ساعت کاری شنبه تا پنجشنبه ۸:۰۰ تا ۱۶:۰۰
تلفن گویا 021-44000098
ایمیل info@pensa.ir

گاز شیشه دوجداره آرگون

  0
 1467

گاز بین شیشه دوجداره یا گاز آرگون چیست؟

گاز آرگون یکی از گازهای نجیب و خلوص بالا است که در علم شیمی با نماد Ar و عدد اتمی 18 شناخته می‌شود. این گاز در جدول تناوبی عنصرها در گروه هلیوم قرار دارد و به عنوان یکی از گازهای نجیب (ناشی از عدم واکنش‌پذیری با بیشتر عناصر) شناخته می‌شود.

گاز آرگون بی‌رنگ، بی‌بو و بی‌سم است و در شرایط استاندارد به صورت یک گاز نمایی و غیرفلزی می‌باشد. این گاز دارای چگالی بالا است و در دماهای پایینتر از نقطه جوش خود (حدود -186 درجه سانتیگراد) به صورت مایع تبدیل می‌شود.

گاز آرگون به همراه بعضی گازهای برای شیشه دوجداره استفاده میشوند که علاوه بر آن آرگون مصارف و کاربردهای دیگری در انواع صنایع دارد. به عنوان مثال:

  1. صنایع الکترونیک: در تولید اجزای الکترونیکی، گاز آرگون برای جلوگیری از اکسیداسیون و خوردگی قطعات الکترونیکی و همچنین به عنوان یک محیط محافظ برای جلوگیری از تغییرات شیمیایی در فرآیندهای الکترونیک استفاده می‌شود.

  2. صنعت فضایی: در فعالیت‌های مربوط به صنعت فضایی، گاز آرگون به عنوان یک محیط خنک کننده در سیستم‌های الکترونیکی و گرمایشی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  3. صنعت فولاد: در فرآیندهای جوشکاری و قطعه‌سازی فولاد، گاز آرگون به عنوان یک محیط حفاظتی برای جلوگیری از اکسیداسیون و تغییرات شیمیایی در نقطه جوش مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  4. پزشکی: گاز آرگون در برخی روش‌های جراحی و تشخیصی مورد استفاده قرار می‌گیرد، به عنوان مثال در لیزرهای چشمی و دستگاه‌های کریوچراپی.

این فقط برخی از کاربردهای گاز آرگون هستند و استفاده از آن در صنایع و فعالیت‌های متنوع دیگر نیز وجود دارد.

گاز آرگون

گاز آرگون

گاز آرگون عایق صدا است یا رسانای صدا؟ (مهم)

گاز آرگون در واقع رسانای صدا است، به این معنی که قابلیت منتقل کردن صدا را دارد. اما باید توجه داشت که گاز آرگون نسبت به هوا به میزان کمتری صدا را منتقل می‌کند.

با توجه به چگالی بالاتر آرگون نسبت به هوا، انتقال انرژی صوتی از یک محیطی که آرگون دارد به محیط دیگر، کمتر خواهد بود. بنابراین، استفاده از آرگون در فضای بین شیشه‌های پنجره دوجداره می‌تواند منجر به کاهش انتقال صدا از خارج به داخل ساختمان شود.

منتقل کردن یا رساندن صدا به صورت کامل متوقف نمی‌شود، اما کاهش رسانایی صدا با استفاده از آرگون می‌تواند بهبود عایق صوتی پنجره دوجداره را فراهم کند. این مسئله به همراه عوامل دیگری مانند ضخامت شیشه‌ها، فاصله بین شیشه‌ها و ساختار کلی پنجره تأثیر دارد.

بنابراین، با توجه به معیارهای عایق صوتی، بهتر است در طراحی پنجره دوجداره، عوامل دیگری مانند ضخامت شیشه‌ها و طراحی ساختمان و گاز کرپتون را هم در نظر بگیرید تا به نتیجه بهتری در عایق صوتی برسید.

گاز آرگون

مصرف گاز آرگون در شیشه دوجداره

گاز آرگون به عنوان یک گاز پرکننده در فضای میان شیشه‌های پنجره دوجداره استفاده می‌شود. هدف استفاده از گاز آرگون در شیشه دوجداره افزایش عملکرد حرارتی و صوتی پنجره و کاهش هدررفت حرارت است.

