ساعت کاری شنبه تا پنجشنبه ۸:۰۰ تا ۱۶:۰۰
تلفن گویا 021-44000098
ایمیل info@pensa.ir

پنجره ارسی مدرن و قدیمی

  2
 1983

پنجره ارسی چیست ؟

پنجره ارسی یک نوع پنجره سنتی است که در معماری اسلامی و خصوصاً در معماری ایرانی و کشورهای اطراف آن مانند افغانستان و اسلام‌آباد پاکستان استفاده می‌شود. این نوع پنجره دارای ویژگی‌های خاصی است که آن را از پنجره‌های دیگر متمایز می‌کند.

پنجره ارسی

پنجره ارسی

ویژگی‌های مهم پنجره ارسی عبارتند از:

  1. طرح‌ها و زیبایی: پنجره‌های ارسی هماننده پنجره های قوسی معمولاً دارای طرح‌های زیبا و هنری هستند که با استفاده از چوب، سفال، شیشه، و مواد دیگر تزئین می‌شوند. این تزئینات شامل نقوش و طرح‌های هنری اسلامی مانند عربسک‌ها، خطاطی‌ها و شکل‌های ژئومتریک می‌شوند.

  2. استفاده از چوب: پنجره‌های ارسی اغلب از چوب ساخته می‌شوند و در برخی موارد از چوب‌های قدیمی و با ارزشی مانند چنار، بلوط، یا سندر استفاده می‌شود. چوب در این نوع پنجره به عنوان عنصر اصلی تزئینات و ساختاری برجسته برای آن‌ها عمل می‌کند.

  3. شیشه‌ها: پنجره‌های ارسی ممکن است دارای شیشه سند بلاس با طراحی‌های مختلف باشند. این شیشه‌ها معمولاً با طرحات هنری یا رنگ‌های متنوع تزئین می‌شوند و به نور خارجی وارد شده را فیلتر می‌کنند.

  4. ساختمان‌های تاریخی و مذهبی: پنجره‌های ارسی به طور گسترده در ساختمان‌های تاریخی و مذهبی مانند مساجد، قصرها، ائمه‌زاده‌ها و خانه‌های سنتی در مناطق ایران و مناطق همجوار آن به کار می‌روند.

  5. نقش در تهویه و نورپردازی: پنجره‌های ارسی نه تنها نقش زیبایی دارند، بلکه نیز به تهویه هوا در داخل فضا کمک می‌کنند و به میزان نور و هوای طبیعی وارد شده به فضا کنترل می‌کنند.

پنجره‌های ارسی به عنوان یک عنصر فرهنگی و معماری با تزئینات زیبا و معنویت دارای ارزش بسیاری در فرهنگ اسلامی و مناطق مشابه دارند و نمایانگر ذوق و هنر معماران و صنعتگران قدیمی است.

پنجره سنتی ارسی

پنجره ارسی مدرن

یکی از سبک های ساخت پنجره دوجداره که امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است را می توان پنجره مدرن ارسی دانست. این سبک از پنجره ها که طرحی سنتی دارند، گزینه ای مناسب برای خانه ها، رستوران ها، مراکز سنتی و بازارها هستند. ما در این مقاله قصد داریم این محصول را به شما معرفی کنیم.

معماری سنتی ایرانی و اسلامی را می توان یکی از بهترین ایده ها برای طراحی نمای خارجی و دکوراسیون داخلی عنوان نمود و امروزه انواع پنجره های دوجداره با طراحی های سنتی در بازار عرضه شده اند. پنجره ارسی را می توان یکی از همین نمونه های محصولات برای طراحی ایرانی، اسلامی سنتی دانست که امروزه در بازار عرضه شده است.

این پنجره ها با توجه به طراحی بسیار زیبایی که دارند می توانند گزینه ای کاملا مناسب برای ساختمان ها باشند و در عین حال با توجه به این که تمامی خصوصیات پنجره دوجداره شامل عایق صدا و حرارت بودن را دارند، می توانند گزینه ای مناسب برای استفاده در محیط های مختلف حتی با شیشه های محدب باشند.

