ساعت کاری شنبه تا پنجشنبه ۸:۰۰ تا ۱۶:۰۰
تلفن گویا 021-44000098
ایمیل info@pensa.ir

چه پنجره ای بسازم که مناسب آب و هوای گرم خوزستان باشد؟

  14
 766

بهترین نوع پنجره برای استان خوزستان کدام است؟

ساختمان سازی در دنیای امروز نیازمند استفاده از مصالح به روز داشته و باید به صورت مدرن عمل ساختمان سازی انجام شود. در این خصوص استفاده از پنجره دوجداره بسیار توصیه شده است و در تمامی مناطق کشور می توانیم از انواع پنجره های دوجداره در مدل های آلومینیومی و یو پی وی سی استفاده داشته باشیم.

شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که اصولا در این مناطق پنجره ها باید به چه صورت تولید شده باشند و چطور می توانیم عملکرد بسیار بالایی را از آن ها انتظار داشته باشیم؟

در این مناطق علی الخصوص به منطقه جغرافیایی استان خوزستان می پردازیم و اطلاعاتی را در خصوص ویژگی های پنجره دوجداره در این منطقه از کشور را برای شما بیان خواهیم

در مناطق با آب و هوای گرم مانند خوزستان، برخی نکات را در نظر بگیرید تا پنجره‌هایی ساخته شوند که مناسب با این شرایط آب و هوایی باشند:

  1. استفاده از شیشه مزدوج: برای جلوگیری از انتقال حرارت از بیرون به داخل، می‌توانید از شیشه مزدوج یا شیشه دوجداره الکتروکروماتیک استفاده کنید. در این نوع شیشه تغییر رنگ به‌واسطه کاهش یا افزایش دما است. در زمان تغییر زاویه تابش خورشید شفافیت شیشه تغییر کرده و میزان نور عبوری از پنجره تفاوت خواهد کرد.سیستم موجود در این پنجره هوشمند فتوولتائیک ترمو کرومیک است.

  2. استفاده از پوشش‌های محافظ: برای جلوگیری از تابش مستقیم نور خورشید و حفظ خنکای داخلی، می‌توانید از پوشش‌های محافظ مانند درجه‌بندی رنگ، فیلم‌های معایب یا درجه‌بندی خورشیدی استفاده کنید. این پوشش‌ها می‌توانند حرارت را جذب و منعکس کنند و تاثیر آن روی دمای داخلی را کاهش دهند.

  3. استفاده از قاب‌های عایق: استفاده از قاب‌هایی با عایق حرارتی مناسب می‌تواند کاهش تلفات حرارتی را به همراه داشته باشد. قاب‌های PVC پنسا یا چوب با عایق حرارتی بالا انتخاب خوبی هستند.

  4. طراحی پنجره بازشو: طراحی پنجره‌هایی که قابلیت باز و بسته کردن را داشته باشند، برای افزایش جریان هوا و ارتباط با فضای خارجی مفید هستند. پنجره‌های قابل بازشو می‌توانند از جریان باد تا حدودی بهره‌برداری کنند و کاهش حرارت را تسریع کنند.

  5. استفاده از سایه‌بان‌ها و دیگر روش‌های محافظت از آفتاب

خوزستان یکی از بزرگترین استان های کشور به شمار می رود و به دلیل آب و هوای گرمسیری که دارد شهرت پیدا کرده است.

بهترین نوع پنجره دوجداره خوزستان

پس باید پنجره دوجداره خریداری شده در این منطقه بتواند عملکرد بسیار خوبی را در برابر گرما داشته باشد و همچنین به دلیل استفاده از تجهیزات سرمایشی، عایق بندی حرارتی بسیار مناسبی توسط این پنجره انجام شود. ما در این مقاله با شما همراه خواهیم بود تا بیشتر در خصوص پنجره دوجداره مناسب در این استان با شما صحبت داشته باشیم.

