ساعت کاری شنبه تا پنجشنبه ۸:۰۰ تا ۱۶:۰۰
تلفن گویا 021-44000098
ایمیل info@pensa.ir

گاز بین شیشه دوجداره کریپتون چیست؟

  0
 1612

بهترین گاز برای عایق صدا پنجره دو جداره

برای عایق صدا پنجره دوجداره، معمولاً از گازهای نابلغا (بی‌رنگ و بی‌بو) به عنوان ماده عایق استفاده می‌شود. دو گاز اصلی که برای این منظور استفاده می‌شوند عبارتند از:

  1. آرگون (Argon): آرگون یک گاز نابلغا و نسبتاً ارزان است و به عنوان یک گاز عایق در شیشه دوجداره استفاده می‌شود. این گاز دارای ترمال کانداکتیویتی (هدایت حرارتی) پایین‌تری نسبت به هوا است، به عبارت دیگر، حرارت را کمتر از شیشه به داخل یا خارج از منزل منتقل می‌کند.

  2. کریپتون (Krypton): کریپتون نیز یک گاز نابلغا است و دارای ترمال کانداکتیویتی پایین‌تری نسبت به هوا و حتی آرگون است. این به معنای افزایش بازدهی در عایقی برای شیشه دوجداره می‌باشد. با این حال، استفاده از کریپتون معمولاً گزینه گران‌قیمت‌تری است.

به عنوان یک انتخاب معمول، آرگون برای شیشه دوجداره بسیار مناسب است. اگر از شیشه دوجداره با عملکرد بهتر در مقابل سرمازدگی و افزایش بازدهی انرژی خود می‌خواهید، ممکن است ترکیبی از آرگون و کریپتون هم در نظر گرفته شود، اما این گزینه گران‌تر است. همچنین، توصیه می‌شود که با تولیدکننده شیشه یا نصاب مجرب مشورت کنید تا بهترین گاز عایق برای نیازهای خاص خود را در نظر بگیرید.

گاز کرپتون

گاز کرپتون

مصرف بهینه حامل های انرژی یکی از مباحث بسیار مهمی است که امروزه باید مد نظر قرار بگیرد و از این روی استانداردهای ساختمان سازی امروزه با تفاوت هایی نسبت به گذشته همراه هستند. یکی از مهم ترین این استاندارد های جدید را می توان استفاده از شیشه دوجداره و پنجره دوجداره دانست. در واقع ساختمان ها برای ساخت و ساز نیازمند استفاده از این مدل پنجره ها می باشند و این قانون حتما باید رعایت شود.

یکی از مهم ترین مسائلی که در خصوص عایق بندی و مصرف بهینه انرژی وجود دارد را می توان استفاده از شیشه دوجداره با انواع گاز عایق دانست. در واقع گاز ها باعث می شوند که جریان همرفتی در فضا ایجاد نشده و از این روی برای جلوگیری از هدر رفت انرژی از جمله بهترین گزینه های پیش روی شما می باشند.

کدام نوع گاز در پنجره می تواند میزان عایق بندی بهتری برای سرما ایجاد کند و اصولا کدام گاز به عنوان استاندارد در این خصوص شناخته می شود؟ این سوالی است که ما قصد داریم در این مقاله به آن پاسخ دهیم و اطلاعاتی را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم که قطعا می تواند برای شما مفید واقع شود. با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

انواع گاز مورد استفاده در شیشه دوجداره

در قدم اول و پیش از هر کار دیگر بهتر است با انواع گاز مورد استفاده در شیشه دوجداره آشنا شوید و این مسئله باعث می شود تا بتوانید آشنایی بیشتری با بهترین گاز مورد استفاده در عایق بندی حرارتی داشته باشید.

استفاده از گاز برای عایق بندی مناسب در شیشه دوجداره امروزه بسیار رایج شده است. این شیشه ها به خصوص در انواع پنجره می توانند کاربرد بسیار زیادی داشته باشند و شما قادر خواهید بود از آن ها استفاده داشته باشید. از این روی ما در این مقاله با شما همراه هستیم تا اطلاعاتی را در خصوص انواع گاز مورد استفاده برای عایق سرما در پنجره با شما صحبت داشته باشیم.