امروزه انواع پنجره ارسی را می توان انتخابی خوب برای تمامی ساختمان ها دانست. این محصول در طراحی های مختلف و با رنگ های متفاوت در بازار عرضه می شود و طول عمر بالای آن باعث می شود که بتوانیم از آن در انواع ساختمان ها و شرایط آب و هوایی مختلف استفاده کنیم. در صورتی که می خواهید در مورد پنجره ارسی بیشتر بدانید و همچنین اطلاعاتی را در خصوص ویژگی های این محصول به دست بیاورید، در ادامه می توانید با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری را در این خصوص به دست بیاورید. با ما همراه باشید.

پنجره سنتی ارسی

پنجره سنتی ارسی

کاربرد پنجره ارسی در کجاست؟

پنجره ارسی با طراحی متفاوت و بسیار زیبایی در بازار عرضه می شود و شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که اصولا از این محصول باید در کدام محیط ها استفاده داشت؟

در جواب به این سوال می توان گفت که این سری از پنجره ها می توانند گزینه ای بسیار مناسب برای اماکن اسلامی و مذهبی به شمار روند.

در واقع این مسئله به طراحی مساجد سنتی باز می گردد و استفاده گسترده در اماکن مذهبی قدیمی باعث شده است تا پنجره ارسی دوجداره در دنیای امروز هم کارایی بسیار زیادی داشته باشد. در کنار این مسئله می توان گفت که مراکز گردشگری مانند هتل ها و یا کتابخانه هایی که به معماری سنتی ایرانی پایبند هستند می توانند از پنجره ارسی استفاده داشته باشند.

در کنار تمامی این مسائل می توان گفت که رستوران ها و کافه های سنتی ایرانی نیز از جمله مراکزی هستند که به صورت گسترده ای از پنجره ارسی استفاده می کنند.

همچنین ویلاها و ساختمان های مسکونی که طراحی ایرانی دارند نیز از جمله دیگر ساختمان هایی هستند که از پنجره ارسی دوجداره استفاده خواهند کرد.

مراکز اداری اسلامی نیز که در دیگر کشورها ساخته می شوند، برای نشان دادن فرهنگ اسلامی می توانند از این نمونه پنجره ها استفاده داشته باشند.

پنجره ارسی قدیمی

به طور کلی می توان گفت که پنجره ارسی یکی از زیباترین محصولات عرضه شده در بازار هستند و در قسمت بالایی این سری از پنجره ها با استفاده از طرح های قدیمی طراحی می شود و از این روی می توان گفت که یکی از بهترین گزینه های پیش روی شما می باشد. پنجره ارسی قدیمی از فریم چوبی و شیشه های تک جداره استفاده میشود.

 پنجره ارسی دوجداره

پنجره ارسی دوجداره

در نظر داشته باشید که در پنجره ارسی دوجداره از میخ و جست استفاده نشده و تمامی شیشه ها به گونه ای بر روی فریم قرار داده می شوند که کمترین میزان هدر رفت انرژی را شاهد باشیم و آب بندی به صورت کامل رعایت شود.

در قسمت بالایی پنجره ارسی از بهترین انواع شیشه های رنگی صنعتی استفاده می شود که در برابر رطوبت و گرما مقاوم بوده و همچنین برای عایق کاری می توانند گزینه ای مناسب به شمار روند.

همچنین برای این که طراحی سنتی این سری از پنجره ها رعایت شود، معمولا شرکت های سازنده از UPVC طرح چوب استفاده می کند و همین امر باعث می شود که پنجره ارسی بتواند گزینه ای مطلوب برای استفاده در ساختمان های مختلف به شمار رود.

یراق آلات و همچنین طراحی کلی پنجره ارسی دوجداره به پنجره های لولایی شبیه است و در واقع می توان گفت که این سری از پنجره ها با استفاده از یو پی وی سی سری 70 تولید و در بازار عرضه می شود. طراحی این محصول به گونه ای است که علاوه بر تمامی زیبایی ها، بتواند کارایی بسیار بالایی داشته باشد. معمولا محصولات عرضه شده در بازار در مدل های مختلفی طراحی می شود و تمامی طراحی های سنتی که برای پنجره های دوجداره در نظر گرفته می شود، برای این محصول نیز در دسترس خواهد بود.

یکی از نکاتی که در خصوص این محصول می توان بیان کرد آن است که این سری از پنجره های دوجداره به صورت یک لنگه طراحی می شوند و در یک چارچوب قرار داده می شوند ولی هر پنجره دارای دو قسمت ثابت و متحرک می باشد.

