ساعت کاری شنبه تا پنجشنبه ۸:۰۰ تا ۱۶:۰۰
تلفن گویا 021-44000098
ایمیل info@pensa.ir

شیشه لوئی یا شیشه اکو استار

  0
 1902

شیشه های لوئی چیست؟ Low-E و صرفه جویی در انرژی

شیشه اکو استار یا شیشه‌های لوئی (Low-E) یک نوع شیشه هوشمند هستند که برای افزایش بهره‌وری انرژی در ساختمان‌ها استفاده می‌شوند. اصطلاح "Low-E" مخفف عبارت "Low-Emissivity" است که به توانایی شیشه اشاره دارد که تابش حرارتی را بازتاب دهد و جذب کمی از آن را داشته باشد.

شیشه‌های لوئی از یک لایه نازکی از ماده لوئید تشکیل شده‌اند که به عنوان پوششی با خواص عایق حرارتی و بازتابندگی نور به کناره شیشه اضافه می‌شود. این پوشش عایق حرارتی می‌تواند باعث کاهش انتقال حرارت از داخل به بیرون یا از بیرون به داخل ساختمان شود.

شیشه‌های لوئی

مزایای استفاده از شیشه‌های لوئی (Low-E) عبارتند از:

  1. صرفه‌جویی در انرژی: شیشه‌های لوئی می‌توانند انتقال حرارت را کاهش دهند و از ازدیاد راه‌های از دست رفتن انرژی جلوگیری کنند. این موضوع باعث کاهش هزینه‌های سرمایشی و گرمایشی ساختمان می‌شود.

  2. کاهش افزایش دما در تابستان: شیشه‌های لوئی می‌توانند از ورود اشعه مستقیم خورشید و گرما به داخل ساختمان جلوگیری کنند. این باعث کاهش دمای داخلی و افزایش راحتی در تابستان می‌شود.

  3. حفاظت از اشعه ماوراء بنفش: شیشه‌های لوئی می‌توانند بخشی از اشعه ماوراء بنفش خورشید را جذب کنند و ورود آن را به داخل ساختمان کاهش دهند. این موضوع می‌تواند باعث کاهش خطرات مرتبط با اشعه ماوراء بنفش برای ساکنان ساختمان شود.

  4. افزایش راحتی و کیفیت زندگی: شیشه‌های لوئی می‌توانند با کاهش انتقال حرارت و جذب نور غیرمستقیم، راحتی و کیفیت زندگی در داخل ساختمان را بهبود بخشند.

استفاده از شیشه‌های لوئی (Low-E) در صنعت ساختمان، بهره‌وری انرژی را افزایش می‌دهد و می‌تواند به محیط زیست نیز کمک کند. این شیشه‌ها همراه با نسل جدید پنجره هوشمند ، در ساختمان‌های مسکونی، تجاری و صنعتی استفاده می‌شوند و می‌توانند به طراحی ساختمان و افزایش سطح انرژی پایدار کمک کنند

خصوصیات شیشه لویی

خصوصیات شیشه لویی

شیشه‌های لوئی که به آن‌ها شیشه‌های لامینه نیز گفته می‌شود، از دو یا چند لایه شیشه‌ای تشکیل شده است که به وسیلهٔ لایه‌های پلاستیکی یا چسب بین آنها متصل شده‌اند. این فرآیند به شیشه‌های لوئی امکان می‌دهد که در صورت شکستن یا تحمل ضربه، لوح‌های شیشه‌ای متصل به هم باقی بمانند و به صورت یک تکه بزرگ شکل بگیرند، به جای شکستن به قطعات کوچکتر و تیزه.

شیشه‌های لوئی در صنعت ساختمان، خودروسازی و بسیاری از برنامه‌های دیگر کاربرد دارند. آنها برای بهبود ایمنی و افزایش مقاومت در برابر ضربه‌ها استفاده می‌شوند. علاوه بر این، شیشه‌های لوئی می‌توانند خواص عایق حرارتی و صوتی برتری نسبت به شیشه‌های تک لایه داشته باشند.

