ساعت کاری شنبه تا پنجشنبه ۸:۰۰ تا ۱۶:۰۰
تلفن گویا 021-44000098
ایمیل info@pensa.ir

اخبار صنعت ساختمان

هزینه تعویض پنجره قدیمی با دوجداره بدون تخریب
هزینه تعویض پنجره قدیمی با دوجداره بدون تخریب

همین الان اقدام کنید. این تمام آن چیزی است که ما به شما توصیه می‌کنیم. اگر به هزینه تعویض هم فکر می‌ ...

بهترین برند پروفیل UPVC
بهترین برند پروفیل UPVC

پنسا به عنوان یکی از واحد های نمونه تولید و عرضه پروفیل یو پی وی سی به شمار می رود که خدمات خود را ب ...

لیست شرکت های پنجره دوجداره ایران
لیست شرکت های پنجره دوجداره ایران

با برند های فعال در زمینه ساخت پنجره دوجداره یو پی وی سی بیشتر آشنا شوید-لیست شرکت های پنجره دوجداره ...

پنجره وین تک | نمایندگی وین تک تهران
پنجره وین تک | نمایندگی وین تک تهران

وینتک تولید کننده پروفیل های یو پی وی سی برای ساخت درب و پنجره دوجداره می باشد . محصولات وین تک نسل ...

خصوصیات پنجره دوجداره ویستابست
خصوصیات پنجره دوجداره ویستابست

به جرأت می توان گفت ویستابست مارکت پروفیل های ایران می باشد پروفیلی با کیفیت با دوام و مقاوم مطابق ب ...

مجله فوربز : شاهکار معماری جهان
مجله فوربز : شاهکار معماری جهان

خانه های با پنجره های عجیب و غریب شاهکار معماری جهان خانه های با پنجره های عجیب و غریب ...

اخبار قدیمی صنعت Upvc
اخبار قدیمی صنعت Upvc

مقالات پنجره های دوجداره upvc مطالب بهترین پنجره upvc و اطلاعات کامل انواع پنجره upvc ...

استخدام نصاب پنجره دوجداره
استخدام نصاب پنجره دوجداره

استخدام بازاریاب پنجره upvc نصاب و کارشناس بازاريابي upvc استخدام بازارياب پنجره هاي upvc بازارياب ...

لیست قیمت پنجره آلومینیومی و قیمت پنجره ترمال بریک
لیست قیمت پنجره آلومینیومی و قیمت پنجره ترمال بریک

موارد تأثیر گذار در قیمت پنجره چیست؟ با این موارد بیشتر آشنا شوید! ابعاد و کیفیت پنجره چه تأثیری در ...

اخبار صنعت ساختمان و مشتقات

اخرین اخبار صنعت درب و پنجره ایران و جهان

رطوبت سنج جدید برگشت سفارش را در صنعت در و پنجره کاهش داد:

تمامی در و پنجره سازان به دنبال ره حل هایی جدید جهت کاهش بازگشت سفارشات و اعتراض به محصولات شرکت خود می باشند.یکی از بزرگترین مشکلاتی که صنعت درب و پنجره با آن مواجه است مشکل میعان (CONDENSATION) و ظاهر شدن قطرات آب روی پروفیل پنجره می باشد. مشکل اصلی رطوبت بالای داخل منزل با درجه حرارت پایین خارج منزل است.علیرغم آنکه وقوع این نوع میعان حاصل ایراد درب و پنجره ساز نیست.یک درب و پنجره ساز متعهد سعی خواهد کرد این میعان به کمترین مقدار کاهش دهد.در واقع اولویت حذف با کاهش تعداد تماس های اعتراض آمیز به پنجره خواهد بود. به گفته بسیاری از شرکت های درب و پنجره ساز در فصل زمستان مشتریان مختلفی با این شرکت ها تماس گرفته و نسبت به ظاهر شدن قطرات آب روی پنجره جدید خود اعتراض می کنند. با محاسبه رطوبت ،صاحبان خانه می توانند رطوبت مازاد را از طریق ایجاد گرمای اضافی در خانه از بین برده و پنجره را از خطر خیس شدن و ایجاد قطرات آب روی پروفیل نجات دهند. در این حالت بهترین گزینه امکان محاسبه رطوبت داخلی خانه خواهد بود.دستگاه اندازه گیری رطوبت این امکان را برای صاحبان خانه فراهم می کند تا بتوانند بر رطوبت داخل خانه خود کنترل کامل داشته باشند.بسیاری از مشتریان از گذشته به علت میعان روی پنجره خود با شرکت تماس گرفته و با توجه به مصرف دستگاه رطوبت سنج دیگر با مشکلی رو به رو نشده و زمستان را به راحتی سپری کرده اند.