گاز آرگون پنجره دوجداره

آرگون را می توان به عنوان برترین گزینه برای عایق بندی دانست که امروزه در انواع شیشه های دوجداره مورد استفاده قرار می گیرد و مزیت های بسیاری را می توان برای آن بیان نمود. آرگون از جمله گازهای نجیب به شمار می رود و عدم ترکیب آن با هیچ ماده دیگری باعث می شود تا رسانش گرمایی بسیار کمی داشته باشد و همین مسئله باعث شده است تا این گاز به عنوان یک گزینه مناسب برای استفاده در ساختمان ها به شمار رود.

همچنین باید در نظر داشت که این گاز بدون مزه، بدون بو، غیر قابل اشتعال و غیر سمی است و همین اصل باعث شده است تا امنیت در شیشه های دوجداره ای که از این محصول استفاده دارند تامین شده و شما بتوانید با خیال راحت از آن استفاده داشته باشید. آرگون همچنین گازی بسیار ارزان است و از این روی شما می توانید با خیال راحت از آن استفاده داشته باشید.

اما آیا آرگون را می توان بهترین و تنها انتخابی دانست که برای استفاده در شیشه های دوجداره مورد استفاده قرار می گیرد؟ در ادامه به بررسی بقیه انواع گاز مورد استفاده در پنجره دوجداره می پردازیم.

گاز کریپتون پنجره دوجداره

از دیگر انواع گازی که برای شیشه دوجداره مورد استفاده می باشد می توان به کریپتون اشاره نمود که در واقع یک نوع گاز غیر سمی است ولی می تواند عایق بندی گرمایی و سرمایی بسیار بالایی را نسبت به آرگون داشته باشد و از این روی استفاده از این گاز نسبتا گران قیمت بسیار افزایش پیدا کرده است.

با توجه به ویژگی هایی که کریپتون دارد، باید در نظر داشت که بسیاری از ساختمان های مسکونی از استفاده آن صرف نظر می کنند که این امر به دلیل قیمت گران آن می باشد.

البته نباید از یاد برد که گاز کریپتون همچنین می تواند عملکرد بسیار خوبی را در جلوگیری از هدر رفت انرژی جلوگیری نماید و از این روی استفاده از آن بسیار گسترده شده است.

به یاد داشته باشید که کریپتون به خصوص در پروژه های تجاری و یا حتی در نمای شیشه دوجداره (مثلا فرودگاه ها) برای عایق بندی صوتی کامل مورد استفاده قرار گرفته و یکی از بهترین گزینه های پیش روی شما خواهد بود.

 گاز هگزا فلورید گوگرد

با توجه به مطالب بیان شده باید در نظر داشته باشید که دو نوع گاز پیش روی شما می توانند تمامی نیازهای شما را برطرف سازند ولی باید بدانید که انواع گاز دیگری نیز در بازار موجود هستند که برای تزریق در لایه های شیشه دوجداره مورد استفاده قرار می گیرند و شما می توانید از آن ها استفاده داشته باشید.

برای مثال گاز SF6 از جمله مهم ترین گازهای پیش روی شما می باشد. در کنار این مسئله از یاد نبرید که هگزا فلورید گوگرد و دی اکسید کربن نیز می توانند برای عایق بندی گرمایی و صوتی گزینه ای مناسب باشند و از آن ها نیز امروزه استفاده می شود.

لازم به توضیح است که بهتر است برای انتخاب گاز تزریق شده در لایه های شیشه دوجداره حتما با کارشناسان فعال درشرکت پنسا در ارتباط باشید و سوالات خود را در این زمینه بپرسید. با ما در ادامه همراه باشید تا اطلاعات بیشتری را در مورد گازها و خواص آن ها با شما در میان بگذاریم.

گاز شیشه دوجداره

گاز کریپتون  یا آرگون کدام بهتر است؟

با توجه به مسائل بیان شده در قسمت بالا، باید در نظر داشت که انواع گاز از جمله آرگون و کریپتون دارای کاربرد بسیار زیادی برای استفاده در لایه های شیشه دوجداره بوده و با خیال راحت می توانیم از این دو نمونه گاز برای شیشه دوجداره استفاده کنیم.