برای ساخت یک پنجره مناسب برای آب و هوای گرم خوزستان، می‌توانید به موارد زیر توجه کنید:

جنس پنجره: از جنسی استفاده کنید که دارای خواص عایق حرارتی و عایق صوتی مناسب باشد. برخی از مواد مناسب شامل پنجره‌های دوجداره UPVC (پلی‌وینیل کلرید به‌صورت بیرونی) و چوب با عایق حرارتی هستند.

جهت و موقعیت پنجره: مطمئن شوید که پنجره در جهتی قرار بگیرد که از نور خورشید کمتری برخورد کند. در مناطق گرمسیری، جنوب یا جنوب غربی بهترین جهت برای پنجره‌هاست. این کار می‌تواند از ورود حرارت اضافی به داخل ساختمان جلوگیری کند.

شیشه: از شیشه‌های دوجداره یا شیشه‌های با عایق حرارتی استفاده کنید. این شیشه‌ها از انتقال حرارت به داخل یا بیرون ساختمان جلوگیری می‌کنند.

سایز پنجره: از سایز پنجره‌های کوچکتری استفاده کنید تا کمترین تعداد نقاط ممکن برای ورود حرارت از بیرون وجود داشته باشد.

پنجره بازشو: برای افزایش هوای طبیعی و تهویه مناسب، انواع پنجره‌های بازشو را در نظر بگیرید. مانند پنجره‌های جداری، پنجره‌های شیب‌دار و پنجره‌های به صورت چرخشی.

دریچه‌ها و سایه‌بان‌ها:

بهترین نوع پنجره برای استان خوزستان کدام است؟

بهترین پروفیل پنجره برای آب هوای گرم ایران

برای مناطقی با آب و هوای گرم در ایران، پروفیل‌های زیر برای پنجره‌ها مناسب هستند:

  1. پروفیل آلومینیومی با سیستم ترمال بریک: پنجره‌های با پروفیل آلومینیومی با سیستم ترمال بریک علاوه بر مقاومت در برابر آب و رطوبت، دارای عایق حرارتی خوبی هستند. این پروفیل‌ها باعث کاهش هدررفت حرارت و نفوذ حرارت از خارج به داخل ساختمان می‌شوند، که در آب و هوای گرم بسیار مفید است.

  2. پروفیل UPVC (یو پی وی سی): پنجره‌های با پروفیل UPVC پنسا نیز یک گزینه مناسب برای آب و هوای گرم هستند. این پروفیل‌ها دارای خصوصیات عایق حرارتی و صوتی بالا هستند و همچنین مقاوم در برابر رطوبت و خوردگی هستند. UPVC باعث کاهش انتقال حرارت از خارج به داخل ساختمان می‌شود و برای آب و هوای گرم مزایایی دارد.

  3. پروفیل چوبی با پوشش محافظ: در صورتی که به دنبال ظاهر گرم و طبیعی هستید، پنجره‌های با پروفیل چوبی با پوشش محافظ مناسب هستند. این پروفیل‌ها به دلیل خاصیت عایق حرارتی خوب چوب و مقاومت در برابر آب و رطوبت، در آب و هوای گرم نیز می‌توانند کارایی خوبی داشته باشند. پوشش محافظ به عنوان یک لایه محافظ مانند پوشش پلیمری یا رنگ، از نیاز به نگهداری و نگهداری چوب را کاهش می‌دهد.

همچنین در انتخاب پنجره مناسب برای آب و هوای گرم، می‌توانید به نوع شیشه نیز توجه کنید. شیشه دوجداره با پوشش Low-E (کاهش انتقال حرارت) و شیشه‌های با ضد UV می‌توانند کمک کننده باشند.

