ساعت کاری شنبه تا پنجشنبه ۸:۰۰ تا ۱۶:۰۰
تلفن گویا 021-44000098
ایمیل info@pensa.ir

انواع بازشو و یراق آلات پنجره دوجداره UPVC

  0
 7279

انواع پنجره ساختمان

انواع پنجره‌ در ساختمان‌ها به عنوان یکی از عناصر مهم بهره‌برداری از نور طبیعی، تهویه هوا و ایجاد ارتباط با محیط خارجی و نیز به عنوان عامل زیبایی و طراحی در نظر گرفته می‌شوند. انواع مختلفی از پنجره‌ ها وجود دارد که به معماری، استفاده مورد نظر و سلیقه شخصی مرتبط هستند. در زیر، انواع متداول پنجره‌ها را معرفی می‌کنم .

همچنین، انواع پنجره‌ می‌توانند با مواد مختلفی مانند چوب، آلومینیوم، PVC و شیشه‌های مختلف ساخته شوند، و هر کدام از این مواد ممکن است ویژگی‌ها و عملکرد مختلفی داشته باشند. انتخاب بهترین نوع پنجره بستگی به نیازهای حرارتی، صوتی، ایمنی و طراحی مکان دارد و بهتر است با معمار یا متخصص ساختمان مشورت کنید.

انواع پنجره ساختمان

انواع پنجره ساختمان

انواع متداول پنجره‌ های مدرن

پنجره های دوجداره به چند دسته تقسیم میشوند که عبارت هستند از :

  • پنجره دوجداره آلومینیومی

  • پنجره دوجداره UPVC

  • پنجره دوجداره آهنی

  • پنجره دوجداره چوبی

  • پنجره دوجداره تلفیقی

انواع پنجره در نما

پنجره‌های ثابت (Fixed Windows): این نوع پنجره‌ها غیرقابل باز و بسته شدن هستند و برای تأمین نور طبیعی و دید به منظره خارجی مورد استفاده قرار می‌گیرند. غالباً در انواع ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

پنجره‌های تک‌جداره (Single-Hung Windows): در این نوع پنجره، تنها یک قسمت از پنجره باز و بسته می‌شود. بخش پایینی پنجره (ساش) قابل باز و بسته کردن است و بخش بالایی (لاش) ثابت است.

پنجره‌های دوجداره (Double-Hung Windows): در این نوع پنجره، هر دو قسمت پایینی و بالایی پنجره قابل باز و بسته شدن هستند. این نوع پنجره به تهویه هوا و تمیز کردن آسان‌تر دسترسی دارند.

پنجره‌های شیشه‌ای (Picture Windows): این نوع پنجره‌ها نسبت به دیگر انواع ثابت هستند و معمولاً بزرگترین نوع پنجره‌ها هستند. آن‌ها برای ایجاد دید به منظره و نور طبیعی بیشتر در فضاها استفاده می‌شوند.

پنجره‌های اسلایدینگ (Sliding Windows): در این نوع پنجره، پنل‌ها از یکدیگر فرار می‌کنند و از طریق لغزش از یکدیگر باز و بسته می‌شوند. این نوع پنجره معمولاً در فضاهای محدود استفاده می‌شوند.

پنجره‌های ترکیبی (Combination Windows): این نوع پنجره‌ها ترکیبی از چندین پنجره مختلف هستند و ممکن است شامل پنجره‌های ثابت و قابل باز و بسته شدن باشند. آن‌ها به طراحی خاصیت معماری ساختمان کمک می‌کنند.

پنجره‌های فرانسوی (French Windows): این نوع پنجره‌ها با درها چوبی یا شیشه‌ای همراه هستند و به عنوان درهایی با پنجره‌های بزرگ و تزئینات زیبایی به کار می‌روند. غالباً به فضاهایی با دسترسی به فضای بیرونی می‌انجامند.

پنجره‌های سقفی (Skylight Windows): این نوع پنجره در سقف ساختمان نصب می‌شوند و به نور طبیعی و دید به آسمان اجازه می‌دهند. آن‌ها در فضاهایی که به نور کافی از پنجره‌های دیواری نمی‌رسد، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

.

