ساعت کاری شنبه تا پنجشنبه ۸:۰۰ تا ۱۶:۰۰
تلفن گویا 021-44000098
ایمیل info@pensa.ir

عایق صدای پنجره دوجداره چند دسی بل می باشد؟

  2
 4912

بهترین عایق صدا برای کدام پنجره ها است؟

عایق صوتی پنجره دوجداره و سه جداره

پنجره دوجداره به این دلیل در شهرهای شلوغ و پر سر و صدا رایج شده است که یک عایق صدا به شمار می رود و می تواند آرامش را به محل سکونت و کار شما هدیه دهد. اما خصوصیات پنجره دوجداره برای رد نشدن صدا چیست؟ این سوالی است که در این مقاله قصد داریم به آن پاسخ دهیم. محیط پیرامون ما در دنیای امروزی و به خصوص در شهرهای پر جمعیت سر و صدای ناهنجار بسیار زیادی دارد و در واقع می توان گفت که راه مقابله با این سر و صدا و رسیدن به آرامش، عایق کردن محیط به شمار می رود.

صداهایی که در محیط های شهری به گوش می رسند می توانند برای ما دردسر ساز باشند و تا حد زیادی فشار روانی و استرس برای ما ایجاد می کنند و همین اثرات مخرب باعث شده است تا استفاده از پنجره دوجداره به عنوان یک عایق صدا به یکی از روش های مهم در زمینه جلوگیری از رد شدن صدا در ساختمان ها به شمار رود. در واقع باید بدانید که سلامت روانی ما از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و قطعا در محیط های شهری استفاده از پنجره های قدیمی که به هیچ عنوان عایق صدا نیستند نمی تواند گزینه ای مناسب باشد. از این روی می توان گفت که پنجره دوجداره در مدل های مختلف به عنوان عایق صدا به شمار می رود و شما می توانید از این محصول استفاده داشته باشید. در نظر داشته باشید که پنجره های دوجداره عایق صدای بسیار مناسبی به شمار می رود.

عایق صوتی پنجره دوجداره و سه جداره

عایق صدای پنجره دوجداره چند دسی بل می باشد؟

پنجره دوجداره یو پی وی سی یکی از مهم ترین انواع عایق صدا به شمار می رود که می تواند تا حد بسیار زیادی نسبت به عایق سازی صدا اقدام کند. در نظر داشته باشید که این سری از پنجره ها در مدل های مختلف می تواند صدا را مابین 20 الی 40 دسیبل کاهش دهد و همین مسئله یکی از مهم ترین دلایلی است که بسیاری از کاربران را تشویق می کند تا نسبت به خرید و استفاده از آن اقدام کنند. در نظر داشته باشید که این سری از پنجره ها می توانند کاهش صدای بسیار زیادی را در پی داشته باشد.

نوع شیشه

فلوت ۶ م. م

سکوریت ۶ م. م

دوجداره ۶-۱۰-۴

لمینت

دوجداره با یک لایه لمینت

دوجداره با دو لایه لمینت

میزان کاهش

۲۲

۲۲

۳۴

۳۶

۴۱

۴۳

شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که اصولا یک پنجره چطور می تواند 20 الی 40 دسیبل از صدای ورودی را کاهش دهد؟ در جواب به این سوال باید گفت که نوع عایق بندی پنجره به گونه ای است که صدا به سختی رد می شود. در نظر داشته باشید که نوع پنجره، شرکت سازنده پروفیل و پنجره در کاهش بیشتر صدا دارای تاثیر بسیار زیادی می باشند و از این روی باید دقت بسیار زیادی را در هنگام خرید این محصول داشته باشید

به طور کلی باید در نظر داشته باشید که انواع شرکت ها نسبت به تولید این محصول اقدام می کنند و خرید پنجره دوجداره از شرکت های معتبر که پروفیل استاندارد مورد استفاده قرار می دهند را می توان یکی از مهم ترین روش ها برای دسترسی به پنجره هایی با میزان عایق کاری بهتر دانست. باید در نظر داشته باشید که مدل های مختلفی از انواع عایق امروزه در پنجره دوجداره پنسا مورد استفاده قرار می گیرد و شما باید با دقت بسیار زیادی نسبت به استفاده از آن ها بپردازید. در صورتی که قصد دارید در خصوص پنجره دوجداره و نمونه های عایق اجرا شده بر روی آن بیشتر بدانید و تفاوت های آن را متوجه شوید، در ادامه ما را همراهی کنید.