پیشنهاد می‌شود قبل از انتخاب نهایی، با شرکت پنسا مشورت کرده و نمونه‌ها و پروژه‌های قبلی را بررسی کنید تا بهترین تصمیم را بگیرید

پنجره دوجداره آلومینیوم در استان خوزستان باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

در استان خوزستان استفاده از پنجره آلومینیوم بسیار رایج است. باید در نظر داشت که از لحاظ شیمیایی، ترکیباتی باید در پنجره های مورد استفاده در استان خوزستان مورد استفاده قرار گیرد که مقاومت پنجره را در برابر حرارت بالای هوا بیشتر کند و طول عمر محصول را بیشتر سازد. از مهم ترین دغدغه ها در این استان تغییر رنگ پنجره به دلیل گرمای هوا می باشد که در این صورت استفاده از رنگ های مخصوص مانند رنگ آنودایز می تواند باعث شود که پنجره تغییر رنگ نداده و برای طول مدت زمان بسیار زیادی عملکرد خود را حفظ کند.

همچنین عایق بندی پنجره از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده و همچنین نوع شیشه مورد استفاده در پنجره دوجداره آلومینیومی در این منطقه نباید به گونه ای باشد که باعث ورود بیش از حد نور خورشید شود. از این روی استفاده از  شیشه سندبلاست برای این محیط ها مناسب به شمار می رود.

همچنین گاز آرگون می تواند یک عایق بسیار مناسب برای شما به شمار رود.

پنجره دوجداره یو پی وی سی در استان خوزستان باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

از دیگر پنجره های دوجداره ای که برای استان خوزستان توصیه می شود و قابلیت استفاده را دارد، پنجره یو پی وی سی می باشد. این نمونه از انواع پنجره را می توان با قیمتی بسیار مناسب خریداری کرده و مورد استفاده قرار داد. همچنین نباید از یاد برد که یو پی وی سی عایق بندی بسیار مناسبی در برابر حرارت داشته و تنها لازم است محصول خریداری شده، بتواند در منطقه جغرافیایی خوزستان عملکرد خوبی را از خود به نمایش بگذارد. چه ویژگی هایی در خصوص پنجره دوجداره یو پی وی سی برای استان خوزستان لازم است؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که نوع ترکیبات پی وی سی به گونه ای باشد که محصول نهایی بتواند عملکرد خوبی را در برابر تغییر رنگ داشته باشد. برای مثال استابلایزر ها و تیتان می توانند عملکرد بسیار خوبی را برای این شهر داشته باشند و همچنین نباید از یاد برد که استفاده از شیشه های مناسب یاد شده در قسمت بالا و سایر ویژگی هایی که باعث عایق بندی و جلوگیری از ورود بیش از حد نور خورشید می شود در این شهر از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد. در ادامه سایر ویژگی هایی که از پنجره دوجداره در استان خوزستان باید انتظار داشته باشیم را بیان خواهیم کرد.

عملکرد شیشه دوجداره الکتروکروماتیک

پنجره دوجداره خوزستان

ویژگی های فنی پنجره دوجداره برای استان خوزستان

به طور کلی می توان گفت که در استان خوزستان، آب و هوا بسیار متغیر است و ما می توانیم مناطق شرجی و خشک را شاهد باشیم. دمای هوا در این استان بیشتر از میانگین دمای هوای کشور بوده و ما باید با توجه به این مسئله محصولی را خریداری کنیم که بیشترین عملکرد را در برابر گرما داشته باشد. پس باید از یراق آلات اصلی در پنجره دوجداره مورد استفاده در این استان استفاده شود. در کنار این مسئله نباید از یاد برد که عملکرد کلی پنجره باید در سطح بسیار بالایی باشد تا بتوانیم با خیال راحت از آن استفاده داشته باشیم.

استفاده از گاز آرگون برای جلوگیری از هدر رفت انرژی تجهیزات سرمایشی در کنار عایق بندی اصولی حرارت و صدا از دیگر نیازهای پیش روی شما می باشد که باید حتما رعایت شود. با توجه به تمامی توضیحات بیان شده، خرید پنجره دوجداره در استان خوزستان با مهم ترین ویژگی های پیش رو از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد و شما باید حتما از مرکزی معتبر نسبت به خرید این محصول اقدام کنید.