پنجره های ضد ضربه شرکت چلسی

شرکت آمریکایی محصولات ساختمانی چلسی موفق به عرضه سری جدید پنجره های خود که ضد ضربه بوده و برای مناطق ساحلی نیز گزینه ای مناسب است. این پنجره ها به شیشه سه لایه یک اینچی مجهز بوده و به دلیل وجود دسته دو طره منحصر به فرد می باشند.فریم 3.25 اینچی استحکام پنجره ها را افزایش داده است. این قاب ها در دیواره های چوبی قابل نصب هستند. این پنجره ها به صورت پنجره های دو تکه کشویی عمودی بوده و دارای استانداردDP70 فلوریدا می باشد. می توان از این پنجره ها  در فضاهایی که احتمال شکستن شیشه وجود دارد و یا خطر شکستن آن عواقب وخیمی دارد استفاده کرد به طور مثال در مهدکودکها که بازی کودکان ممکن است باعث شکستن شیشه و یا در بیمارستانها که شکستن آن موجب تبادل هوا می شود استفاده کرد. امروزه کارشناسان معتقد هستند 40 درصد اتلاف انرژی منازل از طریق پنجره صورت میگیرد، یکی از راه حل هایی که میتوانیم از انرژی جلوگیری کنیم  استفاده از درب پنجره دوجداره با شیشه دوجداره میباشد.– کتابخانه ها – شیشه های دوجداره انرژی حرارتی را حفظ میکنند و باعثکاهش الودگی صوتی درمکان هایی مثل بیمارستان ها موزه  میشود اخیرا برای اسایش بیشتر مردم پنجره وسایل عمومی مانند واگن های قطار و اتوبوس دوجداره شده اند. و میانگینی از دسبیل است .وبا رعایت نمودن اصول مهندسی تا حد زیادی از 04-56 سروصدایی در شهرهای بزرگ گرفته شده است  که حدود  انتقال گرما را به شیوه های مختلف کنترل کرده اند.

سهم ایران از تولید جهانی، بیشتر از عربستان و ترکیه

به گزارش اقتصادنگار، سایت ویژوال کپیتالیست از سهم کشورها در تولید ناخالص جهان رونمایی کرده است. اقتصاد جهانی نسبت به سال گذشته که 84تریلیون دلار تولیدناخالص به ثبت رسانده بود رشد 10تریلیون دلاری را تجربه کرد. تولید ناخالص داخلی ایالات متحده با 22.9 تریلیون دلار، تقریباً 25 درصد از اقتصاد جهانی را تشکیل می دهد، سهمی که در 60 سال گذشته در واقع به طور قابل توجهی تغییر کرده است. صنایع مالی، بیمه و املاک و مستغلات (4.7 تریلیون دلار) بیشترین افزایش را به اقتصاد آمریکا می دهند و پس از آن خدمات حرفه ای و تجاری (2.7 تریلیون دلار) و دولت (2.6 تریلیون دلار) قرار دارند. همچنین اقتصاد چین از نظر اسمی در رتبه دوم قرار دارد و در تولید ناخالص داخلی نزدیک به 17 تریلیون دلار قرار دارد. این بزرگترین تولید کننده در سراسر جهان بر اساس خروجی با تولید گسترده فولاد، لوازم الکترونیکی و روباتیک، از جمله، باقی می ماند. بزرگترین اقتصاد اروپا آلمان است که تقریباً 20 درصد وسایل نقلیه موتوری جهان را صادر می کند. در سال 2019، تجارت کلی نزدیک به 90 درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور بود.

نکته قابل توجه این رتبه بندی قرار گیری ایران در رتبه17 با1.1% از تولید ناخالص جهان بالاتر از عربستان و ترکیه است. اما کارشناسان اقتصادی این آمار را به علت چند نرخی بودن دلار در داخل ایران دقیق و درست نمیدانند.

اقتصاد های کوچک دنیا

در سوی دیگر این طیف، کوچکترین اقتصادهای جهان از نظر تولید ناخالص داخلی، عمدتاً کشورهای در حال توسعه و جزیره ای قرار دارند. تووالو با تولید ناخالص داخلی 70 میلیون دلاری کوچکترین اقتصاد جهان است. واقع بین هاوایی و استرالیا، بزرگترین صنعت این مجمع الجزایر آتشفشانی به حقوق ماهیگیری سرزمینی متکی است. علاوه بر این، این کشور از دامنه وب ".tv" خود درآمد قابل توجهی کسب می کند. بین سال‌های 2011 و 2019، سالانه 5 میلیون دلار از شرکت‌ها - از جمله توییچ متعلق به آمازون برای مجوز نام دامنه Twitch.tv - معادل تقریباً 7 درصد از تولید ناخالص داخلی کشور درآمد کسب کرد.

سریع ترین کشور ها در رشد

سریعترین رشد اقتصادی در جهان در سال 2021 تخمین زده می شود که با 123 درصد رشد تولید ناخالص داخلی پیش بینی شده، اقتصاد لیبی شدیدترین رشد را داشته باشد. نفت رشد این کشور رارا افزایش داده است، در این کشور روزانه 1.2 میلیون بشکه نفت پمپاژ می شود. در کنار این، صادرات و کاهش ارز از جمله عوامل اولیه بهبود آن هستند. اقتصاد ایرلند نیز با پیش‌بینی رشد تولید ناخالص داخلی 13 درصدی، توسط بزرگترین شرکت‌های چند ملیتی در جهان حمایت می‌شود. فیس بوک، تیک تاک، گوگل، اپل و فایزر همگی مقرهای اروپایی خود را در این کشور دادند که نرخ مالیات شرکتی این کشور 12.5 درصد یا تقریباً نصف میانگین جهانی است. اما این نرخ ها قرار است به زودی تغییر کنند، زیرا ایرلند به توافقنامه حداقل نرخ مالیات شرکتی 15 درصدی OECD ملحق شد که در اکتبر 2021 نهایی شد. اقتصاد ماکائو پس از برداشته شدن محدودیت‌های کووید-19 به حالت اولیه بازگشت، اما ابرهای طوفانی بیشتری برای منطقه چین در چشم‌انداز است. کمپین مبارزه با فساد ح‌ک‌چ و دستگیری‌های اخیر می‌تواند نشانه‌ای از روابط تیره‌تر بین سرزمین اصلی چین و بزرگترین مرکز قمار جهان باشد.

