ساعت کاری شنبه تا پنجشنبه ۸:۰۰ تا ۱۶:۰۰
تلفن گویا 021-44000098
ایمیل info@pensa.ir

تعمیر و نگهداری

اشتراک :

تعمیر ، نگهداری و نظافت پنجره  های دوجداره UPVC

پس از نصب پنجره دوجداره، ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که اصول مراقبت پنجره چیست و اصولا چطور می توان از این محصول نگهداری کرد؟ این سوالی است که شاید برای شما هم پیش آمده باشد و ما در این مقاله قصد داریم در خصوص آن با شما صحبت کنیم و اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم.

فایل صوتی آموزش تعمیر و نگهداری پنجره دوجداره

شرایط نگهداری و مراقبت پنجره بعد از نصب

در بازه زماني مشخص حداكثر سه ماه يكبار آن ها را توسط پارچه اي حاوي صابون مايع تميز كنيد. زيرا اين عمل نرمي، انعطاف و تميزي لاستيك ها را به ارمغان مي آورد.پنجره های دوجداره معمولا از استحکام و مقاومت بسیار بالایی برخوردار هستند ولی نباید فراموش کرد که مراقبت پنجره دارای اصول بسیار زیادی است و باید به صورت اصولی رعایت شود تا در نهایت پنجره دوجداره بتواند عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان دهد. در نظر داشته باشید که خراب شدن لولا و یراق آلات پنجره می تواند باعث شود که شما کمتر بتوانید از خصوصیات پنجره دوجداره مانند عایق صدا و حرارتی بودن آن استفاده کنید و از این روی ما در این مقاله شما را همراهی می کنیم تا اطلاعاتی را در خصوص مراقبت پنجره و نگهداری از آن به دست بیاورید که قطعا می تواند برای شما مفید واقع شود. با ما همراه باشید. به طور کلی می توان گفت که گرد و غبار، مواد شیمیایی که در هوا وجود دارد و نمک (در شهرهای ساحلی) باعث می شود که یو پی وی سی و آلومینیوم به آن واکنش نشان داده و خاصیت خود را از دست بدهند. از این روی باید با دقت بسیار زیادی نسبت به تمیزکاری و مراقبت پنجره اقدام شود تا در نهایت پنجره بتواند طول عمری مناسب داشته باشد و با ظاهری تمیز و زیبا همواره به زیبایی بیشتر ساختمان شما کمک کند.

مراقبت پنجره دوجداره با نظافت عمومی

یکی از مهم ترین نیازهایی که برای مراقبت پنجره دوجداره باید به یاد داشته باشید، نظافت عمومی پنجره می باشد که حتما باید در ماه دو یا سه بار برای شهرهای شلوغ و پر گرد و غبار و در سایر موقعیت های جغرافیایی دیگر در هر ماه حداقل یک بار انجام شود. برای نظافت و مراقبت پنجره بهتر است که از آب مقطر، سرکه سفید و پارچه کتانی تمیز استفاده کنید. استفاده از مسواک، روزنامه و یا استفاده از مایع مخصوص شستشو نیز در این مورد توصیه می شود.

مراقبت پنجره دوجداره با روغن کاری منظم

از دیگر مسائلی که در خصوص مراقبت پنجره دوجداره می تواند به شما کمک شایانی نماید می توان به روغن کاری منظم یراق آلاتی اشاره نمود که در پنجره استفاده می شوند. در واقع این کار باعث می شود که میزان اصطکاک یراق آلات تا حد بسیار زیادی کاهش پیدا کند و از این روی می تواند حرکت روان تر پنجره را برای شما به ارمغان بیاورد و در کنار آن یراق آلات و پنجره دوجداره شما نیز طول عمر بالاتری را خواهند داشت. از این روی توصیه می شود که حتما برای مراقبت پنجره خود از روغن کاری به صورت منظم استفاده داشته باشید.

لک ها، رنگ ریخته شده و برچسب ها را از بین ببرید

هرگونه مواد شیمیایی می توانند باعث شوند که پنجره شما دچار خرابی زودتر از موعد شوند و از این روی باید حتما در صورتی که روی پنجره دوجداره شما لک به وجود آمد یا رنگ ریخته شد، حتما نسبت به از بین بردن آن اقدام کنید. همچنین باید در نظر داشته باشید که برداشتن برچسب های پنجره دوجداره آلومینیومی و یو پی وی سی برای جلوگیری از ترکیب شدن چسب برچسب و فریم پنجره ضروری بوده و باید حتما بعد از نصب این قطعات برداشته شوند.

تعمیر و نظافت پنجره دوجداره
نظافت پنجره دوجداره

آموزش استفاده صحیح از پنجره های UPVC

اگر بخواهيد بيشترين بهره را از پنجره UPVC خود ببريد؛ رعايت برخي از نكات باعث مي شود، كارايي و عمر اين پنجره های UPVC بيش از پيش بالا رود. اين نكات به قرار زير است:

1- با فاصله هاي زماني معين، تمام قطعات مكانيكي و متحرك پنجره UPVC را روغن كاري كنيد. البته روغن كاري بايد توسط روغن هاي رقيق موجود انجام شود.