چطور می توانیم بهترین مرکز را برای خرید پنجره دوجداره انتخاب کنیم؟

به طور کلی شرکت های بسیاری در زمینه تولید پنجره های دوجداره در حال فعالیت هستند و شما می توانید محصولات متنوعی را در بازار مشاهده کرده و خریداری کنید. پنسا به عنوان بهترین مرکز مونتاژ و تولید پنجره های دوجداره به شمار می رود و می تواند دقیقا مطابق نیاز شما نسبت به تولید بهترین محصولات اقدام کند. پس در صورتی که قصد خرید محصولاتی با ویژگی های کامل را دارید، قطعا این مرکز می تواند بهترین گزینه پیش روی شما باشد که محصولات خود را با گارانتی و شرایط خدمات پس از فروش ارائه می کند.

نتیجه گیری

انتخاب پنجره دوجداره مناسب برای استان خوزستان با توجه به ویژگی های آب و هوایی این منطقه دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد و شما باید با دقت بسیار زیادی نسبت به خرید این محصول اقدام کنید. در نظر داشته باشید که انتخاب پروفیل مناسب، یراق آلات با کیفیت و شیشه های خوب می تواند باعث شود که شما بیشترین عملکرد جلوگیری از هدر رفت انرژی را داشته باشید. ما در این مقاله با شما همراه بودیم تا در خصوص ویژگی های فنی پنجره دوجداره مورد استفاده در این استان اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم.

اشتراک :
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha


دیدگاه کاربران
erfanrezvani
 ارسال شده در : دوشنبه 12 تیر 1402

سلام آقای ستاریان عزیز من اولش سخت تونستم اعتماد کنم که در و پنجره‌ با کیفیتی برام نصب کنید ولی الان واقعا راضی هستم ممنون🤝🌹

مدیر سایت
 ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 27 تیر 1402

ضمن عرض تشکر از شما دوست عزیز به استحضار میرسانم : یکی از مهم ترین چالش ها بر سر راه تولید انواع پنجره آلومینیوم را می توان انتخاب بهترین پروفیل آلومینیوم دانست. باید در نظر بگیرید که بهترین محصولات عرضه شده در بازار در واقع متعلق به شرکت های مختلفی هستند و هر شرکت در سبد محصولات خود، برخی از انواع پروفیل های آلومینیوم را با کیفیت بالاتری نسبت به سایر برندها تولید می کند

erfanrezvani
 ارسال شده در : دوشنبه 12 تیر 1402

برای اتاق خوابی که مستقیم نور خورشید بهش میتابه چه پنجره ای مناسبه؟

مدیر سایت
 ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 27 تیر 1402

ضمن عرض تشکر از شما دوست عزیز به استحضار میرسانم :با توجه به تفاوت دمای شب و روز و استفاده از تجهیزات گرمایشی و سرمایشی در اتاق خواب، هدر رفت انرژی می تواند یکی از مهم ترین چالش ها به شمار رود و زمانی که متوجه می شویم پنجره دوجداره می تواند تا 30 درصد میزان انرژی مصرفی را کاهش دهد، به این نتیجه می رسیم که این محصول می تواند بهترین گزینه پیش روی شما به شمار رود و امروزه در بازار عرضه می شود.شیشه های رفلکس بهترین گزینه برای خنثی کردن نور خورشید می باشد.