نگاه به آینده به تولید ناخالص داخلی جهان

رقم تولید ناخالص داخلی جهانی 94 تریلیون دلاری ممکن است امروز برای ما بزرگ به نظر برسد، اما چنین رقمی ممکن است در آینده بسیار کم‌تر به نظر برسد. در سال 1970، اقتصاد جهان تنها حدود 3 تریلیون دلار در تولید ناخالص داخلی داشت یا به عبارتی دیگر  30 برابر کمتر از امروز. انتظار می رود طی سی سال آینده، اقتصاد جهانی حداقل  دو برابر شود.  سازمان های پزوهشی برآورد کردند که، تا سال 2050، تولید ناخالص داخلی جهانی می تواند نزدیک به 180 تریلیون دلار برسد.

منبع :   اقنصادنگار

حضور چین برای پروژه‌های مسکن در ایران تایید شد

به دنبال مطرح شدن حضور چینی‌ها برای ساخت مسکن در ایران توسط یکی از نمایندگان مجلس که البته بعدا تکذیب شد، معاون وزیر راه و شهرسازی صراحتا مذاکره با چینی‌ها در ایران را تایید کرده اما گفته که آنها قرار است تکنولوژی وارد کنند نه اینکه بسازند. این ذهنیت نیز ایجاد شد که تکنولوژی چین قرار است به کاهش ۳۰ درصدی قیمت تمام شده مسکن در ایران منجر شود. به گزارش ایسنا، ۱۹ مهرماه امسال یکی از نمایندگان مجلس از مذاکره با چین برای ورود به ساخت مسکن در قالب قانون جهش تولید و تامین مسکن خبر داد. این جمله کوتاه اقبال شاکری که بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها ایجاد کرد، واکنش رضایی کوچی ـ رییس کمیسیون عمران مجلس ـ را در پی داشت که ضمن مخالفت با مذاکره وزارت راه و شهرسازی با چینی‌ها برای ساخت انبوه مسکن در ایران بیان کرد با وجود ۵۰۰ هزار مهندس عمران در کشور، توان ساخت یک میلیون مسکن در ایران وجود دارد. اقبال شاکری نیز روز بعد اظهارات منتسب به خود را تکذیب کرد و گفت: «صحبتی هم که شده صرفا خبری بوده که وزارت راه و شهرسازی برای کارهای خودش با چینی‌ها مذاکره کرده است. در همین حد. بقیه نکاتی که ذکر شده اصلا صحت ندارد. انشاءالله با توان و قدرت بخش خصوصی داخلی دارد موفق می‌شویم هر سال یک میلیون مسکن را طی ۴ سال آینده بسازیم.» پس از این موضع‌گیری‌های متفاوت، تصور بر این بود که حضور چین در ایران برای خانه‌سازی منتفی است. اما شب گذشته معاون وزیر راه و شهرسازی بر حضور عن‌قریب چینی‌ها در ایران صحه گذاشت، البته نه برای ساخت بلکه برای ورود تکنولوژی. محمود محمودزاده در خصوص مشارکت چین در ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن، گفت: مذاکراتی که با کشور چین و سایر کشورها انجام شده در حوره ساخت نیست بلکه مذاکره با چینی‌ها به منظور ورود تکنولوژی‌های جدید ساخت است که منطبق با معماری و هویتی که در ایران وجود دارد، بتوانیم سرعت، کیفیت و قیمت تمام شده را مدیریت کنیم که این بسیار موثر است. او که وعده داده واحدهای قانون جهش تولید مسکن ۳۰ درصد پایین‌تر از نرخ بازار عرضه شود، گفته است: هم‌اکنون در ساخت‌وسازهای سنتی یک واحد مسکونی بین یک سال و نیم تا دو سال، احداث می‌شود اما چنانچه صنعتی‌سازی رواج پیدا کند در یکسال  این کار قابل انجام است که حداکثر ۳۵ درصد پایین‌تر از قیمت بازار احداث خواهد شد و کیفیت آن نیز متفاوت از ساخت و ساز سنتی است. از این صحبت محمودزاده چنین برداشت می‌شود که یکی از راهکارهای کاهش قیمت تمام شده واحدهای جهش تولید و تامین مسکن، استفاده از تکنولوژی چین خواهد بود. این در حالی است که از حدود دو ماه قبل به موضوع صنعتی‌سازی توسط وزارت دفاع اشاره شد. قرار است این وزارتخانه ۱۰۰ هزار واحد را به روش صنعتی در قالب توافقنامه با وزارت راه و شهرسازی بسازد. عنوان شد که واحدهای این طرح قرار است مدت اجرای پروژه را از ۳۶ ماه به شش ماه برساند و عمر مفید ساختمانها از ۲۵ تا ۳۰ سال به بالای ۱۰۰ برسد. در این زمینه علی‌اکبر سلیمانی ـ معاون مهندسی و پدافند غیرعامل وزارت دفاع  ـ اعلام کرد که با استفاده از توان دانشمندان جوان این ایده را به یک محصول بومی تبدیل کنیم. با توجه به وجود ۵۰۰ هزار مهندس و توان علمی نیروهای داخلی که همواره به آن اشاره شده، حال این سوال مطرح می‌شود که چینی‌ها قرار است چه ارزش افزوده‌ای به صنعت ساختمان ایران بیاورند؟ البته برخی معتقدند ورود چین به صنعت ساختمان ایران مزایایی همچون ورود تکنولوژی و ابزار پیشرفته، ورود سرمایه، امکان تهاتر پول نفت، ایجاد رقابت در بخش ساختمان و افزایش اشتغال کارگران ایرانی را در پی خواهد داشت.