در ادامه توجه شما را به تعریف گاز کریپتون، خواص و دلایل استفاده از آن در شیشه دوجداره جلب می کنیم.

کریپتون (Krypton) به عنوان یک گاز نجیب در عناصر به شمار می رود و با نشانه Kr شناخته می شود. جرم اتمی آن برابر با 83.80 بوده و همچنین عدد اتمی که به کریپتون اختصاص پیدا کرده است، 36 می باشد. این گاز بدون رنگ و مزه بوده و همچنین بویی ایجاد نمی کند. کریپتون در دمای محیط به صورت گاز وجود داشته و می توان گفت که یک گاز قابل اشتعال می باشد.

در مورد خواص کریپتون باید گفت که این محصول با وزنی 1.18 برابر سنگین تر از هوا بوده و در صنایع مختلفی از جمله ساخت شیشه دوجداره مورد استفاده قرار می گیرد.

گاز صدا شیشه دوجداره کرپتون

کریپتون گران قیمت است ولی می تواند یک گزینه کاملا مناسب برای عایق صدا در شیشه های دوجداره به شمار رود.

این محصول را می توانیم با درصد خلوص بالا در میان دو لایه شیشه مورد استفاده قرار دهیم و باید در نظر داشته باشید که این گاز می تواند عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان دهد. پس در صورتی که هزینه ها برای شما اهمیتی ندارند و شما صرفا نیاز به خرید گازی با قدرت بالا برای جلوگیری از هدر رفت انرژی هستید و همچنین عایق بندی صوتی برای شما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد، قطعا کریپتون می تواند برای شما گزینه ای مناسب به شمار رود.

با وجود تمامی مسائل بیان شده، انتظار می رود که نوع پنجره مورد نظر شما و آب و هوای منطقه زندگی شما که پنجره قرار است در آن محیط نصب شود، از دیگر عوامل تاثیرگذار بر استفاده از گاز آرگون یا کریپتون باشد و بر این اساس شما می توانید بهترین محصول را خریداری کرده و مورد استفاده قرار دهید.

در صورتی که سوالی در این زمینه داشته باشید، ارتباط با واحد مشتریان پنسا می تواند برای شما مناسب باشد و شما قادر خواهید بود در مورد این محصول اطلاعات مورد نیاز خود را به دست بیاورید.

آیا گاز تزریق شده در لایه های پنجره برای همیشه محبوس است؟

به طور کلی می توان گفت که گازها فرار هستند و همین امر باعث می شود تا آرگون و کریپتون طول عمر مشخصی را داشته باشند و بالاخره از لایه های پنجره خارج خواهند شد.

این مسئله اما به کیفیت شیشه نیز باز می گردد و شما باید دقت بسیار زیادی در خرید و انتخاب محصول داشته باشید.

برای مثال محصولاتی که با شیشه های صنعتی تولید شده اند (در کارخانه مجهز به دستگاه های cnc) و همچنین دارای آب بندی مناسب می باشند می توانند عملکرد بسیار مناسبی را از خود نشان دهند و شما می توانید با خیال راحت از این محصول استفاده داشته باشید.

.

امروزه انواع کریپتون و یا آرگون مورد استفاده در شیشه های دوجداره باید با استفاده از تجهیزات خاصی مهار شوند و در صورتی که این کار با دقت بسیار بالایی انجام نشود، نمی توانیم انتظار داشته باشیم که طول عمر پنجره بالا باشد. در ادامه بیشتر در خصوص چگونگی انتخاب پنجره های با کیفیت با طول عمر گاز بالا با شما صحبت خواهیم داشت.

چطور متوجه شویم که گاز میان دو لایه شیشه تخلیه شده است؟

در مورد این موضوع باید به یاد داشته باشید که گاز میان دو لایه شیشه در صورتی که تخلیه شود، جریان همرفتی ایجاد می شود و همین امر باعث می شود که دمای لایه های درونی و بیرونی شیشه ها برابر یا نزدیک به هم باشد.