مدیر سایت
 ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 27 تیر 1402

ضمن عرض تشکر از شما دوست عزیز به استحضار میرسانم :با توجه به تفاوت دمای شب و روز و استفاده از تجهیزات گرمایشی و سرمایشی در اتاق خواب، هدر رفت انرژی می تواند یکی از مهم ترین چالش ها به شمار رود و زمانی که متوجه می شویم پنجره دوجداره می تواند تا 30 درصد میزان انرژی مصرفی را کاهش دهد، به این نتیجه می رسیم که این محصول می تواند بهترین گزینه پیش روی شما به شمار رود و امروزه در بازار عرضه می شود.شیشه های رفلکس بهترین گزینه برای خنثی کردن نور خورشید می باشد.

مدیر سایت
 ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 27 تیر 1402

ضمن عرض تشکر از شما دوست عزیز به استحضار میرسانم :با توجه به تفاوت دمای شب و روز و استفاده از تجهیزات گرمایشی و سرمایشی در اتاق خواب، هدر رفت انرژی می تواند یکی از مهم ترین چالش ها به شمار رود و زمانی که متوجه می شویم پنجره دوجداره می تواند تا 30 درصد میزان انرژی مصرفی را کاهش دهد، به این نتیجه می رسیم که این محصول می تواند بهترین گزینه پیش روی شما به شمار رود و امروزه در بازار عرضه می شود.شیشه های رفلکس بهترین گزینه برای خنثی کردن نور خورشید می باشد.

erfanrezvani
 ارسال شده در : دوشنبه 12 تیر 1402

آقای ستاریان برای آب و هوای شاهرود چه در و پنجره ای مناسبه؟

مدیر سایت
 ارسال شده در : دوشنبه 13 شهریور 1402

با سلام و احترام شما بستگی به بودجه ای که درنظر دارید هم میتوانید از upvc و هم از الومینیوم ترمال بریک استفاده کنید.

erfanrezvani
 ارسال شده در : دوشنبه 12 تیر 1402

بسیار قیمت مناسب و کیفیت خوبی دارد❤️

مدیر سایت
 ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 27 تیر 1402

ضمن عرض تشکر از شما دوست عزیز به استحضار میرسانم : یکی از مهم ترین چالش ها بر سر راه تولید انواع پنجره آلومینیوم را می توان انتخاب بهترین پروفیل آلومینیوم دانست. باید در نظر بگیرید که بهترین محصولات عرضه شده در بازار در واقع متعلق به شرکت های مختلفی هستند و هر شرکت در سبد محصولات خود، برخی از انواع پروفیل های آلومینیوم را با کیفیت بالاتری نسبت به سایر برندها تولید می کند

erfanrezvani
 ارسال شده در : دوشنبه 12 تیر 1402

سلام آقای ستاریان من از در و پنجره شما استفاده کردم بسیار راضی هستم

مدیر سایت
 ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 27 تیر 1402

ضمن عرض سلام و تشکر از شما دوست عزیز

سارا معتمد
 ارسال شده در : پنجشنبه 01 تیر 1402

سلام وقت بخیر یه سوال داشتم بابت پنجره هاتون من ساکن اهواز هستم به نظرتون کدوم از مدل های پنجره ها برای ابعاد ۳در ۲متر میتونه خوب عایق بده و درعین حال مدرن باشه؟

مدیر سایت
 ارسال شده در : یکشنبه 04 تیر 1402

با سلام مناطق گرم و خشک ایران به دلیل گرمای محسوس هوا به خصوص در فصول گرم سال نیازمند پنجره دوجداره ای می باشند که تا حد بسیار زیادی از هدر رفت انرژی جلوگیری نمایند. پس با توجه به این مسئله کم کردن میزان گرمای هوا در قسمت داخلی ساختمان دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد. در کنار این مسئله نباید از یاد برد که تابش مستقیم نور خورشید می تواند از عوامل بروز گرما به شمار رود و از این روی باید محصولاتی را خریداری کنید که بتوانند تا حد زیادی اشعه های مضر خورشید را فیلتر کنند و به همین جهت استفاده از شیشه های لوئی مخصوص در پنجره دوجداره برای این مناطق توصیه می شود.

021-44000098