وقتی که فضای میان دو شیشه پنجره با گاز آرگون پر شود، میزان هدررفت حرارت از طریق پنجره به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد. گاز آرگون، چگالی بالاتری نسبت به هوای معمولی دارد و این باعث می‌شود که انتقال حرارت از یک سمت به سمت دیگر به شکل موثرتری انجام شود و هدررفت حرارت کاهش یابد. این باعث بهبود عملکرد حرارتی پنجره و افزایش بهره‌وری انرژی ساختمان می‌شود.

علاوه بر عملکرد حرارتی، استفاده از گاز آرگون در فضای میان شیشه‌های پنجره دوجداره می‌تواند عملکرد صوتی را نیز بهبود بخشد. گاز آرگون باعث کاهش انتقال صوت از خارج به داخل و بالعکس می‌شود و در نتیجه کاهش نفوذ صدا را فراهم می‌کند.

استفاده از گاز آرگون در شیشه دوجداره پنسا در نهایت به عملکرد بهتر و افزایش کیفیت پنجره منجر می‌شود. این تکنولوژی باعث بهبود عملکرد حرارتی و صوتی، کاهش هزینه‌های انرژی و افزایش راحتی و کیفیت زندگی در داخل ساختمان می‌شود

.

پنجره های دوجداره به استانداردی ضروری برای ساختمان سازی تبدیل شده اند و همین مسئله باعث می شود تا سازندگان و مالکان همواره به دنبال خرید بهترین انواع پنجره دوجداره باشند. یکی از مهم ترین قسمت های این سری از محصولات را می توان شیشه دوجداره دانست که تا حد بسیار زیادی عایق بندی محصول برای جلوگیری از هدر رفت انرژی بسته به استفاده از شیشه های دوجداره استاندارد می باشد.

برای این که عایق بندی شیشه دوجداره بهتر انجام شود، از گاز آرگون می توان به عنوان هوای محبوس میان دو شیشه استفاده کرد.

اما اصولا این گاز چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ این سوالی است که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

عایق بندی و جلوگیری از هدر رفت انرژی و عدم انتقال حرارتی را می توان از چالش های ساختمان سازی در دنیای امروز دانست که البته با استفاده از فناوری پنجره دوجداره می توانیم تا حد بسیار زیادی جوابگوی این نیاز باشیم.

باید در نظر داشته باشیم که استفاده از گاز آرگون در شیشه دوجداره باعث می شود تا عایق بندی در سطح بسیار بهتری انجام شود و از این روی به توصیه بسیاری از سازندگان، این نمونه از گاز مورد استفاده در ساخت شیشه دوجداره می باشد.

گاز آرگون

مزایای گاز آرگون در شیشه دوجداره

گاز آرگون در شیشه دوجداره به عنوان یک عامل پرکننده استفاده می‌شود. هنگام ساخت شیشه دوجداره، بین دو لایه شیشه یک فضای خلاء ایجاد می‌شود که با استفاده از گاز آرگون پر می‌شود. این گاز به صورت یک لایه نازک و یکنواخت در فضای بین دو شیشه تزریق می‌شود.

استفاده از گاز آرگون در شیشه دوجداره دارای مزایای زیر است:

  1. عایق حرارتی بهتر: گاز آرگون دارای چگالی بالاتری نسبت به هوا است، بنابراین هدررفت حرارت از طریق شیشه دوجداره با گاز آرگون کاهش می‌یابد. این بهبود عملکرد حرارتی می‌تواند باعث کاهش مصرف انرژی و صرفه‌جویی در سیستم‌های گرمایش و سرمایش ساختمان شود.

  2. عایق صوتی بهتر: پر کردن فضای بین دو شیشه در شیشه دوجداره با گاز آرگون می‌تواند بهبود عملکرد صوتی پنجره را فراهم کند و نفوذ صدا را کاهش دهد.

  3. جلوگیری از تشکیل ترشحات: پرکردن فضای بین شیشه‌های دوجداره با گاز آرگون می‌تواند تشکیل ترشحات رطوبتی درون پنجره را کاهش داده و باعث افزایش عمر مفید شیشه دوجداره شود.

  4. جلوگیری از تغییر شیمیایی: گاز آرگون به عنوان یک گاز غیر واکنش‌پذیر و بی‌حاشیه در فضای بین شیشه‌های دوجداره استفاده می‌شود. این ویژگی باعث جلوگیری از تغییرات شیمیایی و اکسیداسیون در شیشه و فلزات استفاده شده در پنجره می‌شود.