عایق صدا پنجره قدیمی و شیشه دوجداره

عایق صدای پنجره دوجداره

تفاوت عایق صدا پنجره های دوجداره

یک پنجره از قسمت های مختلفی تشکیل می شود و باید در نظر داشت که هر قسمت باید از عایق منحصر به فرد خود استفاده کند. برای مثال شیشه برای این که عایق صدا باشد، باید ارتعاشات را کاهش دهد و در مقابل لایه های لاستیکی که در قسمت های پنجره upvc و شیشه دوجداره مختلف پنجره مورد استفاده می باشد نیز باید به گونه ای طراحی شود که بتواند محیط را کاملا بپوشاند تا صدای کمتری وارد شود. در واقع هر شرکت بسته به نوع سیاست های خود در تولید پروفیل و پنجره دوجداره از انواع عایق صدا در مدل های مختلفی استفاده می کند. از مهم ترین عوامل تاثیرگذار بر عایق صدا در پنجره دوجداره می توان به موارد زیر اشاره نمود :

  • نوع و جنس پروفیل مورد استفاده در ساخت پنجره

  • نوع شیشه های پنجره دوجداره (بهترین شیشه ها از لحاظ عایق صدا، محصولات صنعتی هستند که پنسا هم در تولیدات خود از آن استفاده می کند.)

  • گازی که در پنجره ها استفاده می شود می تواند ارتعاشات صدا را کاهش دهد تا در نتیجه صدای کمتری از پنجره عبور کند.

  • یراق آلاتی که در ساخت یک پنجره مورد استفاده است را می توان از دیگر دلایلی دانست که تاثیر بسیار زیادی بر عایق شدن صوتی پنجره دارد.

  • نوع نصب و حرفه ای نصب کردن پنجره از دیگر موارد بسیار تاثیرگذار بر عایق بندی صدا در پنجره دوجداره به شمار می رود.

در نهایت نیز می توان گفت که نوع پنجره دوجداره نیز در رد کردن صدا دارای تاثیر بسیار زیادی است. برای مثال در صورتی که می خواهید پنجره هایی با میزان عایق بندی بهتر استفاده کنید، حتما پنجره های لولایی را به جای محصولات کشویی خریداری نمایید.

این مطلب را حتما بخوانید : گاز آرگون عایق صدا است یا رسانای صدا؟

با توجه به تمامی مسائل بیان شده می توان گفت که مسائل بسیار زیادی بر عایق بندی صدایی در یک پنجره دوجداره تاثیرگذار است و شما باید حتما به آن توجه داشته باشید. همچنین تفاوت نوع لاستیک ها و متریالی که به صورت مخصوص برای عایق بندی صدایی در نظر گرفته می شود نیز دارای تاثیر می باشد و شما باید بر این اساس نسبت به خرید پنجره اقدام کنید. با توجه به موارد بیان شده باید در نظر داشته باشید که دریافت مشاوره در خصوص پنجره دوجداره پیش از خرید می تواند باعث شود که بهترین محصولات را خریداری کرده و مورد استفاده قرار دهید.

تفاوت شکست صدا روی جداره ی بیرونی و جداره داخلی شیشه دوجداره

یکی از مهم ترین ویژگی هایی که باعث می شود پنجره دوجداره گزینه ای بهتر به شمار رود را می توان تفاوت شکست صدا روی انواع شیشه های دوجداره به شمار رود. در واقع می توان گفت که انواع شیشه های دوجداره صنعتی پنسا می توانند شکست صدای بسیار بیشتری داشته باشند و از این روی می توان گفت که شیشه دوجداره یکی از بهترین گزینه ها به شمار می رود تا صدا را تا حد بسیار زیادی کاهش دهد. در واقع می توان گفت که انتقال صدا در شیشه دوجداره صنعتی تا 30 دسیبل کاهش پیدا می کند و همین امر یکی از مهم ترین دلایلی است که باعث می شود به اهمیت استفاده از شیشه دوجداره استاندارد در پنجره های عایق صدا پی ببریم.

مهم : امواج صدا در پاره ای از فرکانس ها رو ضخامت شیشه 6 میل و در پاره ای دیگر ، روی صخامت 4 میل شیشه دوجداره ، میشکنند .

دقت داشته باشید برای ایجاد عایق صوتی نباید از دو لایه شیشه با ضخامت های یکسان استفاده کرد . مثلا شیشه 6*6 یا شیشه 4*4

از این رو استاندارد شیشه برای عایق صوتی ، لایه بیرونی شیشه با ضخامت 6 و لایه داخلی شیشه با ضخامت 4 می باشند.