پنجره های دوجداره آلومینیومی

پنجره آلومینیومی ریلی

پنجره آلومینیومی فولدینگ

پنجره آلومینیومی فولدینگ

درب آلومینیومی فرانسوی

درب آلومینیومی فرانسوی

درب آلومینیومی منو ریل

درب آلومینیومی منو ریل

درب آلومینیومی منو ریل

درب آلومینیومی منو ریل

پنجره  آلومینیومی فلوکس واگنی

پنجره  آلومینیومی فلوکس واگنی

درب آلومینیومی فرانسوی فولدینگ

درب آلومینیومی فرانسوی فولدینگ

درب آلومینیومی فرانسوی فولدینگ

درب آلومینیومی فرانسوی فولدینگ

 درب آلومینیومی لولایی


درب آلومینیومی لولایی

پنجره آلومینیومی فرانسوی

پنجره آلومینیومی فرانسوی

پنجره های دوجداره UPVC

پنسا یکی از شرکت های معتبری است که در خصوص تولید و عرضه انواع پنجره های دوجداره در حال فعالیت می باشد و طیف گسترده ای از محصولات شرکت پنسا می تواند برای انواع ساختمان ها در شهرهای مختلف با آب و هوای متغیر گزینه ای بسیار مناسب به شمار رود. اما محصولات شرکت پنسا شامل سبد بسیار گسترده ای در دسترس شما می باشد و شما می توانید قطعا موارد مورد نظر خود را انتخاب و خریداری کنید. ما در این مقاله ضمن بررسی محصولات شرکت پنسا با شما صحبت خواهیم داشت و اطلاعاتی را در خصوص ویژگی های این محصولات با سایر کالاهای عرضه شده در بازار را با شما در میان خواهیم گذاشت.

پنجره UPVC کمانی

Upvc window Arcuate

پنجره دو جداره مدل کمانی

این نوع پنجره های دو جداره نسبت به نوع خلیجی نیز جلوه‌ی زیباتری به نمای ساختمان می‌بخشند. در حقیقت پنجره های دو جداره مدل کمانی یکی از جدید ترین و به روز ترین انواع پنجره های دو جداره در دنیا به شمار می‌روند. این نوع پنجره دو جداره در محور افقی دارای قوس است. برخلاف پنجره مدل خلیجی که تلاش می‌شد با ایجاد زاویه‌ های متفاوت، حالتی دایره وار را در پنجره به وجود آورد، پنجره‌ های کمانی ذاتا دارای این قوس هستند.

این نوع پنجره‌ ها در انواع مختلف تکی یا ترکیبی ، تولید و نصب می شود. کاربرد این نوع پنجره های دو جداره نیز مشابه پنجره دو جداره خلیجی، تداعی کردن یک فضای خارجی زیبا و بزرگتر به چشم آمدن فضای داخلی است.

پنجره خلیجی

Upvc bay window

پنجره خلیجی در دسته بندی انواع پنجره دوجداره قرار داده می شود و در واقع یکی از بهترین محصولات عرضه شده در بازار شناخته می شود. در صورتی که قصد دارید از این محصول استفاده کنید، پنجره دوجداره یو پی وی سی به دلیل عملکرد و همچنین ویژگی هایی که دارد امروزه به یکی از بهترین محصولات برای ساختمان ها تبدیل شده است و از آن در محیط های مختلفی استفاده می شود. باید در نظر داشته باشیم که پنجره خلیجی پنسا یکی از انواع این نمونه از پنجره ها شناخته می شود و نام دیگر این سری از محصولات، پنجره های شاه نشین است.

پنجره مدل خلیجی

این نوع پنجره دو جداره بیشتر در اتاق پذیرایی مهمان به کار می‌رود. پنجره خلیجی علاوه بر ایجاد زیبایی فضای بیرونی منحصر به فرد در طراحی نمای خانه، در بزرگ به نظر رسیدن فضای داخلی نیز تاثیر گذار است. پنجره دو جداره مدل خلیجی به وسیله ترکیب دو پنجره ثابت و بازشو ساخته می شود. این دو نوع پنجره‌ در کنار یک دیگر یک فضای چند ضلعی را تشکیل می‌دهند که بسیار چشم نواز است.