استفاده از گاز آرگون در شیشه دوجداره بهبود عملکرد حرارتی و صوتی پنجره را فراهم می‌کند و می‌تواند در افزایش کارایی و کیفیت سیستم پنجره تأثیرگذار باشد

مزایای گاز آرگون

با گاز آرگون بیشتر آشنا شوید

آرگون که با نام Ar شناخته می شود، یک گاز بی اثر است و در دمای بالا مورد استفاده قرار می گیرد. عدم وجود واکنش پذیری و همچنین عدم واکنش شیمیایی را می توان از مهم ترین ویژگی های این گاز نجیب دانست.

البته یکی دیگر از ویژگی هایی که باعث می شود از آرگون به عنوان گزینه مناسب در شیشه دوجداره مورد استفاده قرار گیرد را می توان ارزان بودن این گاز در میان انواع گاز نجیب دانست.

این نمونه گاز سمی نبوده و از این روی شما با خیال راحت می توانید از آن استفاده داشته باشید. این محصول امروزه در بیشتر ساختمان ها برای فضای میان دو شیشه در شیشه دوجداره پنجره ها مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه به ویژگی های بیان شده، ما می توانیم انتظار داشته باشیم که طول عمر پنجره هایی که با استفاده از گاز آرگون فضای میان شیشه های آن پر شده است بسیار بالا باشد و ما می توانیم با خیال راحت از این محصول استفاده داشته باشیم.

در صورتی که می خواهید بیشتر در خصوص این محصول و دلیل استفاده از گاز آرگون در میان لایه های شیشه دوجداره بیشتر بدانید، در ادامه ما را همراهی کنید.

چرا از آرگون در پنجره های دوجداره استفاده می شود؟

در بخش قبلی بیان کردیم که گاز آرگون می تواند عملکرد بسیار بالایی داشته باشد و با کاربرد بسیار زیادی که دارد می تواند در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار گیرد. ولی شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که چرا آرگون می تواند بهترین گزینه برای لایه داخلی شیشه دوجداره پنجره ها به شمار رود؟

در واقع باید گفت که چگالی آرگون نسبت به سایر انواع گاز ها بسیار بالا بوده و همین امر باعث می شود تا عایق بندی حرارتی در سطح بسیار بالایی قرار داده شود و ما بتوانیم دمای اتاق را راحت تر کنترل کنیم.

این امر باعث کاهش میزان مصرف حامل های انرژی می شود و همچنین از بروز جریان همرفتی و هدر رفت انرژی تا حد بسیار زیادی جلوگیری می کند.

تمامی این دلایل باعث شده است تا بسیاری از کاربران روی به خرید شیشه های دوجداره ای بیاورند که از آرگون برای پر کردن فضای دو لایه استفاده شده است.

استفاده از گاز در لایه های شیشه دوجداره پنجره باعث عایق بندی بهتر محیط می شود و در جلوگیری از هدر رفت انرژی دارای تاثیر بسیار زیادی می باشد. ما در این مقاله با شما همراه هستیم تا در خصوص ویژگی های گاز آرگون که پر استفاده ترین گاز مابین شیشه دوجداره است اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم.

آیا آرگون در عایق بندی صوتی هم دارای تاثیر می باشد؟

از دیگر سوالاتی که شاید برای شما هم پیش آمده باشد و ما در این بخش قصد داریم به آن پاسخ دهیم آن است که آیا می توانیم از گاز آرگون برای عایق بندی صوتی هم استفاده داشته باشیم؟ در جواب به این سوال باید گفت که اصولا آرگون می تواند تا حدود 90 درصد از فضای محبوس میان دو شیشه را پوشش دهد و همین امر باعث می شود تا هوای آزاد میان دو پنجره به صورت کامل تخلیه شود.

نباید از یاد برد که عبور صوت با سرعتی برابر با 350 متر بر ثانیه در دمای 27 درجه سانتی گراد انجام می شود و همین امر نشان دهنده آن است که سرعت صوت در صورت برخورد با این گاز که چگالی بسیار بالایی دارد، سرعت خود را بسیار کاهش داده و از این روی می توان نتیجه گرفت که آرگون می تواند گزینه ای مطلوب برای عایق بندی صوتی پنجره به شمار رود. ولی نسبت به گازهای دیگری در این زمینه، کارایی کمتری دارد.