منبع: ایسنا

اگر تحریم‌های ایران لغو نشود دلار چقدر گران می‌شود؟

بنا به گزارشی منتسب به سازمان برنامه و بودجه، در صورت عدم رفع تحریم‌ها نرخ دلار در سال ۱۴۰۶ به بیش از ۲۸۰ هزار تومان خواهد رسید. همچنین مطابق استانداردهای بین‌المللی، دولت ایران به دلیل ناتوانی در پرداخت بدهی‌ها در سال ۱۴۰۳ در شرایط احتمال ورشکستگی قرار می‌گیرد. حتی در صورت رفع تحریم‌ها این ورشکستگی در سال ۱۴۰۵ محتمل است.  بورسان: گزارشی تحت عنوان «برآورد بدهی‌های دولت ایران به بخش‌های مختلف در دوره ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۶ تحت دو سناریوی رفع تحریم‌های اقتصادی و تداوم تحریم‌ها» در فضای مجازی دست به دست می‌شود که در آن ادعا شده است نرخ دلار تا شش سال دیگر در صورت ادامه تحریم‌ها علیه ایران به ۲۸۴ هزار تومان و در صورت لغو تحریم به ۵۵ هزار تومان خواهد رسید. با این حال هنوز اظهارنظر رسمی در خصوص اصالت این گزارش منتشر نشده است. ضمن آنکه تاریخ انتشار این گزارش به اواسط مرداد برمی‌گردد؛ به عبارتی این تحلیل در دولت روحانی انجام شده است. بنابراین مشخص نیست دولت جدید تا چه حد محتوای این گزارش را قبول دارد و تایید خواهد کرد.

برآورد میزان صادرات نفت

در این گزارش میزان صادرات نفت خام در شرایط رفع تحریم‌ از سال ۱۴۰۱ روزانه ۲.۵ میلیون بشکه و در سناریوی تداوم تحریم روزانه ۸۰۰ هزار بشکه در نظر گرفته شده است. رقم ۸۰۰ هزار بشکه عددی نزدیک به برآوردهای شرکت‌های ردیابی نفتکش از میزان صادرات نفت ایران از زمان روی کار آمدن جو بایدن در آمریکاست.

پیش‌بینی نرخ ارز در دو سناریو برای تحریم‌ها

این گزارش در سناریویی که تحریم‌های آمریکا علیه ایران برداشته نشوند، برآورد کرده است در سال جاری نرخ دلار ۲۵ هزار تومان باشد که اختلاف چندانی از نرخ کنونی ارز ندارد. قیمت دلار هم‌اکنون در بازار تهران بیش از ۲۷ هزار تومان است و میانگین از ابتدای سال آن هم کمی بیش از ۲۵ هزار تومان بوده است. در این سناریو دلار برای سال آینده ۳۵ هزار تومان برآورد شده است. با متوسط رشد سالانه ۵۰ درصدی نرخ ارز، در سال ۱۴۰۴ دلار به بیش از ۱۰۰ هزار تومان و نهایتا در ۱۴۰۶ به ۲۸۵ هزار تومان خواهد رسید. اما در سناریوی رفع تحریم‌ها، نرخ برابری دلار به ریال برای امسال و سال بعد حدود ۱۸ هزار تومان در نظر گرفته شده است. در این حالت در انتهای بازه شش ساله دلار به ۵۵ هزار تومان خواهد رسید.

برآورد گزارش منتسب به سازمان برنامه و بودجه از متغیرهای اصلی اقتصاد ایران در دو سناریوی رفع تحریم و تداوم تحریم

ورشکستگی در ۱۴۰۵ حتی در صورت رفع تحریم

این گزارش مدعی آن است که شاخص «نسبت بدهی دولت به تولید ناخالص داخلی» برای سناریوی تداوم تحریم‌های اقتصادی در سال ۱۴۰۱ از آستانه حساسیت عبور می‌کند و دولت مطابق استانداردهای بین‌المللی در سال ۱۴۰۳ به دلیل ناتوانی در بازپرداخت بدهی در شرایط احتمال ورشکستگی قرار می‌گیرد. اگرچه در سناریوی رفع تحریم‌ها شرایط ورشکستگی با تاخیر رخ می‌دهد، ولی با حفظ ساختارهای کنونی و عدم تجدیدنظر اساسی در رویه خلق بدهی‌های دولت ایران، شاهد ورود بدهی دولت به احتمال ورشکستگی در سال ۱۴۰۵ حتی در سناریوی رفع تحریم‌های اقتصادی خواهیم بود.

تورم پایدار ۴۰ درصدی؟

در این گزارش اشاره شده است: بدیهی است گزینه جایگزین ورشکستگی برای دولت تکیه بر تورم‌های بالاتر خواهد بود. در این صورت انتظار می‌رود روند بلندمدت تورم ۲۰ درصد دو دهه گذشته (به غیر از سال‌های تحریمی) به نظام تورمی حدود ۴۰ درصد سالانه مانا شود. در این گزارش، حتی در صورت برداشته شدن فشار تحریم، در ۶ سال آینده نرخ تورمی بیش از ۲۵ درصد و به طور متوسط ۲۸ درصد خواهیم داشت. متوسط تورم سالانه در سناریوی باقی ماندن تحریم‌ها، نزدیک به ۵۴ درصد خواهد بود.