در نظر داشته باشید که تمامی پنجره های دوجداره که در بازار عرضه می شوند، عایق صدا نیستند و تنها مدل هایی با این مشخصه شناخته می شوند که از هر لحاظ عایق بندی صوتی شده باشند و شیشه ها یکی از مهم ترین آن ها است. برای مثال شیشه های سنتی نمی توانند تا 30 دسیبل از میزان صدا را کاهش دهند و همین امر باعث می شود شیشه های غیر صنعتی حتی اگر بر روی فریم پنجره دوجداره سوار شوند، باز هم این سری از محصولات را تبدیل به پنجره های عایق صدا نمی کنند و همواره باید به این موضوع توجه داشته باشیم. انتخاب یک شیشه استاندارد از لحاظ عایق صدا به خصوص برای کسانی که در شهرهای پر سر و صدا و  شلوغ زندگی می کنند دارای اهمیت بسیار زیادی بوده و باید حتما با دقت بسیار زیادی انتخاب و خریداری شود. در ادامه این مقاله با شما خواهیم بود تا اطلاعات بیشتری را در مورد عایق صدا و پنجره دوجداره در اختیار شما قرار دهیم.

بهترین عایق برای پنجره دوجداره

بهترین عایق صدا برای کدام پنجره ها است؟

به طور کلی می توان گفت که عایق بندی صوتی برای آن دسته از انواع پنجره دوجداره می تواند مناسب باشد که از هر لحاظ به عایق کردن قطعات مختلف آن دقت شده باشد. پس باید در نظر داشت که مثلا اگر می خواهید یک محصول جدید را بخرید، حتما باید محصولی را انتخاب کنید که پروفیل عایق صدا در آن به کار برده شده باشد که البته بیشتر پروفیل های استانداردی که امروزه در بازار عرضه می شوند دارای کارایی بسیار زیادی از لحاظ عایق بندی صدا بوده و همچنین لاستیک ها و موادی که برای عایق بندی در این سری از پروفیل ها به کار برده می شوند از هر لحاظ می توانند گزینه ای مناسب به شمار روند. در ادامه باید بگوییم که شیشه ها نیز دارای تاثیر بسیار زیادی در عایق بندی صوتی پنجره دوجداره دارند و بهتر است که از انواع شیشه صنعتی در تولید پنجره ها استفاده شوند.

  • آیا میدانید آلودگی صوتی یک از عوامل افسردگی و استرس در انسان میباشد؟

  • آیا میدانید گرد و غبار و  آلودگی های محیطی یکی از عوامل بیماری های قلبی و عروقی میباشند؟

  • آیا میدانید سرانه مصرفی انرژی در ایران، چهار برابر میانگین جهانی است ؟

  • آیا می دانید با تعویض اصولی پنجره های قدیمی منزل خود 60 دسی بل از آلودگی صوتی و 99% از ورود گرد و خاک و 80% از اتلاف انرژی می کاهید؟

در نظر داشته باشید که گاز مورد استفاده در میان دو لایه شیشه دوجداره دارای اهمیت بسیار زیادی در شکست صدا بوده و از این روی باید حتما از بهترین انواع گاز عایق صدا استفاده گردد. در مرحله بعد نیز باید به یراق آلاتی که در تولید پنجره دوجداره مورد استفاده بوده است توجه داشته باشیم. یراق آلات خود با استفاده از درز بندی لاستیکی که دارند می توانند تاثیر بسیار زیادی در عایق بندی صوتی داشته باشند و از این روی توصیه می شود که از انواع یراق آلات با کیفیت استفاده کنند. تمامی موارد بالا در عایق بندی صوتی لازم هستند ولی کافی نیستند و باید در نظر داشت که نوع عایق بندی صوتی در انواع پنجره دوجداره نیز دارای تاثیر می باشد. برای مثال پنجره های لولایی پنسا نسبت به پنجره کشویی دوجداره عایق بندی صوتی بهتری را دارند و در نظر داشته باشید که در میان انواع پنجره کشویی می توان گفت که پنجره های فولکس واگنی یکی از بهترین گزینه های پیش رو به شمار می روند. پس با این وجود می توان گفت که مدل های مختلف پنجره دارای تاثیر بسیار زیادی در عایق بندی پنجره هستند. در کنار تمامی موارد بیان شده در قسمت قبلی باید گفت که پنجره دوجداره باید به صورت استاندارد نصب و طراحی گردد و از این روی باید از متخصصان و افراد حرفه ای در این خصوص استفاده کنید تا بتوانید بهترین عایق بندی صوتی را تجربه کنید.