نباید از یاد برد که امروزه مدل های مختلفی از انواع گاز برای تزریق در لایه میانی شیشه ها تولید می شود ولی آرگون به دلیل قیمت مناسب و ویژگی هایی که دارد بیشتر مورد استفاده قرار گرفته و می توانیم از آن استفاده داشته باشیم. در صورتی که می خواهید بیشتر در مورد شیشه دوجداره و همچنین گاز آرگون بدانید، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

گاز بین شیشه دوجداره آرگون

چطور می توانیم گاز میان دو لایه شیشه را تشخیص دهیم؟

یکی از مهم ترین مسائلی که باید در خصوص پنجره ها در نظر داشته باشید، آن است که نوع گاز میان دو لایه شیشه چیست و آیا واقعا آرگون در لایه میانی قرار دارد؟

به طور کلی زمانی که گاز آرگون در میان دو لایه قرار داشته باشد، باید از اسپیسرهای تولید شده به صورت یکپارچه استفاده شود. همچنین باید در نظر داشته باشید که سوپاپ های مخصوصی برای تزریق گاز در چهار طرف شیشه دوجداره وجود دارد که توسط آنها ابتدا خلا گیری شده و سپس گاز آرگون تزریق میگردد. همچنین در آزمون های استاندارد شیشه دوجداره ، شما میتوانید انواع تست شیشه و دستگاه های آزمون شیشه را مشاهده کنید.

در صورتی که سوالی در این زمینه داشته باشید نیز می توانید با کارشناسان پنسا در ارتباط باشید و سوالات خود را بپرسید. نباید از یاد برد که شیشه های دوجداره در برخی از مدل ها نیز با استفاده از خلاء عایق بندی می شوند و از این روی باید با دقت بسیار زیادی نسبت به خرید آن ها اقدام کنید. به طور کلی محصولات پنسا با تمامی ویژگی های بیان شده به شما فروخته می شوند و شما می توانید با خیال راحت از آن استفاده داشته باشید.

حتما از مرکز معتبر پنجره خریداری کنید

یکی از مهم ترین مسائلی که در خصوص پنجره ها در نظر داشته باشید، تولید شدن محصول با استفاده از بهترین متریال می باشد. در صورتی که تمامی شرایط در خصوص شیشه دوجداره و پنجره مناسب باشد، شما می توانید انتظار داشته باشید که محصول از طول عمر بسیار بالایی برخوردار شود و شما می توانید با خیال راحت بابت عایق بندی از محصول استفاده کنید.

در نظر داشته باشید که آرگون می تواند بهترین نوع گازی باشد که در میان لایه های پنجره مورد استفاده قرار می گیرد و به دلیل سمی نبودن و همچنین عدم اشتعال، می توانید از آن در ساختمان های مسکونی هم استفاده داشته باشید.

در صورتی که سوالی هم در این زمینه داشته باشید می توانید با کارشناسان پنسا از سراسر کشور در ارتباط باشید و سوالات خود را در مورد انواع محصولات بپرسید. یکی از دیگر دلایلی که باعث می شود بسیاری از خریداران، محصولات پنسا را مورد استفاده قرار دهند، ارائه خدمات پس از فروش در کنار گارانتی محصولات عرضه شده می باشد. شما می توانید با استفاده از این روش در هزینه های خود صرفه جویی کرده و بهترین انتظار را داشته باشید.

نتیجه گیری

گاز آرگون امروزه به عنوان یکی از بهترین گزینه ها برای عایق بندی شیشه دوجداره به شمار می رود و در بسیاری از انواع پنجره ها از این محصول استفاده می شود. نباید از یاد برد که مدل های متنوعی از انواع گاز در دسترس شما می باشد و شما می توانید با خیال راحت از این سری محصولات استفاده کنید. ما در این مقاله با شما همراه بودیم تا در خصوص ویژگی های گاز آرگون اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم که قطعا می تواند برای شما مفید واقع شود.

همچنین نباید از یاد برد که استفاده از این نمونه گاز باعث می شود که عایق بندی صوتی بسیار مطلوبی در کنار عایق بندی حرارتی در انواع پنجره ایجاد شود. در ادامه راه نیز به بررسی دلایلی پرداختیم که باعث ایجاد بخار زدگی در لایه های پنجره می شود و حتما برای شما جالب خواهد بود که در این مقاله روش های تشخیص گاز میان دو لایه پنجره را مطالعه کرده و اطلاعاتی را در این زمینه به دست آورید.

اشتراک :
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha


021-44000098