2- از نزديك نمودن وسايل حرارت زا همچون آتش جوشكاري و يا شعله مستقيم به پنجره هاي يو پي وي سي اجتناب كنيد.

3- به منظور دوام بيشتر لاستيك هاي درزگير پنجره ها

4 - براي تميز كردن پنجره UPVC مي توانيد از مخلوط آب و صابون استفاده كنيد تا بدون باقي گذاشتن اثر گرد و غبار، پنجره ها را براق سازد

توجه داشته باشید شیشه های دوجداره را میتوان با شیشه پاک کن (رایت) شست اما برای قاب پنجره های upvc حتما از اب و صابون استفاده کنید

5 - با توجه به تنوع يراق آلات در نظر گرفته شده، جهت پنجره هاي UPVC ، مي بايست دستور العمل هاي مفيدي كه از طرف سازنده در خصوص نحوه استفاده از آن ها ارائه مي گردد، به دقت صورت پذيرد تا در صورت بروز هر گونه مشكل، بتوان آن را بر طرف كرد.
6 - پارچه اي را كه جهت تميز نمودن پنجره ها انتخاب مي كنيد، مي بايست بدون پرز باشد تا بتوان به راحتي سطوح پنجره UPVC را تميز كرد.
7 - اگر پس از نصب پنجره UPVC ، هنوز فعاليت هاي اجرايي ساختمان باقي مانده است، مي بايست، كاور روي پنجره ها كنده نشود تا از آسيب به آن ها جلوگيري كند. همچنين نبايستي اين كاور ها به مدت طولاني بر روي پنجره هاي باقي بماند. چراكه ممكن است اثر چسب تا مدت ها بر روي پنجره هاي باقي بماند.
8 - به طور مرتب دستگيره ها و قسمت هاي متحرك ديگر پنجره ها را وارسي كنيد كه شل و هرز نشده باشند. معمولا" با چك كردن منظم اين قسمت ها، مي توان پيچ مربوطه را يافت و آن را پيش از بروز مشكل محكم كرد.
9 - در هنگام فعاليت هاي بازسازي از قبيل نقاشي و سيمانكاري و ... لازم است تا روي پنجره ها را با پوشش مناسبي پوشاند تا آسيبي به آن نرسد. در صورت آلوده شدن پنجره ها لازم است تا بدقت پنجره ها را تمييز كرد تا وجود اين مواد باعث كدر شدن سطوح پنجره نشود.

لذا گروه پنجره پنسا توصیه میکند رعايت موارد مذكور در رابطه با تميز كردن و مراقبت از پنجره ها، مي تواند زيبايي و سلامت دايمي آن ها را تضمين كند

تعمیر پنجره دوجداره

پنجره ها چشمان ساختمان شما هستند در حفظ و نگهداری آنها کوشا باشید

تعمیر پنجره دوجداره

چگونه پنجره های خود را درزگیری کنیم ؟

پنجره ها در زمانیکه گرد و خاک از آنها وارد فضا می شود و از میزان عایق آنها با نشان افزایش مصرف انرژی کاسته می شود نیاز خود به درزگیری را نشان می دهند.اولین گام در راه این درزگیری پیدا کردن مسیر ورود هوا به فضا خواهد بود.
1-از آسان ترین روش های پیدا کردن درز ها استفاده از نور روز در خورشید می باشد. اگر از قسمتی از لبه های پنجره نور خورشید وارد فضا می شود آن قسمت نیاز به ترمیم خواهد داشت.اینکار را به کمک شعله کوچکی نیز می توان انجام داد مثل نور شمع یا کبریت.اگر شعله لرزان شود در آن قسمت درز ایجاد شده است.البته اطمینان به این آزمایش مستلزم آن است که سیستم های تهویه خاموش باشد.
2-از نکات مهم قبل از درزگیری تمیز بودن آن قسمت ات.باید قبل از عملیات درزگیری پنجره را تمیز وحتما خشک کنید.
3-برای درزگیری پنجره ها به این نکات توجه کنید:
از ابزار درزگیری استفاده و لوله و چسب درزگیر را داخل آن قرار داده و مورد استفاده قرار دهید.
چسب درزگیر را با آرامش روی محل درز بکشید و دقت کنید که آرامش در این کار موجب می شود خطی صاف ایجاد کنید.
اگر ظاهر این خط برایتان اهمیت دارد حتما پس از ریختن چسب روی شکاف آن را صاف کنید.که اینکار را با کمک پشت قاشق و یا انگشت دست که به آب آغشته شده می توانید انجام دهید.

نظافت پنجره دوجداره

021-44000098