ساعت کاری شنبه تا پنجشنبه ۸:۰۰ تا ۱۶:۰۰
تلفن گویا 021-44000098
ایمیل info@pensa.ir

مشخصات پنجره قوس دار یا هلالی

  0
 6110

آشنایی با پنجره هلالی

پنجره هلالی یک نوع پنجره است که در ساختمان‌ها استفاده می‌شود و دارای شکلی خاص با عنوان "هلال" یا "نیم‌ماه" است. این نوع پنجره به دلیل ظاهر زیبا و طراحی خاص خود معمولاً در ساختمان‌های مذهبی یا سنتی واقع می‌شود.

پنجره هلالی یکی از نمادهای معماری و فرهنگی در بسیاری از مناطق جهان است و نمایانگر زیبایی، نور، و ارتباط با معنویت می‌باشد.

پنجره هلالی UPVC

پنجره هلالی

در زیر به برخی اطلاعات بیشتر در مورد پنجره هلالی می‌پردازیم:

  1. شکل هلال: پنجره هلالی شکلی نیم‌ماهی دارد، که به آن نام "هلالی" اطلاق می‌شود. این شکل شامل دو نیم دایره کنار هم است که یکدیگر را تشکیل می‌دهند و به صورت افقی قرار می‌گیرند.

  2. معمولاً در معماری سنتی:  پنجره هلالی همراه با شیشه های محدب  به عنوان یک عنصر طراحی در ساختمان‌های مذهبی مانند مساجد، مدارس دینی، کاخ‌ها و ساختمان‌های سنتی دیگر استفاده می‌شود. این پنجره‌ها معمولاً به عنوان یک نمادی از نور و روشنایی به معنویت در مکان‌های مذهبی تلقی می‌شوند.

  3. استفاده از شیشه: پنجره هلالی معمولاً دارای شیشه های هلال هستند تا نور خارجی بتواند به داخل فضا وارد شود و از داخل نیز به بیرون نگاه شود. این شیشه‌ها ممکن است با رنگ‌ها یا طرح‌های زیبا تزئین شده باشند.

  4. ارزش معنوی: پنجره هلالی نه تنها یک عنصر طراحی در معماری است، بلکه ارزش‌های معنوی و مذهبی نیز به آن نسبت داده می‌شود. همچنین ممکن است در اعیاد مذهبی و مراسم مذهبی مختلف نقش مهمی ایفا کند.

در علم معماری، پنجره ها دارای اهمیت بسیار زیادی می باشند و در نظم و هماهنگی یک بنا دارای تاثیر مستقیم هستند.

در طراحی نمای ساختمان استفاده از پنجره دوجداره هلالی در کنار پنجره های ارسی  به یکی از بهترین گزینه های پیش روی شما برای معماری سنتی تبدیل می شود و شما می توانید از این مدل پنجره ها استفاده بسیار گسترده ای در طرح های معماری ایرانی داشته باشید.

باید در نظر داشته باشید که پنجره دوجداره در مدل های مختلفی تولید شده و در بازار عرضه می شود تا کاربران بتوانند از آن استفاده داشته باشند. یکی از انواع پنجره های دوجداره که امروز در بازار عرضه می شود و شما می توانید از آن استفاده داشته باشید را می توان پنجره هلالی دانست. این سری از پنجره ها که نمای بسیار زیادی دارند در ساختمان های مسکونی، تجاری و اداری بسیار مورد استفاده بوده و در معماری های سنتی و مدرن مورد استفاده می باشند.

ما در این مقاله قصد داریم این پنجره را که به نام پنجره هلالی و پنجره قوس دار شناخته می شود را بیشتر به شما معرفی کنیم.

پنجره را می توان به عنوان یکی از مهم ترین اجزائی دانست که در ساختمان های امروزی پیاده سازی می شوند و شما می توانید از آن ها استفاده داشته باشید. ما در این مقاله می خواهیم پنجره دوجداره هلالی را به شما معرفی کنیم که در بسیاری از ساختمان ها مورد استفاده بوده است.

در نظر بگیرید که این سری از پنجره ها به این دلیل که نور بیشتری را از خود رد می کنند بسیار مورد توجه قرار گرفته اند و شما می توانید با خیال راحت از این نمونه پنجره ها در ساختمان سازی استفاده کنید.

 پنجره هلالی

پنجره هلالی UPVC

تولید پنجره دوجداره هلالی با کدام نوع پروفیل انجام می شود؟

باید در نظر داشته باشید که این نمونه از پنجره ها با استفاده از برترین برندهای پروفیل UPVC تولید شده و در بازار عرضه می شود. پروفیل مورد استفاده در این محصول قابلیت شکل پذیری داشته و می توانیم در انواع اشکال هندسی به خصوص به شکل نیم دایره از آن استفاده داشته باشیم. تجهیزات ساخت نیز باید تکنولوژی بالایی داشته باشند تا در نهایت امکان خم کردن پروفیل را به سازنده بدهند.