منبع : بورسان

مالیات جدید مسکن چگونه محاسبه می‌شود؟

در طرح جدید مجلس درباره مالیات بر عایدی سرمایه که تا شهریور ماه قرار است به صحن علنی برود، سود حاصل از فروش مسکن طی مدت نگهداری شامل مالیات می‌شود. مالیات دیگر مسکن در سال جاری مربوط به خانه‌های لوکس با ارزش بیش از یک میلیارد تومان است که تا بهمن ماه باید اخذ شود. همچنین طبق بودجه سال جاری، خانه‌های خالی نیز مشمول مالیات هستند که در ماه جاری اجرای آن آغاز می‌شود.به گزارش ایسنا، مالیات بر عایدی سرمایه طرح مجلس است که مدتی از تصویب کلیات آن می‌گذرد و اجرای کامل آن به دولت بعدی می‌رسد؛ به گونه‌ای که پورابراهیمی - رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس - گفته که ظرف یک ماه آینده تلاش خواهیم کرد تا تمامی نظرات کارشناسان اتاق بازرگانی، صاحب‌نظران و متخصصان را در مورد بحث مالیات بر عایدی سرمایه جمع‌آوری و جمع بندی کنیم و تا اواخر شهریور ماه نیز گزارش رسمی و نهایی آن را در کمیسیون اقتصادی تصویب و به صحن علنی ارائه کنیم.در این طرح، اگر فردی مسکن بخرد و سپس اقدام به فروش آن کند، باید از محل سود این معامله طبق مدت نگهداری آن سرمایه، بخشی را به عنوان مالیات پرداخت کند. نحوه محاسبه مالیات بر عایدی سرمایه در بازار مسکن براساس مدت زمان نگهداری، در سال اول ۴۰ درصد، سال دوم ۳۷ درصد و سال سوم ۳۴ درصد است. همچنین، در سال‌های چهارم، پنجم و ششم نگهداری مسکن به ترتیب باید معادل ۳۱، ۲۸ و ۲۵ درصد از سود حاصل شده از فروش آن خانه مالیات پرداخته شود. علاوه براین، نحوه محاسبه مالیات بر عایدی سرمایه در بازار مسکن براساس مدت زمان نگهداری، در سال هفتم ۲۲ درصد، سال هشتم ۱۹ درصد و سال نهم ۱۶ درصد است. از سوی دیگر، در سال‌های دهم، یازدهم و دوازدهم نگهداری مسکن به ترتیب باید معادل ۱۳، ۱۰ و ۷ درصد از سود حاصل شده از فروش آن خانه مالیات پرداخته شود که از سال دوازدهم به بعد نگهداری مسکن نرخ مالیات بر عایدی سرمایه ۴ درصد خواهد بود. به عنوان مثال، اگر مسکنی به ارزش یک میلیارد تومان خریده و پس از دو سال آن به قیمت یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان فروخته شود، سودی که از این فروش حاصل شده معادل ۴۰۰ میلیون تومان است که مالیات آن براساس دو سال نگهداری ۳۷ درصد محاسبه می‌شود و باید ۱۴۸ میلیون تومان مالیات بپردازید.همچنین، به جز مالیات بر عایدی سرمایه طبق بودجه سالجاری باید صاحبان خانه‌های لوکس که ارزش آن‌ها بیش از ۱۰ میلیارد تومان باشد، تا بهمن سالجاری مالیات بپردازند. براین اساس، نرخ مالیات سالانه این خانه‌های لوکس نیز به شرح زیر است:
۱- نسبت به مازاد ۱۰ میلیارد تا ۱۵ میلیارد تومان؛ یک در هزار
۲- نسبت به مازاد ۱۵ میلیارد تا ۲۵ میلیارد تومان؛ دو در هزار
۳- نسبت به مازاد ۲۵ میلیارد تا ۴۰ میلیارد تومان؛ سه در هزار
۴- نسبت به مازاد ۴۰ میلیارد تا ۶۰ میلیارد تومان؛ چهار در هزار
۵-نسبت به مازاد ۶۰ میلیارد تومان به بالا پنج در هزار

از سوی دیگر، طبق ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم واحدهای مسکونی واقع در شهرهای با جمعیت بیش از ۱۰۰ هزار نفر که به استناد سامانه ملی املاک و اسکان به‌عنوان «واحد خالی» شناسایی شوند، از سال دوم به بعد مشمول مالیات معادل مالیات بر اجاره به شرح زیر خواهند شد:
سال دوم- معادل یک دوم مالیات متعلقه
سال سوم- معادل مالیات متعلقه
سال چهارم و به بعد- معادل یک و نیم (۱.۵) برابر مالیات متعلقه

در این زمینه، وزارت راه و شهرسازی سامانه املاک و اسکان را راه اندازی کرد تا وضعیت سکونت در خانه‌ها از لحاظ خالی بودن مشخص شود که طبق گفته مسئولان سازمان امور مالیاتی، در ماه جاری از اولین خانه خالی مالیات اخذ می‌شود.