اجزای پنجره ارسی چیست ؟

پنجره‌های ارسی در معماری سنتی ایرانی دارای اجزای خاص و معمولاً دیده می‌شوند. این اجزا به تنوع و زیبایی پنجره‌های ارسی افزوده و ارتباط با معماری سنتی ایرانی را نمایان می‌کنند. اجزای اصلی پنجره‌های ارسی عبارتند از:

  1. چوب‌های پنجره (الفرن): چوب‌های پنجره نقش بسیار مهمی در ایجاد ارتباط با ساختمان دارند. آنها معمولاً از چوب‌های سنتی و با کارهای صنعت دستی زیبا ساخته می‌شوند و به عنوان قاب پنجره به کار می‌روند.

  2. شیشه‌ها: شیشه‌ها بخش اصلی از پنجره‌های ارسی هستند. این شیشه‌ها ممکن است شفاف یا شیشه‌های رنگی باشند و به منظور ایجاد نور طبیعی و ارتباط با محیط خارجی به کار می‌روند.

  3. نقشه‌ها و تزئینات: تزئینات نقشه‌کشی و تزئینات هنری روی شیشه‌ها و چوب‌های پنجره به عنوان عناصر زیباسازی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این نقشه‌ها می‌توانند شامل الگوهای هندسی، نقوش دینی، نقوش گیاهی و حیوانی، و غیره باشند.

  4. پرده‌ها یا گره‌چینی: برای حفظ حریم خصوصی و کنترل نور و حرارت، پنجره‌های ارسی ممکن است دارای پرده‌ها یا گره‌چینی‌های زیبا باشند. این پرده‌ها عمدتاً از پارچه‌های با کیفیت و تزئینی ساخته می‌شوند.

  5. دستگیره‌ها و قفل‌ها: برای باز و بسته کردن پنجره‌ها و تضمین امنیت، دستگیره‌ها و قفل‌ها بر روی پنجره‌های ارسی نصب می‌شوند.

  6. سیستم باز و بسته کردن: برخی از پنجره‌های ارسی با سیستم‌های معمولی باز و بسته کردن مجهز هستند که معمولاً از چوب یا فلز ساخته می‌شوند.

  7. نقشه‌ها و نقوش خارجی: پنجره‌های ارسی ممکن است از نقشه‌ها و نقوش تزئینی در نمای خارجی ساختمان نیز برخوردار باشند که به زیبایی و ارتباط با معماری سنتی می‌آیند.

پنجره‌های ارسی به عنوان یکی از ویژگی‌های مهم و زیبای معماری سنتی ایرانی شناخته می‌شوند و در طراحی و تزئین ساختمان‌ها نقش مهمی ایفا می‌کنند

معایب و مزایای پنجره ارسی

دانستن مزایا و معایب پنجره ارسی به شما کمک خواهد کرد تا در خصوص این محصول بیشتر بدانید و با دقت بیشتری بتوانید انتخاب را انجام دهید. از این روی ما در این مقاله با شما همراه هستیم تا اطلاعاتی را در این زمینه با شما به اشتراک بگذاریم.

مزایای پنجره ارسی

این سری از پنجره ها به این دلیل که با طرح و رنگ و همچنین شیشه های هماهنگ با دکوراسیون داخلی سنتی و نمای سنتی طراحی می شوند امروزه بسیار مورد استقبال قرار گرفته اند. در کنار این ویژگی می توان گفت که پنجره ارسی دارای کیفیت بسیار بالایی از لحاظ ساخت بوده و میتوان از پروفیل های سری 70 نیز در تولید آن استفاده می شود.

در کنار این مسئله می توان گفت که استفاده از این محصول می تواند به عنوان یک عایق حرارتی و عایق صدا به شمار رود و از این روی می توان گفت که پنجره ارسی انتخاب مناسبی خواهد بود. در صورتی که می خواهید پنجره  های معمولی یو پی وی سی را خریداری کنید، بهتر است پیش از خرید، نگاهی به مدل های متنوعی که از پنجره ارسی تولید می شود نیز داشته باشید و بر این اساس نسبت به خرید و استفاده از این محصول اقدام کنید.

در نظر داشته باشید که این محصول باید حتما با نمای ساختمان هماهنگی داشته باشد تا استفاده از آن به خوبی هرچه تمام تر انجام شود. با توجه به مزایای بیان شده می توان گفت که این سری از پنجره ها از بهترین گزینه های پیش رو برای ساختمان هایی است که از نمای سنتی استفاده می کنند.