درب UPVC فولكس واگني نيم اتومات

Upvc windows Volkswagen

معمولاً مکانیزم یراق آلات فولکس واگنی به صورت بازشو معمولی یا دستی یراق نیمه اتوماتیک و یراق تمام اتوماتیک تعریف میشود . که این سیستم یراق بر روی پنجره‌های با پروفیل های اختصاصی فولکس واگنی سوار می شوند یراق معمولی یا دستی کاملاً مکانیزم باز و بسته شدن نشان با حرکت و فشار دست می باشد بازشو نیمه اتوماتیک از نوع یراق هایی است که باز و بسته شدن پنجره راه کمی با فشار دست و کمی با فشار جک هیدرولیک انجام می شود و اما یراق تمام اتوماتیک در سیستم فولکس واگنی شرکت پنسا به راحتی با کمترین دخالت نیروی دست و بیشترین فشار هیدرولیک عمل باز و بسته شدن را انجام می دهد از این رو پنجره فولکس واگنی با یراق تمام اتوماتیک یکی از کاربردی ترین سیستم پنجره در بازشو فولکس واگن می باشد همچنین این پنجره ها در فضاهای بزرگ جایگزین مناسبی برای دربهای لیفت اند اسلاید می باشند ...ادامه مطلب ...

پنجره UPVC كشويي

Upvc sliding window

پنجره کشویی به عنوان یک جایگزین برای پنجره لولایی شناخته می شود و یکی از بهترین محصولات عرضه شده در بازار شناخته می شود. ما در این مقاله با شما همراه خواهیم بود تا اطلاعاتی را در خصوص موارد استفاده از این محصول در اختیار شما قرار دهیم و همچنین نسبت به مقایسه این محصول با پنجره لولایی اقدام خواهیم کرد. پنجره دوجداره یو پی وی سی امروزه در مدل های مختلفی تولید شده و در بازار عرضه می گردد تا برای مصرف کاربران آماده شود. در نظر داشته باشید که این سری از محصولات شرکت پنسا در مدل های مختلفی ساخته می شود که از جمله مهم ترین آن ها می توان به محصولات پنجره کشویی و پنجره لولایی اشاره نمود. در واقع هر یک از این سری از محصولات می توانند در محیط های خاصی کاربرد خوبی از خود نشان دهند و مورد استفاده خواهند بود.

مقایسه پنجره کشویی UPVC و لولایی

پنجره لولایی به عنوان یکی از رقبای اصلی برای پنجره های کشویی شناخته می شوند و با توجه به عملکرد بسیار مناسبی که در مقابل گرد و غبار و همچنین جلوگیری از هدر رفت انرژی دارند می توانند گزینه ای مناسب در بسیاری از پروژه ها به شمار روند. یراقی که برای پنجره لولایی مورد استفاده قرار می گیرد با پنجره کشویی تفاوت های زیادی داشته و همین مسئله باعث می شود تا این سری از محصولات بتوانند جایگاه مناسبی را از لحاظ جلوگیری از هدر رفت انرژی، امنیت و استحکام داشته باشند. با وجود تمامی این مسائل اما باید در نظر داشته باشید که پنجره کشویی شرکت پنسا هم می تواند یک انتخاب کاملا مناسب برای محیط های مختلف به شمار رود و در واقع همه چیز بستگی به نوع استفاده شما، میزان فضای در اختیار و نوع سلیقه شما دارد. در صورتی که قصد دارید در این خصوص اطلاعات بیشتری کسب کنید می توانید با کارشناسان ما در واحد فروش مجموعه پنسا ارتباط بوده و سوالات خود را بپرسید.ادامه مطلب ...