منبع: ایسنا

پتروشیمی غدیر مجوز واردات ۵ هزار تن PVC را دریافت کرد

تهران- ایرنا- رییس دفتر توسعه صنایع پایین‌دستی پتروشیمی گفت: براساس مصوبه کمیته تنظیم بازار، پتروشیمی غدیر مجوز واردات پنج هزار تن PVC را دریافت کرد. به گزارش روز پنجشنبه وزارت نفت، «مرضیه طهماسبی» با بیان اینکه دفتر توسعه صنایع پایین‌دستی با همکاری دیگر سازمان‌ها و ارگان‌های ذی‌ربط با جدیت به دنبال تنظیم بازار است، افزود: با هدف کاهش التهاب در بازار PVC به پتروشیمی غدیر مجوز داده شد تا اقدام به واردات پنج هزار تن از این محصول با هدف تنظیم بازار کند. وی با اشاره به اینکه حفظ منافع تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان واقعی محصولات پتروشیمی به‌عنوان یک راهبرد مورد توجه ویژه دفتر صنایع پایین‌دستی قرار دارد، گفت: همان طور که بارها اعلام شده اعلام دقیق نیاز واقعی بازار از سوی تعاونی‌های تامین نیاز و انجمن‌های تخصصی مصرف‌کننده محصولات پتروشیمی می‌تواند بازار را با آرامش بیشتری همراه سازد. طهماسبی تاکیدکرد: عرضه، تقاضا، قیمت و سیاست‌گذاری تنظیم بازار، از ارکان تنظیم بازار محصولات پتروشیمی است و طبق ابلاغیه ستاد تنظیم بازار، فروش محصولات پتروشیمی فقط باید در بورس انجام شود. همچنین مشکلات برقی که منجر به توقف تولید پتروشیمی غدیر شده به‌زودی رفع و این مجتمع پتروشیمی حداکثر تا پایان امروز (پنجشنبه، ۲۶ تیرماه) به مدار تولید بازخواهد گشت.

کاهش نسبی حجم معاملات پلیمرها و مواد شیمیایی در اوج قیمت بازار

به گزارش صنایع پلاستیک،طی هفته گذشته 91.64 درصد از حجم عرضه پلیمرها در بورس کالا دادوستد شد که بالاترین رقم در سه هفته اخیر است آنهم در شرایطی که اگر هفته منتهی به ۵ تیرماه را نادیده بگیریم این نسبت، بالاترین رقم ثبت شده از اوایل اسفندماه سال جاری تاکنون به شمار می‌رود. به رغم ثبت رکورد از محل میزان دادوستد عرضه پلیمرها طی هفته گذشته، عرضه پلیمرها در بورس کالا به رقم 77 هزار و 189 تن رسید و کاهش نسبی را تجربه کرد که کمترین میزان از روزهای ابتدایی سال جاری تاکنون است. در کنار افت حجم عرضه، میزان تقاضا نیز با ثبت مقدار 106 هزار و 791 تن به کمترین رقم در چهار هفته اخیر رسیده است. ثمره کاهش محسوس میزان عرضه و تقاضا در بازار پلیمرهای بورس کالا، افت حجم معاملات پلیمرها بود که با 5.81 درصد کاهش به رقم 70 هزار و 738 تن رسید. افت تقاضا مهم­ترین دلیل ثبت ارقام کاهشی در معاملات هفته گدشته بورس کالا به شمار می­رود آن هم در شرایطی که سهمیه ­های خرید بهین ­یابی به پایان خود در تیر­ماه نزدیک شده است. کاهش محسوس تقاضا را می ­توان از محل تکانه ­های نوسان نرخ ارز رهگیری کرد. افزایش بهای آزاد و نیمایی ارز در هفته گذشته موجب شد قیمت­های پایه محصولات پتروشیمیایی در بورس و بازار افزایش یابد آن هم در شرایطی که نرخ‌های فعلی به قدری بالا هستند که خرید مواد اولیه و تولید محصول و فروش آن در بازار داخلی از توجیه اقتصادی چندانی برخوردار نیست.

قیمت مسکن و مصالح ساختمان در سال ۱۴۰۰

پیش‌بینی روند قیمتی مسکن در کشور وابستگی بسیاری به متغیرهای کلان همچون رشد نقدینگی، نرخ تورم و رشد اقتصادی کشور دارد. این مهم بر همه‌ی ارکان ساخت مسکن مثل مصالح ساختمانی و سازه‌های فولادی همچون تیرآهن و میلگرد اثرگذار بوده است. طی سال‌های اخیر مسکن از یک کالای مصرفی تبدیل به سرمایه‌ای امن و بی‌خطر برای سرمایه‌گذاران شده و قیمت مسکن و پیش‌بینی آن اهمیتی بیش از پیش پیدا کرده است. به طور کلی پیش‌بینی روند قیمتی مسکن در کشور وابستگی بسیاری به متغیرهای کلان همچون رشد نقدینگی، نرخ تورم و رشد اقتصادی کشور دارد. این مهم بر همه‌ی ارکان ساخت مسکن مثل مصالح ساختمانی و سازه‌های فولادی همچون تیرآهن و میلگرد اثرگذار بوده است. پس اگر بخواهیم به طور دقیق به بازار مسکن نگاه کنیم، باید این درک را داشته باشیم که به جهت رشد اقتصادی اندک طی دهه‌های گذشته، مسکن از یک کالای مصرفی تبدیل به یک کالای سرمایه‌ای شده که بازدهی نسبتا خوبی برای سرمایه‌گذاران خود دارد. عامل مهم دیگری که باعث رشد قیمت مسکن شده است کاهش نسبی جمعیت روستانشین و افزایش ساکنین شهرهاست. در واقع با افزایش جمعیت به طور کلی و مهاجرت مردم از روستاها به شهرهای بزرگ تقاضای مسکن افزایش داشته و سرمایه‌گذاری در آن به نظر منطقی بوده است. از طرفی با توجه به محدودیت زمین، با افزایش تقاضای آن قیمت به شدت افزایش می‌یابد. طی چند دهه اخیر نیز بازار به صورت دوره‌ای نسبت به متغیرها واکنش داده است. در این مقاله سعی می‌کنیم با تکیه بر روند قیمت در گذشته تحلیلی از روند قیمت مسکن در سال ۱۴۰۰ ارائه کنیم.