از مزایای شیشه‌های لوئی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ایمنی بالا: به دلیل اینکه در صورت شکستن به قطعات کوچک تبدیل نمی‌شوند، خطرات آسیب و آسیب جسمی کاهش می‌یابد.

  • کاهش نفوذ آب و هوا: لایه‌های پلاستیکی و چسبی در شیشه‌های لوئی نفوذ آب و هوا را به مقدار قابل‌توجهی کاهش می‌دهند.

  • عایق حرارتی و صوتی: لایه‌های پلاستیکی در شیشه‌های لوئی می‌توانند خواص عایق حرارتی و صوتی را بهبود بخشند.

  • مقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش: برخی شیشه‌های لوئی می‌توانند اشعه ماوراء بنفش را به میزان قابل توجهی جذب کنند و از ورود آن به داخل فضا جلوگیری کنند.

در کل، شیشه‌های لوئی به عنوان یک فناوری پیشرفته در صنعت شیشه استفاده می‌شوند و به عنوان جایگزینی ایمن‌تر و با کارایی بالاتر برای شیشه‌های سنتی مورد استفاده قرار می‌گیرند

طبق تحقیقاتی که در خصوص هدر رفت انرژی در ساختمان ها شده است، بیشتر از 25 درصد هدر رفت انرژی مربوط به پنجره ها می باشد و از این روی استفاده از پنجره دوجداره اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است. نباید از یاد برد که شیشه نیز در پنجره ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده و از این روی توصیه می شود که شیشه های به روز که می توانند تا حد زیادی از هدر رفت انرژی جلوگیری کنند استفاده داشته باشید. یکی از این نمونه شیشه های پنسا که امروزه در بازار برای پنجره دوجداره عرضه شده است را می توان شیشه لوئی دانست. شیشه های خوب می توانند با عایق بندی حرارتی که دارند عملکرد بسیار خوبی را از خود ارائه دهند و از این روی بسیار مورد توجه قرار گرفته اند. شیشه Low-E امروزه به عنوان یکی از بهترین گزینه ها به شمار رفته و در ساخت پنجره دوجداره مورد استفاده قرار می گیرد.

این محصول با پوشش نانویی تولید می شود و از این روی می تواند عملکرد بسیار زیادی در جلوگیری از هدر رفت انرژی داشته و صرفه جویی در انرژی را باعث می شود. در ادامه این مقاله با شما همراه هستیم تا اطلاعاتی را در خصوص پنجره دوجداره در اختیار شما قرار دهیم که قطعا می تواند برای شما مفید واقع شود.

شیشه لوئی

شیشه Low-E

شیشه لوئی مورد استفاده در پنجره دوجداره چیست؟

یکی از انواع شیشه که امروزه بسیار مورد استفاده قرار می گیرد را می توان شیشه لوئی دانست. این نمونه شیشه در واقع تفاوت چندانی با شیشه های معمولی ندارد ولی به دلیل پوشش نانویی که بر روی سطح آن قرار داده می شود می تواند از ورود پرتوهای فروسرخ خورشید جلوگیری کرده و همین مسئله در صرفه جویی انرژی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می شود. اشعه فروسرخ کاربرد چندانی ندارد و همین مسئله باعث می شود تا محققان همواره استفاده از شیشه لوئی را در پنجره دوجداره توصیه کنند. با استفاده از این نمونه شیشه می توانیم انتظار داشته باشیم که نور وارد شده به محیط از نوعی است که برای دیدن مورد استفاده است و همچنین در صرفه جویی انرژی تاثیر بسیار زیادی دارد.

با توجه به توضیحات بیان شده شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که آیا شیشه لوئی در پنجره دوجداره می تواند عملکرد صرفه جویی در انرژی را برای فصول سرد سال داشته باشند؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که طیف گرمایی در محیط به خوبی با استفاده از شیشه لوئی در پنجره دوجداره محافظت می شود و همین مسئله باعث می شود تا در فصل سرما نیز مانند فصل گرما تا حد بسیار زیادی از هدر رفت انرژی جلوگیری به عمل بیاوریم.

