ساعت کاری شنبه تا پنجشنبه ۸:۰۰ تا ۱۶:۰۰
تلفن گویا 021-44000098
ایمیل info@pensa.ir

مجله فوربز : شاهکار معماری جهان

  2
 2388
امتیاز کاربران 5/0 از 5

خانه های با پنجره های عجیب و غریب

غول عظیم جثه
رودخانه هایدن - آیداهو
دیوار شیشه ای که به طور کامل در لولای فلزی چرخیده و ماننده پنجره از بالا و پایین باز میشود. سازه ای عجیب با ابعاد m 9*6 که زاویه آن را میتوان با وزش باد در جهات مختلف تنظیم کرد. این دیوار شیشه ای دارای چرخ دندهای عظیم که وزنی معادل یک تن را تحمل می کنند با چرخش حول محور خود ، شیشه های در ابعاد 54 متر مربع را هماننده پنجره باز و بسته میکنن که بسیار حیرت انگیز است. ساکنین این منزل پس از عبور از این غول عظیم جثه به رودخانه زیبا و تماشایی هایدن میرسند که در پشت خانه آنها قرار گرفته . منظره ای بی نظیر و رویایی.

خانه های با پنجره های عجیب و غریب

برج ساعت
اونتاریو - تورنتو کانادا
در خیابان شلوغ از پایین ساختمان ، برجی را میبینیم که در آن پنجره های از جنس پنجره دوجداره خاص همچون قرقره های گردان در آسمان دیده می شوند . نمای حیرت آور از آپارتمانی که قبلا برج ساعت در تورنتو بوده است. در واقع پنجره ها همان ساعت اصلی برج بوده است در حال حاضر عقربه های این ساعت در پنجره ها همچنان بی تغییر مانده اند .

خانه های با پنجره های عجیب و غریب

خانه با چشم اندازه سینمایی
هالیود - کالفرنیا
شاهکار معماری بلزبرگ آرشیتکت
پنجره خانه ویلایی بسار جالب در بالای هالیورد هلیز که توسط گروه معماری بلزبرگ طراحی شده است . ترکیبی از غوغای شیشه و پنجره را در این خانه نظاره گریم . سالن های متنوع ، نمایشگر اختصاصی در فضای باز(سینمایی) ، استخر و چشم اندازه فوق العاده

خانه های با پنجره های عجیب و غریب

شاهکار معماری جهان خانه های با پنجره های عجیب و غریب

پنجره با هلال های طبیعی
پورتلند - اورگان
پنجره های دورانی این خانه با الواره های چوب ساخته شده که سازه ای منحصر به فرد که حس طبیعت و سرزندگی را القا میکند . پنجره های دوار و شناور در محیطی سر سبز این بنا را متفاوت و خاص کرده است تمام سقف خانه از چوب و الوار به شکل هلال طراحی شده است . ساخت این خانه که توسط معمار رابرت هارز طراحی شده در سال 2004 به اتمام رسید .

خانه های با پنجره های عجیب و غریب

بال های شیشه ای

لس آنجلس – کالیفرنیا

دیوارهای شیشه ای در هر طبقه این خانه، این تصور را به بیننده القا می کند که باغچه کوچک درختان اوکالیپتوس و کاج داخل حیات، در داخل خانه قرار دارد. این خانه 10000 فوت به دو قسمت شیشه ای تقسیم شده است و منظره ای از جنگل و صخره  روبه رو را نشان می دهد. پنجره های عمودی باعث ورود نور آفتاب به داخل فضای خانه و زیباتر دیده شدن دیزاین داخل آن شده اند.

منظره پل مانند
لس آنجلس – کالیفرنیا

این خانه در بالای تپه و در ارتفاع حدود 4 متری از زمین قرار دارد . این سازه چوبی ساخته شده از درخت سرو، با 5 ستون فولادی بالاتر از سطح زمین نگه داشته شده است. پنجره های قهوه ای مایل به قرمز این خانه چوبی در بالای دره ای در مرکز شهر لس آنجلس قرار دارند و از آنجا می توان موزه گِتی را تماشا کرد.

در اوج قله ها

جزیر آتش - نیویورک

تمام شهرت این خانه برای پنجره های متفاوت آن است که همچون معبدی برای خورشید دیده می شود .پنجره ها با ارتفاع 15 متر از نمای بیرون و از داخل با دیوارهای شیشه ای و دنیایی از پنجره، می توان به خوبی منظره خلیج جنوبی و اقیانوس اطلس را تماشا کرد . این خانه در اصل توسط آرشیتکت مدرنیست در اواسط قرن حاضر ساخته شده و در سال های اخیر، موسسه طراحی لارسون و پاول آن را بازسازی کرده است.

خانه اسکیموی شیشه ای
کاکسلاتانن – فنلاند
در جنگل های فلاند خانه های اسرار آمیز بنا کردن که در تمام طول شب آسمان در دستان شما است .این خانه اسکیمویی نه از یخ که از شیشه ساخته شده است. از داخل، ساکنین می توانند هنگام شب ستاره های درخشان و سپیده شمالی را ببینند و از مناظر آن نهایت لذت را ببرند. شیشه های حرارتی دمای فضای داخل را گرم نگه می دارند و در هوای سرد این سیستم گرمایشی از یخ زدن شیشه ها جلوگیری می کند و باعث شفاف ماندن شیشه ها می شود. هماننده خوابیدن در کهکشان هنگام شب ستارگان قطبی با نهایت درخشندگی جلو چشمان شما صحنه ای حیرت آور و رویایی را که نشان از عظمت و شکوه قدرت پروردگار است را به نمایش می گزارند .

منبع : Forbes

اشتراک :
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha


دیدگاه کاربران
پیام
 ارسال شده در : یکشنبه 17 شهریور 1398

عالی بود

مدیر سایت
 ارسال شده در : شنبه 18 اردیبهشت 1400

سپاسگزارم

021-44000098