منبع : تجارت نیوز

قیمت میلگرد و تیرآهن، پرکاربردترین فلزات در ساختمان‌سازی

قیمت محصولات فولادی بسته به نوع اسکلت ساختمان تاثیر بسزایی بر بهای تمام شده مسکن دارد. به طور کلی میلگرد در اسکلت بتنی و تیرآهن در اسکلت فلزی مصرف دارد. اگر ساختمانی دارای اسکلت فلزی باشد هزینه فولاد آن به همان نسبت بیشتر خواهد بود اما بتن مصرف شدت در آن کمتر خواهد شد و سرعت ساخت وساز و وزن بنا کاهش خواهد یافت. برای مثال پیش‌بینی می‌شود ناحیه حرکت قیمت میلگرد در سال ۱۴۰۰ کمی وسیع باشد. از نظر ما طبق جدول زیر محدوده حرکت بیلت از حدود ۶۵۰۰ تومان تا حدود ۱۴۹۰۰ تومان است. اگر حدود ده درصد به این ارقام اضافه کنیم به اعداد ۷۲۰۰ تا ۱۶۵۰۰ برای دامنه حرکت میلگرد می‌رسیم؛ اما اگر فرض کنیم قیمت میانگین دلار در حدود ۲۱۰۰۰ تومان و قیمت میانگین بیلت CIS نیز در حدود ۵۷۰ دلار باشد، احتمالا قیمت میلگرد ده درصد بالاتر از میانگین دامنه بیلت و در حدود ۱۱۰۰۰ تومان الی ۱۲۰۰۰ تومان قرار گیرد.

منبع: آهن‌آنلاین

وضعیت قیمت مسکن در شهریور 99

بازار مسکن بعد از گرانی حالا درگیر رکود سختی شده است در ادامه به بررسی وضعیت قیمت مسکن در شهریور 99 و همچنین دلایل التهاب در بازار مسکن می پردازیم. به گزارش تیتربرتر: با وجود بالا بودن قیمت مسکن اما مالکین قصد فروش ملک خود را ندارند و از ترس افزایش قیمت ترجیح به نگهداری ملک خود میدهد بدین ترتیب رکود در بازار مسکن همچنان موج میزند و مشخص نیست که چه زمانی رونق به این بازار بر خواهد گشت.

دلایل التهاب در بازار مسکن

محسن زنگنه عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی درباره التهاب موجود در بازار مسکن اظهار دارد: افزایش قیمت مسکن دو علت اصلی دارد؛ افزایش قیمت نهاده‌های مسکن مانند فولاد، سیمان، کاشی و آجر و .... و افزایش و رشد بازارهای موازی بازمی‌گردد مانند بورس، سکه و ارز و ... که متاسفانه بازارها در ایران از یکدیگر تاثیر پذیر هستند. 

مسکن ارزان خواهد شد

با خرید و فروش مسکن در بورس چراغ معاملات ملک در بورس کالا روشن شد تا پرونده جدیدی در معاملات بازار سرمایه کشور باز شود. با توجه به نخستین معاملات خرید مسکن در بورس امید مردم برای کاهش قیمت زمین و خانه دو چندان شده است. آیا واقعا با خرید و فروش مسکن در بورس قیمت خانه ارزان خواهد شد؟ در پاسخ به این پرسش کارشناسان تحلیل‌های مختلفی را ارائه می‌دهند. برخی معتقدند با آمدن مسکن به بورس قیمت مسکن احتمالا افزایش خواهد یافت؛ این در حالیست که برخی فعالان بازار این نظریه را رد می‌کنند. دبیر انجمن انبوه‌سازان تهران با آمدن املاک در معاملات بورس خوشبین است و در این باره گفت: طرح عرضه مسکن در بورس قابل دفاع است؛ چنانچه زوایای مختلف این طرح نمایان و ورود بخش‌خصوصی در عرضه سهام مسکن اتفاق بیفتد قاعدتا چشم‌انداز خوبی در بازار مسکن ایجاد خواهد شد. بی‌شک با عرضه مسکن به بورس کالا قیمت خانه ارزان خواهد شد. رامین گوران اوریمی افزود: هدف از اجرای این طرح خانه‌دار کردن قشر متوسط و ضعیف جامعه است. با توجه به افزایش قیمت مسکن در کشور و گران شدن خانه در تهران قاعدتا کارمندان دیگر قادر به خرید خانه نیستند، از این‌رو با خرید سهام مسکن این امید است که افراد بتوانند سرمایه‌های خرد خود را به این بازار تزریق و صاحب خانه شوند. او اضافه کرد: با اجرای این طرح کارمندان ساده دیگر از بازار مسکن عقب نخواهند ماند و با خرید فضاهای 20 متری رفته رفته می‌توانند سرمایه‌گذاری جدیدی در بخش املاک کشور داشته باشند. احتمالا با تولید مسکن و عرضه خانه به بورس کالا قیمت خانه کنترل و از حباب قیمت‌ها جلوگیری می‌شود.