معایب پنجره ارسی

معایب پنجره ارسی

این سری از پنجره ها معمولا با هزینه ای بیشتر از پنجره های معمولی در بازار عرضه می شوند چرا که رنگ خام یو پی وی سی سفید است و طراحی چوب بر روی آن شامل هزینه می شود.

در کنار این مسئله شیشه ها باید با دقت بریده شوند و همین امر در کنار استفاده از شیشه های رنگی باعث می شود که پنجره ارسی با قیمت بالاتری در بازار عرضه شود.

دقت بالا در زمان ساخت که برای این محصول مورد نیاز است را می توان از دیگر دلایلی دانست که برخی تمایلی به استفاده از این محصول ندارند و در کنار آن می توان گفت که تقریبا امکان تغییر دکوراسیون داخلی و نما به سایر روش های طراحی وجود نخواهد داشت و از این روی باید با دقت بسیار زیادی نسبت به خرید انواع پنجره ارسی اقدام شود.

با توجه به مزایا و معایب بیان شده در این قسمت شما می توانید اطلاعات بیشتری را در خصوص این محصول به دست بیاورید که قطعا برای شما مفید واقع خواهد شد. با توجه به این مسئله در ادامه با شما همراه هستیم تا به بررسی انواع مختلف پنجره ارسی که در بازار عرضه می شود بپردازیم و اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم.

پنجره ارسی با نقش های اسلامی

ورود اسلام به ایران تاثیر بسیار زیادی را بر فرهنگ ایرانی گذاشت و در واقع می توان گفت که پنجره های ارسی یکی از صد ها تغییراتی هستند که پس از ورود اسلام آن ها را شاهد می باشیم. در واقع زمانی که از نقش های اسلامی صحبت می شود، باید بدانیم که این سری از پنجره ها با استفاده از طرح هایی آماده می شوند، که به صورت سنتی در مساجد و مراکز مذهبی سنتی و قدیمی ایران از صدها سال پیش تاکنون مورد استفاده بوده اند. این نمونه از پنجره ها می توانند گزینه ای کاملا مناسب برای استفاده در محیط های مذهبی و حتی خانه ها و رستوران های سنتی به شمار روند.

نقش جقه در پنجره ارسی

یکی دیگر از انواع پنجره های ارسی که امروزه در بازار عرضه می شود و در واقع طرح آن از تاریخ و فرهنگ ایرانی می آید را می توان محصولاتی دانست که با نقش جقه در دسترس شما می باشد و در واقع برای خانه ها می تواند گزینه ای مناسب به شمار رود. در نظر داشته باشید که این طرح ها از روی صنایع دستی گذشته تاکنون ایران الهام گرفته شده اند و برای ساختمان هایی که با طراحی سنتی در بازار عرضه می شوند می توانند گزینه ای مناسب به شمار روند.

در ساختمان‌های سنتی ایرانی، نقش جقه (یا نقشه جقه) در پنجره‌های ارسی (پنجره‌های نیمه گرد) نقش اساسی در طراحی و زیباسازی داخلی و خارجی ساختمان دارد. این نقش‌ها عناصر تزئینی و هنری هستند که به وسیله‌ی معماران و معماران نقشه‌کشی در ساختمان‌های ارسی استفاده می‌شوند.

نقش جقه‌ها معمولاً به صورت مجموعه‌هایی از الگوها، خطوط، شکل‌ها و نقش‌های هندسی طراحی می‌شوند و در پنجره‌های ارسی در دیوارهای ساختمان‌ها و یا در سایر قسمت‌های داخلی آنها قرار می‌گیرند. این نقشه‌ها ممکن است شکل‌های هندسی گل‌آرایی، نسیم‌گیرها (برای تهویه ساختمان)، حروف و اعداد، و یا نقوش معنوی و دینی مختلف را شامل شوند.

نقش جقه‌ها به عنوان عناصر زیباسازی ساختمان‌ها نقش بسیار مهمی داشته و ساختمان‌ها را زیبا و متمایز از نظر ظاهری می‌کنند. همچنین، این نقشه‌ها ممکن است تأثیرات نوری و سایه‌ای زیبا در داخل ساختمان ایجاد کنند و محیط را زیباتر نمایند. نقش جقه‌ها از نظر فرهنگی و هنری نیز اهمیت دارند و به تاریخ و فرهنگ معماری ایرانی ارتباط دارند

گره چینی در پنجره ارسی

استفاده از گره چینی در پنجره ارسی

یکی دیگر از طرح های بسیار مورد استقبالی که امروزه در دسترس شما می باشد و می توانید از آن استفاده کنید، پنجره هایی هستند که با گره چینی در بازار عرضه می شوند. این سری از طرح ها به خصوص بر روی کاشی ها و سایر مصالح ساختمانی سنتی نیز پیاده سازی می شوند و یکی از قدیمی ترین طرح های مورد استفاده در تولید متریال برای دکوراسیون داخلی و نمای خارجی سنتی به شمار می روند.