از این روی شما با همین آزمایش ساده می توانید متوجه شوید که گاز میان دو لایه شیشه تخلیه شده است یا خیر.

در کنار این مسئله نباید از یاد برد که بخار زدگی میان دو لایه شیشه از دیگر مواردی است که می تواند به شما کمک کند تا بتوانید متوجه شوید که گاز تخلیه شده است.

در صورتی که بخار زدگی لایه درونی شیشه شما را اذیت می کند و می خواهید آن را برطرف کنید، می توانید با پنسا در ارتباط باشید و از خدمات پس از فروش ارائه شده از سوی این شرکت استفاده داشته باشید.

بهترین پنجره دوجداره عایق صدا

یکی از مهم ترین مسائلی که در خصوص پنجره های دوجداره باید در نظر داشته باشید و بر این اساس می توانید محصولاتی با کیفیت بسیار بالا را انتخاب کنید، انتخاب یک شرکت مطمئن تولید کننده است که بتواند به خوبی از تجهیزات مدرن مونتاژ استفاده کرده و شیشه  و پنجره دوجداره با کیفیت استفاده داشته باشند.

در نظر داشته باشید که مدل های متنوع پنجره امروزه در بازار عرضه می شوند و شما با انتخاب یک فروشنده معتبر می توانید به انواع محصولات دسترسی داشته باشید. شرکت پنجره پنسا می تواند گزینه ای مناسب در این خصوص به شمار رود و خدمات خود را با کیفیت بسیار بالایی در دسترس شما قرار می دهد تا بتوانید با خیال راحت از محصولات آن استفاده داشته باشید.

نباید از یاد برد که انتخاب یک محصول با کیفیت بالا می تواند عملکرد شما را تا حد بسیار زیادی بهبود بخشیده و شما می توانید با خیال راحت این کالا را خریداری کنید.

گاز صدا پنجره دوجداره

گاز صدا پنجره دوجداره

در صورتی که سوالی در خصوص انتخاب محصول مورد نظر خود داشته باشید و یا می خواهید بدانید محصولات پر شده با گاز آرگون مناسب تر هستند یا کریپتون، می توانید با کارشناسان پنسا در ارتباط باشید و سوالات خود را بپرسید. نباید از یاد برد که تمامی محصولات پنسا با بالاترین کیفیت و طول عمر در بازار عرضه می شود و همچنین ارائه ضمانت نامه باعث می شود که شما بتوانید با خیال راحت از این محصولات استفاده داشته باشید.

.

نتیجه گیری

پنجره های دوجداره به یکی از مهم ترین نیازهای بازار تبدیل شده اند و باید در نظر داشته باشیم که برای جلوگیری از بروز هدر رفت انرژی در شیشه های دوجداره مورد استفاده در این سری از محصولات از انواع گازهای عایق استفاده می شود که از جمله مهم ترین آن ها می توان به آرگون و کریپتون اشاره داشت.

کریپتون یک نوع گاز سنگین تر از هوا با تراکم بالاست که می تواند عایق بندی حرارتی بسیار خوبی را از خود نشان دهد و نباید از یاد برد که در بسیاری از پنجره ها مورد استفاده قرار می گیرد.

این گاز گران قیمت به خصوص در ساختمان های تجاری مورد استفاده قرار می گیرد و یکی از بهترین انتخاب های پیش روی شما می باشد.

ما در این مقاله با شما همراه بودیم تا در خصوص انواع گاز مورد استفاده در شیشه های دوجداره با شما صحبت کنیم و همچنین اطلاعاتی را در خصوص ویژگی های این محصول در اختیار شما قرار دادیم.

همچنین در مورد خصوصیات کریپتون و ویژگی هایی که باعث می شود تا از این محصول استفاده بسیار گسترده ای شود نیز با شما صحبت داشتیم. در صورتی که می خواهید اطلاعات بیشتر در این زمینه به دست بیاورید، می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید و سوالات خود را از پنسا بپرسید.

اشتراک :
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha


021-44000098