شده باشد و تمامی درز های پنجره به صورت کامل پوشیده شده باشد. این مسئله باعث می شود تا پروفیل و یراق آلات مورد استفاده در محصول هیچگونه آسیبی ندیده و همچنین به شما کمک می کند تا بتوانید عملکرد بسیار بهتری را از محصول انتظار داشته باشید. در مورد عایق بندی صوتی و حرارتی که به عنوان دو عملکرد بسیار مهم در پنجره ها به شمار می رود نیز تنها با ریگلاژ کردن مناسب می توانیم انتظار عملکرد کامل را داشته باشیم و در غیر این صورت ممکن می توانیم انتظار داشته باشیم که پنجره دچار مشکل شود.

پس در صورتی که قصد دارید یک محصول با کیفیت بسیار بالا را مورد استفاده قرار دهید، باید در نظر داشته باشید که ریگلاژ کردن کامل آن باید به گونه ای درست انجام می شود. اما برای خرید یک محصول با کیفیت و ریگلاژ شده باید چکار کنیم و همچنین چطور باید از محصول نگهداری کنیم؟ این سوالی است که در ادامه به آن پاسخ خواهیم داد.

چطور از پنجره نگهداری کنیم؟

در ابتدای راه نگهداری از پنجره باید بگوییم که خرید محصولات استاندارد و با کیفیت اولین شرطی است که در نگهداری پنجره باید آن را رعایت کنیم. برای خرید محصولات استاندارد و با کیفیت شما می توانید از مرکز خرید معتبر پنسا استفاده کنید که قطعا می تواند در کاهش هزینه های شما تاثیرگذار باشد و همچنین برای کسانی که محصولاتی با کیفیت بالا را می خواهند خریداری کنند گزینه ای کاملا مناسب خواهد بود.

بیشتر بدانیم: تعمیر پنجره دوجداره

در نظر داشته باشید که نصب محصول نیز باید با دقت بسیار زیادی انجام شود و بهتر است در این زمینه از کارشناسان پنسا کمک بخواهید تا علاوه بر خرید از مرکز معتبر پنسا، خدمات نصب را نیز دریافت کنید. در نظر داشته باشید که در ادامه مراحل نگهداری از انواع محصولات و پنجره ها شما باید به روغن کاری محصول نیز اهمیت داده و بر این اساس محصولاتی را مورد استفاده قرار دهید. در نهایت نیز باید گفت که عدم اضافه کردن بار بر روی لنگه بازشو و همچنین نگهداری از محصول طبق شرایط درخواست شده از سوی فروشنده باعث می شود تا شما بتوانید یک محصول ریگلاژ شده را خریداری کنید که کمترین میزان امکان خرابی را در پی خواهد داشت.


 

چطور پنجره را رگلاژ کنیم؟

نتیجه گیری

ریگلاژ کردن پنجره یکی از مهم ترین مسائلی است که باید به آن اهمیت داد و حتما باید توسط افراد حرفه ای انجام شود. در این خصوص باید در نظر داشته باشید که این امر باید توسط افراد حرفه ای انجام شود. در این مقاله با شما همراه بودیم تا در خصوص نحوه ریگلاژ کردن پنجره با شما صحبت کرده و اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم.

نباید از یاد ببرید که مدل های متنوعی از انواع محصولات در بازار عرضه می شوند و شما باید حتما در خصوص ریگلاژ کردن دقت بسیار زیادی داشته باشید. در نظر داشته باشید که استفاده از خدمات حرفه ای ارائه شده در این زمینه به شما کمک می کند تا بتوانید ریگلاژ کردن را بدون مشکل انجام دهید.

همچنین نباید از یاد برد که برای ریگلاژ کردن می توانید از خدمات پس از فروش پنسا استفاده داشته باشید که قطعا می تواند برای شما مفید واقع شود. در نهایت نیز باید گفت که نگهداری اصولی از یک محصول باعث می شود طول عمر آن افزایش پیدا کرده و شما می توانید با خیال راحت برای سال ها بدون مشکل از آن استفاده داشته باشید.

هزینه تعمیر و رگلاژ پنجره دوجداره

اشتراک :
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha


دیدگاه کاربران
بیات
 ارسال شده در : چهارشنبه 07 تیر 1402

عرض ادب و احترام ایا رگلاژ پنجره دوحالته در خانه بدون تنکسین یا نصاب پنجره برای ما امکان پذیر است؟

مدیر سایت
 ارسال شده در : دوشنبه 13 شهریور 1402

با سلام و احترام موارد مربوط به خدمات پس از فروش حتما باید توسط نمایندگی انجام گیرد تا از گارانتی خارج نشود.

اینانی
 ارسال شده در : یکشنبه 02 آبان 1400

سلام میشه آموزش ریگاژ یراق فلوکس واگنی هم بزارید ممنون از پنسا

مدیر سایت
 ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 25 آبان 1400

بله به صفحه اموزش پنسا مراجه کنید

021-44000098