استفاده از گره چینی (یا نیمه‌نیزه چینی) در پنجره‌های ارسی یک عنصر طراحی معمولاً زیبا و مورد استفاده در معماری سنتی ایرانی است. گره چینی به عنوان نوعی از تزئینات نقشه‌کشی بر روی شیشه پنجره‌ها یا قاب‌های پنجره‌ای به کار می‌رود. این تزئینات نقشه‌کشی معمولاً از خطوط و الگوهای هندسی شکل گرفته و می‌توانند در پنجره‌ها به شکل ثابت یا متحرک (قابل باز و بسته شدن) نصب شوند.

استفاده از گره چینی در پنجره‌های ارسی دارای مزایا و مفهوم‌های متعددی است:

  1. زیبایی و تزئین: گره چینی به پنجره‌ها زیبایی و طراوت می‌بخشد و طراحی هنری به آنها می‌آورد.

  2. حفظ حریم خصوصی: گره چینی می‌تواند به عنوان یک نوع پوشش پنجره استفاده شود که حفظ حریم خصوصی در داخل ساختمان را تضمین می‌کند، در حالی که به نور محیط خارجی اجازه می‌دهد تا به داخل پنجره وارد شود.

  3. کنترل نور: گره چینی می‌تواند نور محیط خارجی را کنترل کند و نور مناسبی را در داخل ساختمان فراهم کند. این می‌تواند برای ایجاد روشنایی مناسب در اطاق‌ها و همچنین برای کاهش اثرات حرارتی در تابستان مفید باشد.

  4. ایجاد الگوهای سایه: گره چینی می‌تواند الگوهای سایه‌ای جالبی روی زمینه‌ای ساده ایجاد کند که به طراحی داخلی و خارجی ساختمان جذابیت می‌بخشد.

  5. مفهوم‌های فرهنگی و هنری: گره چینی در معماری ایرانی دارای مفهوم‌ها و نمادهای فرهنگی و هنری متعددی است که به نمایش گذاشته می‌شوند و به نمایش زیبایی‌ها و ارزش‌های فرهنگی مرتبط با جامعه و سنت‌های معماری ایرانی می‌آورند.

در معماری سنتی ایرانی، گره چینی به عنوان یکی از مهم‌ترین عناصر زیباسازی پنجره‌های ارسی معمولاً با استفاده از تزئینات نقشه‌کشی و شیشه‌های رنگی انجام می‌شود و به نمای خارجی و داخلی ساختمان جلوه ویژه‌ای می‌بخشد

استفاده از این طرح به دلیل اشکال هندسی که دارد بسیار زیبا بوده و در نهایت می توان گفت که پنجره ارسی با گره چینی و طرح های مشابه می تواند برای کسانی که می خواهند این محصول را انتخاب کنند گزینه ای مناسب باشد. این نقش را می توان در بسیاری از ابنیه تاریخی ایرانی پس از اسلام مشاهده کنید.

اشکال و نقوش بکار رفته در پنجره ارسی

پنجره‌های ارسی در معماری سنتی ایرانی از انواع مختلفی از اشکال و نقوش تزئینی برخوردار هستند. این تزئینات نقشه‌کشی و نقوش هنری به منظور زیباسازی و تزئین پنجره‌ها به کار می‌روند. در زیر، برخی از اصلی‌ترین اشکال و نقوشی که در پنجره‌های ارسی ایرانی بکار می‌روند، آورده شده است:

  1. گلابی و خطوط هندسی: این نقشه‌ها اغلب شامل گلابی‌ها و الگوهای هندسی متنوعی می‌شوند که به صورت متناوب و تکراری روی شیشه‌ها قرار می‌گیرند. الگوهای هندسی از خطوط و دایره‌ها تشکیل شده و به شیشه‌ها زیبایی و تنوع می‌بخشند.