به طور معمول برای خم کردن UPVC از دمای 150 درجه سانتی گراد استفاده می شود و این مسئله دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد. در کنار این مسئله باید در نظر داشته باشید که این سری از پنجره دوجداره با طول ارتفاع برابر با پنجره های دوجداره تولید می شود و عرض آن ها برابر با پنجره های سایبانی می باشد.

از این روی اگر بزرگ بودن پنجره در یک ساختمان از اهمیت بالایی برخوردار باشد، استفاده از پنجره دوجداره هلالی توصیه می شود. در ادامه بیشتر در خصوص این محصول با شما صحبت خواهیم داشت.

پنجره دوجداره هلالی چه مزایایی دارد؟

به طور کلی باید گفت که پنجره هلالی می تواند تا حد بسیار زیادی از هدر رفت انرژی به دلیل عایق بندی مناسب جلوگیری کند چرا که در تولید این محصول از بهترین انواع پروفیل UPVC استفاده می شود. در ادامه نیز باید گفت که این پنجره به عنوان یک پنجره دوجداره یا سه جداره شناخته می شود و اتصالات گرد و یراق آلاتی که در آن استفاده می شود باعث شده است تا میزان استحکام بسیار بالایی را داشته باشد.

مهندسان ساختمان سازی امروزه از این نمونه پنجره استفاده بسیار گسترده ای می کنند چرا که این محصول دارای مقاومت بسیار زیادی می باشد. در نظر داشته باشید که این محصول برای نماسازی ساختمان نیز دارای کاربرد بسیار زیادی می باشد و شما می توانید با خیال راحت از آن استفاده داشته باشید.

استفاده از پنجره سه جداره هلالی به خصوص برای ساختمان های بزرگ بیشتر توصیه می شود که فضای لازم و کافی برای باز و بسته کردن محیط وجود دارد. در صورتی که سوالی در خصوص این مسئله داشته باشید نیز می توانید کارشناسان پنسا در ارتباط بوده و سوالات خود را بپرسید.

پنجره هلالی دوجداره

پنجره هلالی دوجداره

پنجره دوجداره هلالی را چطور خریداری کنیم؟

در ابتدای راه خرید پنجره دوجداره هلالی نباید از یاد ببرید که بررسی نقشه ساختمان و امکان استفاده از این نمونه پنجره دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد. در مرحله بعدی که قصد دارید نسبت به خرید محصول اقدام کنید نیز باید یک محصول استاندارد را خریداری کنید که تمامی ویژگی های مورد نیاز را داشته باشد. پنجره دوجداره هلالی را می توانید با خیال راحت و با قیمتی بسیار مناسب از سایت پنسا خریداری کرده و مورد استفاده قرار دهید. نباید از یاد برد که انواع پنجره هلالی در مدل های لمینت و رنگ نشده در بازار عرضه می شود.

پنسا محصولاتی با پروفیل استاندارد را در بازار عرضه می کند که از هر لحاظ دارای کیفیت بسیار زیادی بوده و شما می توانید با خیال راحت از آن استفاده کنید. این محصولات با عایق بندی مناسب در دسترس شما بوده و سازندگان و مالکان می توانند از سایت پنسا برای خرید محصولات مورد نظر خود اقدام کنند. ارائه ضمانت نامه خرید را می توان به عنوان مهم ترین دلیلی دانست که باعث شده است بسیاری از خریداران روی به تهیه این کالا بیاورند. شما می توانید انواع پنجره دوجداره هلالی را با خیال راحت خریداری کنید و امکان مشاوره رایگان در خصوص پنجره هلالی با کارشناسان پنسا برای شما فراهم شده است.

پنجره دوجداره upvc هلالی

نتیجه گیری

امروزه انواع پنجره دوجداره در مدل های مختلفی تولید می شود که یکی از مهم ترین آن ها سری پنجره های هلالی به شمار می رود که در دسته بندی محصولات لولایی شناخته شده و در دسترس خریداران می باشد. باید در نظر داشته باشید که این محصول با کیفیت بسیار بالایی در بازار عرضه می شود و خریداران می توانند در مدل های متنوعی از آن استفاده داشته باشند. ما در این مقاله با شما همراه بودیم تا اطلاعاتی را در خصوص پنجره هلالی در اختیار شما قرار دهیم که قطعا می تواند برای شما مفید واقع شود. باید در نظر داشت که پنجره های هلالی می توانند عملکرد بسیار زیادی را از هر لحاظ داشته باشند و خریداران می توانند با خیال راحت از آن استفاده کنند. نمای ساختمان های سنتی و کلاسیک با استفاده از انواع پنجره دوجداره هلالی بسیار زیبا شده و این نمونه پنجره در بسیاری از ساختمان ها مورد استفاده می باشد تا کاربران بتوانند با خیال راحت از آن استفاده داشته باشند.

اشتراک :
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha


021-44000098