پنجره UPVC فولكس واگني تمام اتومات

Volkswagen upvc window

استفاده از پنجره های فولکس واگنی امروزه در بسیاری از ساختمان ها انجام می شود ولی به چه دلیل طراحان و معماران علاقمند به استفاده از این نمونه پنجره های دوجداره می باشند؟ در جواب به این سوال ،کارشناسان پنسا اعلام میدارند که، این سری از پنجره ها با طول عمر بسیار زیادی تولید می شوند و زمانی که می خواهیم آن ها را باز و بسته کنیم، فضای خاصی اشغال نخواهد شد. در کنار این مسائل باید در نظر داشت که پنجره فولکس واگنی نسبت به رقیب کهنه کاری که دارد یعنی پنجره های کشویی می تواند بیشتر از هدر رفت انرژی جلوگیری کند و با جلوگیری از ورود آلودگی ها، گرد و غبار و غیره می تواند یک انتخاب خوب برای شهرهای بزرگ به شمار رود. مقاومت بالا، استحکام زیاد و ایمنی مناسب را می توان از دیگر دلایلی دانست که باعث می شود از پنجره فولکس واگنی تماما عایق در بسیاری از ساختمان ها استفاده شود. با توجه به مسائل بیان شده می توان گفت که این سری از پنجره ها دارای عملکرد بسیار مناسبی بوده و با قیمتی بسیار مقرون به صرفه در شرکت پنسا تولید و عرضه می گردد. ادامه مطلب ...

پنجره دوجداره هلالی

Crescent upvc window

یکی از انواع پنجره های دوجداره و سه جداره که قدیم بسیار مورد توجه قرار گرفته بود و در ساختمان های زیادی نیز از آن استفاده می شد را می توان پنجره هلالی دانست. که امروزه با طرح های جدید و مدل های مختلف هلال در بازار تولید و توزیع میشوند.

پنجره فولدینگ

Accordion upvc window

به جرات میتوان از درب و پنجره های آکارديونی یا فولدینگ، به عنوان پدیده ای بی نظیر ، منحصر بفرد و مدرن در صنعت درب و پنجره نام برد. پنجره فولدینگ را می توان یکی از بهترین انتخاب ها در ساختمان ها دانست که بر اساس طراحی معماری امروزی تولید می شوند و در ساختمان های تجاری و مسکونی از آن ها می توان استفاده داشت. در این نوشته با ما همراه باشید تا اطلاعاتی را در این خصوص با شما صحبت داشته باشیم. با توجه به پیشرفت طراحی معماری و امکان ساخت سازه های جدید، ساخت انواع پنجره ها با تغییراتی همراه بوده است و ما شاهد ورود محصولات جدید به بازار هستیم. ادامه مطلب ...

پنجره UPVC فرانسوي

French windows upvc

یکی از پرطرفدارترین و پرکاربردترین پنجره دو جداره ، پنجره با سیستم بازشو فرانسوی میباشد. .این سبک از پنجره بیشتر مناسب استفاده در فضاهایی بزرگ همچون پذیرایی ، درب های تراس ، بالکن ، وردی حیاط یا هم کف میباشد .نام دیگر پنجره فرانسوی ، پنجره دو لنگه بازشو است .در این نوع از پنجره هر دولنگه میتوانند همزمان باز و بسته شوند . آیا تا به حال پنجره ساختمان های نوساز را مشاهده کرده اید؟ تقریبا تمامی ساختمان های نوساز، از پنجره دوجداره یو پی وی سی استفاده می کنند. دلیل این امر مواردی مانند زیبایی، عدم هدر رفت انرژی، سازگاری با ابعاد مختلف، عایق صدا و استحکام بالای این سری از محصولات می باشد. .ادامه مطلب ...

پنجره UPVC فیکس

Fixed upvc window

پنجره های دو جداره ثابت (Fixed)

شاید بتوان گفت پر مصرف ترین، ساده‌ترین و ارزان قیمت ترین مدل پنجره دو جداره، پنجره های دو جداره ثابت است. این مدل پنجره علاوه بر سادگی و ارزان قیمت بودن، مزیت های دیگری نیز دارد. این مدل پنجره از لحاظ بازدهی و کارایی بهترین نوع پنجره می باشد. این پنجره‌ها نیاز به هیچ اتصالاتی برای باز یا بسته شدن ندارند و به همین دلیل به خوبی در عایق ‌بندی صوتی، گرمایی و گرد و غبار از انواع دیگر بهتر عمل می کنند.