  2. نقوش گیاهی و حیوانی: نقوشی که به تصاویر گیاهی و حیوانی اشاره دارند معمولاً در پنجره‌های ارسی دیده می‌شوند. این نقوش ممکن است به صورت برگ‌های گیاهان، حیوانات، پرندگان و حیواناتی همچون شیر، شتر، و مرغ و سایر نمادهای مرتبط با فرهنگ ایرانی نمایش داده شوند.

  3. نقوش دینی و مذهبی: برخی از پنجره‌های ارسی دارای نقوش و تصاویر مرتبط با دین اسلام هستند. این نقوش ممکن است نمایش داده‌های از اشخاص و نمادهای دینی اسلامی مثل نقوشی از حضرت علی (ع) و حضرت حسین (ع) باشند.

  4. نقوش هنری و فرهنگی: برخی از پنجره‌ها از نقوش هنری و فرهنگی دیگری بهره می‌برند که به موضوعاتی از هنر، ادب، تاریخ، و فرهنگ ایران اشاره دارند. این نقوش می‌توانند شامل نمایش‌هایی از شاهنشاهان، شاعران، موزه‌ها و غیره باشند.

  5. نقوش معماری: بعضی از پنجره‌ها دارای نقوشی از الگوها و عناصر معماری هستند. این نقوش ممکن است به صورت تزئیناتی از کنده‌کاری‌های معماری، ستون‌ها، قطعات زیرین ساختمان و سایر عناصر معماری طراحی شوند.

همچنین، تنوع بسیاری از نقوش در پنجره‌های ارسی وجود دارد و هر یک از این نقوش ممکن است به منظور ایجاد جلوه‌های معماری خاص یا ارتباط با مفاهیم خاص مورد استفاده قرار گیرند. این نقشه‌ها و نقوش تزئینی به تاریخ و فرهنگ معماری ایرانی غنا و زیبایی می‌بخشند

   بیشتر بدانیم : شاهکار معماری جهان

خانه های با پنجره های عجیب و غریب

چطور باید پنجره ارسی را انتخاب کنیم؟

به طور کلی می توان گفت که پنجره ارسی یکی از بهترین گزینه های پیش روی شما می باشد ولی باید به یاد داشته باشید که انتخاب محصولات با کیفیت می تواند در روند انتخاب شما تاثیر بسیار زیادی داشته باشد و از این روی ما به شما توصیه می کنیم که در خصوص انتخاب انواع پنجره ارسی حتما اطلاعات بیشتری را از طریق ارتباط با متخصصین پنسا دریافت کنید.

ما قادر هستیم که انواع پنجره ارسی را برای شما تولید کنیم و در این خصوص می توانید برای ثبت سفارش و دریافت اطلاعات بیشتر با مشاوران ما در ارتباط باشید. با توجه به مطالب بیان شده شما می توانید بهترین انواع پنجره های موجود در بازار را خریداری کرده و در ساختمان مورد نظر خود از آن استفاده کنید.

نتیجه گیری نهایی

پنجره ارسی یکی از انواع پنجره دوجداره می باشد که در واقع مدرن شده محصولات سنتی ایرانی بوده و در ساختمان هایی که جدیدا با نمای قدیمی تولید می شوند می تواند گزینه ای مناسب به شمار رود.

این محصول در انواع طرح و نقش و رنگ در بازار عرضه می شود و خریداران می توانند با خیال راحت نسبت به ثبت سفارش این محصول اقدام کنند. در نظر داشته باشید که امروزه انواع پنجره های دوجداره به این دلیل که می توانند میزان مصرف انرژی را به حداقل برسانند و همچنین عایق صوت شناخته می شوند رو به گسترش بوده و پنجره ارسی با توجه به طراحی متفاوتی که دارد می تواند موارد کاربرد بسیار متنوعی داشته باشد.

پنجره ارسی دوجداره یکی از مدل های متنوع پنجره های دوجداره به شمار می رود که از سوی شرکت پنسا در دسترس شما بوده و می توانید از آن استفاده کنید.

اشتراک :
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha


دیدگاه کاربران
Bita
 ارسال شده در : جمعه 08 مرداد 1400

عالی قیمت بفرمایید

مدیر سایت
 ارسال شده در : شنبه 09 مرداد 1400

سلام قیمت انواع پنجره ارسی در بخش لیست قیمت پنجره دوجداره میباشند با تشکر

021-44000098