چطور پنجره عایق صدا انتخاب کنیم؟

بهترین مرکز تهیه پنجره دوجداره عایق صوتی

هر پنجره دوجداره ای عایق صوتی نیست و همانطور که گفته شد پارامترهای زیادی دارای تاثیر بر عایق بندی صوتی پنجره دارد و از این روی باید حتما دقت بسیار زیادی نسبت به خرید پنجره دوجداره اقدام شود. در نظر بگیرید که مدل های مختلفی از پنجره دوجداره تولید می شود و شما می توانید بر اساس نوع سلیقه و همچنین کارایی که نیاز دارید نسبت به ثبت سفارش تولید پنجره به پنسا اقدام کنید. این مرکز با استفاده از بهترین انواع پروفیل نسبت به تولید بهترین نوع پنجره دوجداره برای شما می کند و شما می توانید از خدمات ارائه شده از سوی این شرکت استفاده داشته باشید.

در صورتی که سوالی در این خصوص داشته باشید می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید و سوالات خود را در خصوص انواع پنجره های دوجداره بپرسید. در نظر داشته باشید که مدل های مختلف پنجره از سوی پنسا برای شما طراحی و ساخته می شود و شما حق انتخاب بسیار گسترده ای در صورت خرید از این مرکز خواهید داشت. این شرکت با توجه به افتخارات کسب کرده می تواند یکی از بهترین انتخاب ها برای ثبت سفارش تولید و طراحی پنجره دوجداره به شمار رود.

 عایق صدا برای پنجره دوجداره یو پی وی سی

نتیجه گیری

مسائل مختلف و بسیار زیادی دارای تاثیر بر عایق صوتی بودن پنجره های دوجداره که ما در این مقاله به آن ها اشاره داشتیم و در این خصوص اطلاعاتی را در اختیار خریداران و مالکین ساختمان ها قرار دادیم. با توجه به سر و صدای بسیار زیادی شهری که امروزه وجود دارد، شما می توانید از انواع پنجره دوجداره در مدل های مختلف استفاده داشته باشید. در نظر داشته باشید که مدل های مختلف پنجره دوجداره امروزه تولید می شود ولی تمامی آن ها عایق صوتی نیستند. پارامترهای زیادی بر عایق بندی و میزان عایق بندی صوتی دارای تاثیر است که از جمله مهم ترین آن ها می توان به کیفیت پروفیل مورد استفاده و همچنین نوع یراق آلات و سایر قطعات اشاره نمود.

در صورتی که قصد دارید نسبت به ثبت سفارش بهترین پنجره دوجداره عایق صوتی اقدام کنید می توانید با کارشناسان پنسا در ارتباط باشید و سوالات خود را در خصوص انواع پنجره های دوجداره بپرسید. این شرکت افتخار دارد که بهترین انواع پنجره دوجداره را برای شما تولید کرده و در اختیار شما قرار دهد. قیمت ارائه خدمات از سوی پنسا بسیار مقرون به صرفه است.

بهترین عایق صدا برای کدام پروفیل است؟

نکته ها : استفاده از پروفیل ویستابست دارای استاندارد رال آلمان و تحت چند لیسانس اروپا

انواع پروفیل های ساخت ایران پروفیل ماژول - پروفیل هافمن - پروفیل اورتا - پروفیل وین هاس- پروفیل دیبا- پروفیل سن پلاست- پروفیل وگا- پروفیل abi- پروفیل اریا -  پروفیل سیندژ - پروفیل همارشتن و پروفیل وینتک و ویستابست و کدام بهترین عایق صدا را دارند در ادامه با ما باشید ....

اشتراک :
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha


دیدگاه کاربران
درویش
 ارسال شده در : دوشنبه 26 تیر 1402

نمایندگی هم قبول میکنید؟

مدیر سایت
 ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 27 تیر 1402

ضمن عرض تشکر از شما دوست عزیز به استحضار میرسانم : • تابعیت دولت جمهوری اسلامی ایران • داشتن شرایط اشتغال به کار طبق قوانین کشور جمهوری اسلامی ایران • نداشتن سوء پیشینه کیفری و همچنین نداشتن سابقه محکومیت • داشتن رزومه کاری در زمینه صنعت ساختمان

021-44000098