قیمت مسکن در  شهریور 99

مشاوران املاک در مناطق مختلف پایتخت عنوان می‌کنند: همزمان با آغاز آخرین ماه از فصل تابستان، وضعیت عرضه املاک آماده فروش به بازار همچنان قابل توجه نیست. این در حالی است که به نظر می‌رسد طی چند هفته اخیر، گروه جدیدی از متقاضیان در بازار حاضر شده‌اند. این گروه پس از تغییر در وضعیت شاخص بورس، تصمیم به خروج سرمایه گرفته‌اند، راهی بازار مسکن شده‌اند و بنا دارند از طریق خرید ملک ارزش دارایی خود را حفظ کنند. به گفته آنها در سمت مقابل نیز فقط مالکانی که تصمیم نهایی برای فروش دارند سعی می‌کنند اندکی با خریدار همراهی کنند. در غیراین‌صورت عمده سازندگان و فروشندگان به دلیل ثابت نشدن شرایط بازار‌ها، عمدتا قیمت‌های پیشنهادی غیرواقعی برای ملک خود ارائه می‌دهند. در جدول نبض بازار امروز قیمت پیشنهادی آپارتمان‌های مسکونی در مناطق مختلف شهر تهران که روز گذشته به بازار ارائه شده‌اند، آمده است.این جدول نشان می دهد در برخی مناطق مصرفی قیمت ها با مناطق رو به بالا به یک اندازه است برای مثال در منطقه چهار برخی واحدها با قیمت هر متر 25 میلیون تومان عرضه شده است.در حالی که در منطقه فاطمی که یک منطقه مصرفی در بازار مسکن به حساب نمی آید قیمت برخی واحدها در هیمن محدوده است.

بلاخره شيشه مايع است يا جامد؟ بهره‌گيري فن‌آوري‌نانو از تحقيقات جديد درباره مواد شبه جامد

با نگاه كردن به شيشه پنجره، مي‌توان ذرات جامد شيشه را مشاهده كرد. اين موضوع سال‌هاست که نظر فيزيک‌دانان را به خود جلب کرده؛ آنها همواره در جست‌و‌جوي پاسخ اين سوال‌اند که آيا شيشه يک جامد است، يا مايعي‌ است که به‌کندي حرکت مي‌کند؟ به گزارش سرويس فن‌آوري خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، گروهي از محققان دانشگاه «ايموري» به نشانه‌هايي براي حل اين معما دست يافته‌اند. آنها نشان داده‌اند که شيشه برخلاف مايعات ديگر هنگامي که در فضايي محدود قرار مي‌گيرد، ساکن نمي‌ماند. آنها پيش از اين، تحقيقاتي هم در زمينه مواد نرم چگال (بين جامد و مايع) مانند خميردندان، کره بادام زميني، کرم ريش تراشي، پلاستيک و شيشه داشته‌اند. اين مواد و از جمله شيشه، برخلاف فرايند کاملاً شناخته‌شده تبديل آب به يخ (که با خنک شدن آب، حرکت مولکول‌هاي آن هم به‌تدريج کند شده و در دماي 32 درجه فارنهايت با تشکيل شبکه بلوري جامد شده و به يخ تبديل مي‌شود) با کاهش دما بلورينه نمي‌شوند؛ بلکه تنها حرکت مولکول‌هاي آنها کند شده، توده نامنظمي که به تدريج چسبنده تر مي‌شود را تشکيل مي‌دهند. محققان آزمايشگاه فيزيک «ايموري» از دو سال پيش به بررسي اين موضوع پرداختند. آنها نمونه‌هايي از آب و گوي‌هاي پلاستيکي کوچکي را به اندازه تقريباً هسته يک سلول از هر كدام، انتخاب كردند که با افزايش غلظت، درست همانند شيشه عمل مي‌کرد. آنها اين نمونه‌ها را با استفاده از ميكروسكوپ هم‌كانون ديجيتالي و به‌صورت فشرده داخل محفظه‌هاي سه‌گوش قرار دادند و با اين كار در هر ثانيه 480 تصوير از سطح مقطع اين نمونه‌ها گرفته، از وضعيت حرکت و رفتار اين ذرات با گذشت زمان و درنواحي مختلف اين محفظه‌ها يک فيلم سه‌بعدي ديجيتالي به دست آوردند. به گزارش ايسنا از ستاد ويژه توسعه فن‌آوري نانو، پس ازگردآوري داده‌ها و بررسي آنها معلوم شد که هرچه محفظه اين نمونه‌ها باريک‌تر باشد، حرکت ذرات (درست همانند ترافيک خودروها در يک راه محدود) کندتر و به هم نزديک‌تر مي‌شود؛ به اين ترتيب معلوم مي‌شود که شيشه‌ها حالتي شبه‌جامد دارند؛ زيرا با باريك‌تر شدن محفظه آنها از نوع اندازه توده ذرات، ديگر قادر به ادامة حرکت نيستند. نتيجه اين يافته‌ها به درک کارهاي قبلي انجام‌شده در زمينه فيلم‌هاي پليمري نازک و ساير مواد شيشه‌يي و در فن‌آوري‌نانو به فهم بهتر رفتار شيشه کلوئيدي و پلاستيک در يک محيط بسيار تنگ و فشرده کمک خواهد كرد.
021-44000098