پنجره سایبانی

پنجره سایبانی را می توان در زمره یکی از بهترین و پرفروش ترین انواع پنجره یو پی وی سی شرکت پنسا در نظر داشت که امروزه در بازار عرضه شده و با قیمتی بسیار مناسب در دسترس شما می باشد. در نظر داشته باشید که پنجره سایبانی با شیب 30 درجه در بازار عرضه می شود و با توجه به اینکه محور محرک این محصول قسمت بالایی می باشد، می تواند در تهویه اتاق کارایی بسیار زیادی داشته باشد. بیشتر از پنجره سایبانی در ساختمان هایی استفاده می شود که محدودیت فضا وجود داشته و نمی خواهیم که فضای باز و بسته شدن پنجره باعث اشغال اتاق ها شود. همچنین این محصول برای جلوگیری از ورود رطوبت و باران در مناطقی که بارش زیاد است می تواند یکی از بهترین انتخاب های پیش رو باشد. زمانی که می خواهید یک پنجره انتخاب کنید، باید به موارد زیادی دقت داشته باشید که جلوگیری از هدر رفت انرژی، عایق صوتی و همچنین ویژگی هایی مانند نوع ظاهر محصول و کارایی آن از جمله مهم ترین موارد پیش روی شما می باشد. پنجره سایبانی یکی از بهترین انتخاب های پیش روی شما می باشد که با قیمتی بسیار مناسب در بازار عرضه شده است و می تواند بدون اشغال فضای داخلی ساختمان در ساختمان های مسکونی، تجاری و اداری مورد استفاده قرار گیرد. ادامه مطلب ...

مدل های مختلف بازشو پنجره

پنجره دو جداره مدل دو حالته

این مدل پنجره‌، مدل ارتقا یافته و کاربردی تر پنجره دو جداره تک حالته به شمار می رود. این نوع پنجره های دو جداره این قابلیت را دارد که از دو سمت افقی و در عین حال عمودی، در دو محور افقی یا عمودی تنها با یک دستگیره تعبیه شده باز شود.

گذشته از زیبایی چشم نواز این مدل پنجره، شما از کاربرد و کارایی بیشتری نیز بهره مند خواهید شد. برای نمونه، امنیت این مدل پنجره دو جداره بسیار بیشتر است، زیرا متریال و یراق آلات مورد استفاده در این مدل، بسیار با کیفیت و با دوام تر است.

انواع مدل پنجره دوجداره بزرگ ریلی و کشویی جدید

در مورد پنجره دوجداره بزرگ ریلی و کشویی جدید، برخی از انواع مدل‌های موجود عبارتند از:

  1. پنجره دوجداره بزرگ ریلی: در این نوع پنجره، دو جداره قابل حرکت در یک ریل عمودی قرار دارند. با تحرک همزمان دو جداره به سمت بالا و پایین، باز و بسته شدن پنجره را امکان‌پذیر می‌کند. این مدل پنجره معمولاً برای پنجره‌های بزرگ و با فضای بالا مناسب است.

  2. پنجره دوجداره بزرگ کشویی: در این نوع پنجره، دو جداره به صورت افقی در یک ریل قرار دارند و قابلیت کشش و فشردن دارند. با کشیدن و فشردن جداره‌ها، پنجره باز و بسته می‌شود. این نوع پنجره ممکن است برای استفاده در فضاهایی که نیاز به دسترسی آسان به سطح بیرونی دارند، مناسب باشد.

اگر به دنبال مدل‌های پنجره دوجداره بزرگ ریلی و کشویی جدید هستید، توصیه می‌شود با تامین‌کنندگان و تولیدکنندگان معتبر در منطقه خود مشورت کنید. آنها می‌توانند مدل‌های مختلف را به شما معرفی کنند و شما را راهنمایی کنند که کدام مدل براي نیازها و سلیقه شما مناسبتر است

اشتراک :
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha


021-44000098