عملکرد شیشه Low-E چگونه است؟

به طور کلی باید در نظر داشته باشید که پارامترهای U-Value و G-Value به عنوان مهم ترین فاکتور های شیشه لوئی به شمار می روند که باعث می شود اشعه های مادون قرمز و اشعه های ماوراء بنفش را فیلتر کرده و همچنین از ورود اشعه های غیر ضروری جلوگیری به عمل می آورد.

فاکتور G-Value که برای شیشه لوئی در نظر گرفته می شود نشان دهنده میزان حرارتی است که از نور خورشید وارد محیط می شود و همچنین فاکتور U-Value مربوطه به همین اشعه های مضر می شود. باید در نظر داشته باشید که در پنجره دوجداره می توانیم از انواع شیشه لوئی استفاده داشته باشیم که در ادامه بیشتر در این خصوص با شما صحبت خواهیم داشت. شیشه U-Value به عنوان یکی از انواع شیشه لوئی برای پنجره دوجداره به شمار می رود و در بازار عرضه می شود.

این محصول به عنوان یک عایق حرارتی شناخته می شود و شما می توانید با استفاده از این محصول ضریب انتقال بسیار پایینی را انتظار داشته باشید و همین مسئله باعث می شود تا کاربران بتوانند از این محصول در پنجره دوجداره استفاده داشته باشند.

شیشه G-Value را می توان نوع دیگر شیشه لوئی دانست که این محصول می تواند عملکرد بسیار خوبی در انتقال حرارت خورشید داشته باشد و همچنین می توانید این محصول را در پنجره دوجداره مورد استفاده در شهرهای سردسیر استفاده داشته باشید. شیشه E-Sun به عنوان شیشه لوئی رفلکس عمل می کند و شما می توانید این محصول را برای نصب در انواع پنجره دوجداره استفاده کنید. شیشه های لوئی رفلکس را می توان در انواع رنگ ها و طرح ها خریداری کرده و مورد استفاده قرار داد. در ادامه بیشتر در خصوص بهترین مرکز استفاده از شیشه لوئی در پنجره دوجداره با شما صحبت خواهیم داشت.

بهترین مرکز خرید پنجره دوجداره با شیشه لوئی

همانطور که در این مقاله بیان شد، شیشه لوئی می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای پنجره دوجداره دانست که باید با دقت بسیار زیادی خریداری شود و همچنین باید دقت داشته باشید که خود ساختار پنجره نیز باید به صورت استاندارد طراحی شده باشد. پس در صورتی که قصد دارید نسبت به خرید پنجره دوجداره با شیشه لوئی اقدام کنید می توانید به وب سایت پنسا مراجعه کرده و نسبت به ثبت سفارش اقدام کنید. این شیوه امروزه در دسترس شما قرار گرفته است و برای کاهش هزینه ها و همچنین صرفه جویی در زمان مورد کاربرد بوده و شما می توانید نسبت به خرید این کالا اقدام کنید. در صورتی که سوالی در این خصوص داشته باشید نیز می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید و سوالات خود را مطرح کنید.

شیشه دوجداره لوئی

نتیجه گیری

امروزه استفاده از انواع پنجره دوجداره بسیار رایج شده است و باید در نظر داشت که استفاده از شیشه لوئی می تواند یکی از بهترین انتخاب ها برای پنجره های دوجداره به شمار رود. ما در این مقاله با شما همراه بودیم تا اطلاعاتی را در خصوص شیشه لوئی و انواع و کاربرد آن با شما صحبت کردیم و باید در نظر داشت که این محصول می تواند تاثیر بسیار زیادی در صرفه جویی انرژی داشته باشد. برای خرید این محصول می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید و اطلاعات بیشتری را به دست بیاورید. در صورتی که سوالی در خصوص پنجره دوجداره و استفاده از شیشه لوئی داشته باشید می توانید با کارشناسان ما در پنسا در ارتباط باشید و از همین طریق می توانید نسبت به ثبت سفارش اقدام کنید.

اشتراک :
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha


021-44000098